En rask start på et forhåpentligvis fint reisebrev. Jeg er ikke overbevist om at dette er det smarteste jeg har gjort, men skal altså fly OSL - LHR - BOG - PTY på utreise, og BOG - BCN - LIS - AMS - OSL på returen. Dette er en CT. Skal også fly PTY - MDE og MDE - BOG. Noe av utfordringen er å pakke håndbagasje for diverse værtyper. Inspirert av minimalistiske reiseblogger er jeg fornøyd med å ha tidenes letteste bagasje for en såpass lang tur. Må ha plass til ekstra snus også. 10 minutter til flybussen. Ønsk meg lykke til
Bare meg på denne turen og nesten ingen i Gullstua heller. Hadde en svært så hyggelig samtale med ei svensk serveringsdame. Hun var fasinert av reisemålene og lurte på hva man kunne gjøre der. Det lurer i grunn jeg også på. Bra jeg har over ett døgn før jeg må bestemme noe.
En liten digresjon; da jeg sjekket inn i gullskranka ble jeg spurt om jeg hadde noen "emergency contacts". Systemet ville visstnok ha dette. Aldri opplevd det tidligere. Reiseplanen er for øvrig registrert i detalj hos UD. Har ingen barn så testamentet følger norsk lov. Snart boarding.
Ankommet LHR. Første stopp Silver Kris Lounge. Nesten ikke folk her heller. Lille julaften må være den beste reisedagen.
Det blei dusjing hos United gitt. God plass i loungen her også. Skjønner ikke hvorfor all alkoholen skal være beskyttet av en bardisk. Snart på tide å vende nesen mot B39.
Trygt plassert i Copa Club på El Dorado. Mye turbulens i starten gjorde middagen til en utfordring. Sov noe selv om det ikke er madrasser. Service var bra, maten ikke noe særlig. En time til boarding mot Panama.
27 timer tok turen dørstokk-til-dørstokk. Betalte sannsynligvis blodpris for taxi, men bryr meg lite da jeg fikk hotellrommet 6 timer før ordinær innsjekk. Fint rom er det også. God jul! Har allerede glemt hvilken dag det er.
Vært en tur ute i gatene i ekstremvarmen. Gikk 90 grader i feil retning (gateskilt er mangelvare) men overlevde det også. Dersom dette er det mest utviklede stedet i denne delen av verden kan man bare lure på hvordan det er andre steder. Trafikken er sjuk. Utrolig digg å gjøre ingenting ved bassenget. Det lokale ølet heter Balboa. Se på båter i kanalen i morgen?