Partner Award

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 16. okt 2024.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    Når jeg booker i appen, så har jeg hatt valget mellom "Prices in points" og "Prices in NOK"...

Nå (har ikke sett denne før) ser jeg at jeg også kan få "Partner Award", hva er det?

Jeg mener... Javel, jeg kan booke på Skyteam (ser ut som det er det det betyr), men jeg betaler vel fortsatt med eb poeng.

Jeg undres, har SAS IT i hele tatt noen med bittelitt UX erfaring ansatt?

2. Stones

Stones Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Prices in points = SAS flygninger betalt med poeng
    Prices in NOK = Flygninger betalt med penger
    Partner Award = Partner award flights - dvs. Skyteam reiser booket med poeng.

Nordlands liker dette
  3. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    884
    Bonuspoeng:
    93
    Det var jo akkurat det samme tidligere; da hadde du points, NOK og Star Alliance awards. Det samme skillet er vel også gjeldende på sas.no, som gir mening siden det sikkert er samme backend for begge deler.

Det er litt quirky, men sammenlignet med Lufthansa liker jeg SAS jeg. Hos Lufthansa sier de bare NEIN! hvis du i det hele tatt prøver å søke etter billetter uten å ha nok poeng på konto.

Nordlands liker dette
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, jeg skjønner det. Men, logikken brister.
    Hvis du velger Prices in NOK, så får du velge SAS og alt annet.
    Hvis du velger Prices in points, så får du bruke *eurobonuspoeng* på SAS
    Hvis du velger Partner Award, så får du bruke *eurobonuspoeng* på partner flights.

Poenget mitt er at valget i utgangspunktet gjelder betaling, ikke reisemåte/reisemål.

De blander begrepene.

Prices in points og Prices in NOK gir et klart signal, du velger hva du vil betale med.
    "Partner Award" skifter hele bildet, plutselig er det snakk om hvem og hvor du vil reise.

Det burde bare vært Prices in NOK og Prices in points. Ingen Partner Award. Brukergrensesnitt messig er dette idiot.
    Det hadde vært mye tydligere hadde de hatt:
    Prices in NOK
    Prices in points - SAS
    Prices in points - SkyTeam ("Award", hva er det? Hotel? Bil? ...)

Jaja, det finnes sikkert viktigere ting å øse seg opp over :D

maarstad liker dette
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,990
    Bonuspoeng:
    293
    Jo, jeg har sett det på web siden, men der blander man ikke begrepene så totalt.
    Forøvrig enig, SAS appen er god, gruser bl.a. Lufthansen. Det er kanskje derfor jeg reagerer så sterkt, den er ellers så bra at dette rett og slett blir pinlig.

6. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,635
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror de kommer til å bruke den nye bookingmotoren til alt av flyreiser etterhvert, inkl revenue og SAS bonus, og non-sky partnere som Etihad og SQ. Men de har åpenbart en del ting som må fikses først.

Rebooking av revenue ser også ut som den er en del av samme IT-løsning nå.

RoadKing liker dette
  7. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,400
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror også SAS bevisst har unngått å bruke «Skyteam points» eller lignende, fordi de planlegger å legge alle partnere, både SkyTeam og andre i bestillingsflowen

RoadKing liker dette

Del denne siden