Paid upgrade på UA 757 OSL-EWR

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Henning, 20. jan 2014.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Det har dukket opp en mulighet til å oppgradere fra Economy til Economy Plus for 122 USD én vei.
    Billetten er allerede billig takket være Widerøe, så dette er kanskje vel investerte penger?
    Noen med erfaring fra UA som kan gi råd?

    Gjeldende seter er 22 A og B. Jeg ser for meg at 7 A og B er beste alternativ. Kan man strekke beina helt ut på rad 7?

    UA757.JPG
     
  2. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, du får ekstra legroom, men thats it. Satt selv på 21A for 1 uke siden, kostet 129usd. Vil du ha ekstra plass er det vel helt kurrant.
     
  3. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Og dette er jo nødutgang i tillegg, så det skulle vel være best legroom på flyet. I tillegg kan man reise seg og gå rundt uten å forstyrre personen i 7C.
    En ulempe er kanskje at bordene er innfelt i armlenene som er fastmontert og ikke kan løftes. I tillegg blir det kanskje litt kaldt ved nødutgangen.
    Decisions decisions...
     
  4. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Opptjente du miles for Economy Plus, eller kun for den opprinnelige bookingklassen?
     
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    I ditt tilfelle, ville jeg betalt. Det er voldsomt trangt der bak. Når er avgangen?

    Du har en full dør foran rad 7, så ubegrenset legroom. Men det er jo en dass rett foran der, så det blir ofte mye trafikk foran skankene dine. Merk at TVskjerm og bord er i armlenet, så setene er litt smalere på rad 7. Rad 20 recliner ikke, så jeg ville ha skygget unna den, men det ser ut til at det er eneste mulighet for å få midtsetet ledig.

    Jeg ville nok gått for rad 7.

    Economy Plus er ikke knyttet til bookingklasser, kun setevalg, så du forblir i den bookingklassen du var i.
     
    Henning liker dette
  6. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde 20F på UA39 for ei uke siden. Det er riktig at rad 20 ikke kan reclines, men det var greit nok altså. Hadde ledig midtsete så det hjelper jo. Ellers er jeg nok enig med de foregående talerne her, 7AB er beste valget for deg utifra det nåværende setekartet.

    Jeg betalte meg opp til plus på UA15 EWR-HNL og UA14 HNL-EWR, og det var faktisk billigere enn oppgraderingen til midtsete fra/til Oslo-EWR. :p Selv om det er nesten dobbelt så lang flytid :p Hadde da et vanlig plus-sete og det var helt kurant. God benplass og bra recline (767-400)
     
    Henning liker dette
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Du lever enda etter 28 timer bak gardina?? ;) Godt du er hjemme... Oh wait ;)
     
    Trety, SASlovah4evah and Cecilie like this.
  8. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg personlig ville gått for Rad 20 på det setekartet det. Mest fordi jeg ikke er så glad i brett som kommer opp fra armlenet, men heller sitter fast i setet foran deg, som også gjør setene smalere.
     
  9. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Er det ikke det likt på rad 20 og 21?
     
  10. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke rad 11 bedre enn rad 20, siden rad 20 ikke kan legge setene bakover?
     
  11. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke rad 11 bedre enn rad 20, siden rad 20 ikke kan legge setene bakover?
     
  12. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke rad 11 bedre enn rad 20, siden rad 20 ikke kan legge setene bakover?
     
  13. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe det har gått overraskende bra faktisk. Sov som den ungen jeg er i natt. Aldri sovet så godt ombord før, selv ikke i LH/SASs nedoverbakker.

    Henning; kommer an på om du verdsetter benplass eller recline mest.
     
  14. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Det var i hvertfall ikke det den gangen rad 20/21 het 15/16 og det stod Continental utenpå flyene.

    [​IMG]

    Bilde fra daværende rad 16 på daværende CO39 i may 2010.


    Tja, en smaksak mener jeg. Jeg liker benplass, og lener meg sjelden bakover på fly.
     
    Bjørn Helge liker dette
  15. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg valgte en annen strategi etter WF-salget. Kjøpte BGO-ORD til rett over 2000 kr tur/retur, matchet AA-status til UA 1K, og har nå gratis Economy Plus på OSL-EWR og ORD-FRA + gratis oppgradering til First på EWR-ORD som nettopp gikk gjennom. Får dessuten 100% bonus som 1K, så totalt nesten 20 000 miles (i stedet for knappe 10 000 EB-poeng). Hadde ikke nådd EB-status uansett, så må si meg fornøyd med uttellingen. ;)

    Du kan vurdere å matche status fra andre steder til UA, velge Y+, og så bytte FFP# tilbake igjen. Jeg vurderte det en stund, men endte til slutt opp med å ikke ta sjansen på at oppgradering/setevalg røk.
     
    Henning liker dette
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Engangs statusmatch for 3 måneder med 1K? Vet ikke helt om jeg hadde hoppet på det.
     
  17. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke once in a lifetime: "Offer is not valid for members who have participated in the OnePass or MileagePlus status match program within the last 5 years." (https://www.united.com/web/en-US/ap...ons/registrationDetails.aspx?promoCode=TB8230)

    Uansett har jeg A3-gull inntil de evt endrer T&Cs (og kan da trolig matche til TK), og har i stor grad skiftet lojaliteten over til oneworld. I den grad jeg kommer til å fly *A har jeg ingen planer om å fly UA igjen de neste årene, de graver sin egen grav med alle kostnads- og servicekuttene. Kommer til å reise en del til Sør-/Mellom-Amerika det neste året, og de 20 000 poengene jeg sitter igjen med kan f.eks. brukes til regional C i Sør-Amerika med satsene etter devalueringen 1. februar. Pluss BGO-ORD i Y+ og domestic First for meg+kompis for totalt 2000 kr hver, synes det var vel verdt det (oppgradering til Y+ hele veien hadde alene kostet $250-$300 pr pers). :)
     
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    OT. Hva var grunnen til du valgte EP istedetfor BA Gold?
     
  19. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    30 000 EQM, rakk så vidt å registrere meg: http://thepointsguy.com/2013/08/american-airlines-elite-status-fast-track-offer/

    + SWUs, bedre uttakstabell (bl.a. Etihad), ikke YQ (med unntak av BA), domestic upgrades, USDM-saldo som blir overført til AA osv. Den eneste fordelen jeg ser med BA er lounge innenriks i USA og oppgradering til halv pris fra WTP til CW - men betaler heller 5k for økonomi og bruker SWU enn å betale 10k + Avios for WTP -> CW.
     
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Så du har tenkt å rekvalifisere deg?
     

Del denne siden