Hei alle! Kommer man igjennom passkontroll til F-gatene på gardermoen uten boardingpass? Jeg flyr fra TRD med Norwegian, og skal videre med Norse, to separate bestillinger. Norse har ikke boardingpass digitalt, men har mailet med de og det skal ikke være noe problem få boardingpass ved gaten. Jeg har dårlig med tid (1time) og skulle helst sluppet sikkerhetskontroll etc på gardermoen. Har fått mange forskjellige svar fra Norse.. mailet frem og tilbake, men siste beskjed var at jeg kunne gå til gate å få boardingpass der. Blir så usikker. Kommer man igjennom passkontroll til F-gatene på gardermoen uten boardingpass? Takk for svar!
Ja. Ingen spør om boarding-pass for tilgang til F gates. Går du til en manuell grensekontrollør spør de hvor du skal. Så da må du naturlig nok svare en by hvor det snart går et non-schengen fly til. Og hvis du går i automatene, trengs kun pass for å komme videre. Maskinene er som regel, men ikke alltid, åpne på dagtid. På stille tider av døgnet åpner de ikke maskinene ,antagelig fordi de også må holde av en manuell skranke for dem som av forskjellige grunner ikke slipper gjennom den maskinelle kontrollen. Og en person som følger med og ser at ingen hopper over/utenom maskinene.