Den store Millionjakten - i 3 deler

Tråd i 'Reisebrev' startet av GMJSChr, 21. okt 2024.

1. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,190
    Bonuspoeng:
    83
    IMG_1315.jpeg IMG_1315.jpeg Da var det endelig min tur til å starte på dette eventyret (marerittet for noen)!

Jeg har delt opp jakten i 3 deler. Starter med å ta for meg selskapene i Europa. Et par uker hjemme i Norge før jeg flyr over til Amerika og tar for meg selskapene der. Hjem igjen 1-2 uker før jeg tar for meg den mest spennende delen av reisen. Nemlig Asia-delen.

Nå har jeg akkurat boardet flyet som skal ta meg til Bucuresti (OTP). Flyr direkte fra OSL med Norwegian slik at jeg kan ta for meg statusmatch-challengen i samme slengen.

Europa-reisen ser slik ut:

21-10-24

OSL - OTP (Norwegian)
    Her velger jeg å ta en hel dag + overnatting, ettersom jeg ikke har vært i Romania før. Hotellet jeg skal bo på er Intercontinental - Bucharest (bilder vil deles derfra etter ankomst).

22-10-24

08:35 OTP - FRA (Tarom) - CDG (AF) - NCE (AF) 17:35.

22:10 NCE - PMI 23:35 (EasyJet).
    Overnatter på hotell rett ved flyplassen på Mallorca.

23-10-24

07:05 PMI - BCN 07:55 (AirEuropa)

09:55 BCN - TRF 13:05 (Norwegian).

På relativt kort tid har jeg da fått unna de selskapene i Europa jeg må gjennom (Har KLM på Amerika reisen) + at jeg da er ferdig med Norwegian statusmatchen. Så her slår jeg to fluer i en smekk!

Norwegian flightene + EasyJet og AirEuropa ble betalt med cash. OTP - NCE ble bestilt med 24K poeng + 1200kr i skatter & avgifter.

NorFlight, jgroneng, NKA_Pls and 41 others like this.
  2. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Dette ser bra ut, god tur!

GMJSChr liker dette
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,871
    Bonuspoeng:
    293
    God tur!

GMJSChr liker dette
  4. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,506
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig! God tur :)

GMJSChr liker dette
  5. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,429
    Bonuspoeng:
    183
    Nydelig! God tur:D Gleder meg til å følge:D

GMJSChr liker dette
  6. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig galskap, god tur :)

GMJSChr liker dette
  7. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,190
    Bonuspoeng:
    83
    Da er jeg ankommet Bucuresti (OTP) etter en veldig behagelig flytur med Norwegian. Deilig å kunne velge nødutgang-sete gratis med Norwegian Rewards. I tillegg fikk jeg hele raden for meg selv.

Det er ingen passkontroll eller annen form for sjekk etter ankomst, så det tok ikke lange tiden fra jeg gikk ut av flyet og inn i taxi.

Sitter nå i en Uber på vei til hotellet i sentrum av Bucuresti. Turen tar ca 30 min og kostet 74 LEI, som er ca 176 NOK. Usikker på hva de lokale taxiene tar, men jeg er som regel størst fan av Uber der man får opp prisen på forhånd.

Last edited: 21. okt 2024
  8. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,190
    Bonuspoeng:
    83
    Fantastisk service da jeg ankom Intercontinental Bucharest. Resepsjonisten er utrolig vennlig og takker meg for Platinum Elite og Ambassador medlemskapet mitt. Får beskjed om at rommet allerede er klart og at jeg har blitt oppgradert fra Standard-rom til «King Junior Suite with balcony” (Dette så jeg allerede i appen i går).

Så dette var en utrolig hyggelig start på denne reisen!

Attached Files:

9. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Kombinerer du dette med noen sjakkturneringer?

10. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,493
    Bonuspoeng:
    183
    God tur:)

GMJSChr liker dette
  11. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,190
    Bonuspoeng:
    83
    Ikke planlagt noen turneringer rundt reisene, men planlagt reiser rundt turneringer som allerede er planlagt. Har en turnering i Puerto Rico i November, så da passa det utmerket å fly over til Miami med Virgin, og fly hjem igjen med AeroMexico. Tar også unna Delta på den turen.

jgroneng, Flymunda, EndreD and 9 others like this.
  12. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,190
    Bonuspoeng:
    83
    Har vært utrolig heldig med været i Bucuresti i dag. Klar himmel og full sol! Ikke veldig varmt, men med sola rett på deg hele tida, så blir det ikke så aller verst.

Har nå rusla litt rundt i byen i godværet, og det har vært en veldig fin opplevelse. Enkelt å komme seg rundt til fots, og drøssevis med koselige parker.

Jeg er absolutt ingen verdensmester i sightseeing, men jeg tok selvsagt turen bort til palasset til den «godeste» Nicolae Ceausescu (Diktator i Romania fra 1967 til 1989). Palasset lå litt «gjemt» bak en del store og høye trær, så jeg fikk ikke noe særlig godt bilde.

Jeg legger ved et par knips fra min spasertur i hovedstaden.

Nå er det noen stemmer i hodet som nesten beordrer meg til å sjekke ut hotellets Spa-avdeling!

Attached Files:

13. ari1000

ari1000 Medlem

Likes mottatt:
    2,458
    Bonuspoeng:
    93
    God tur! Har du allerede booket alle reiser på veien til millionen?

14. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,190
    Bonuspoeng:
    83
    Takk!

Har booket Europa og Amerika-delen. Ikke booket Asia enda ettersom jeg trenger litt mer tid til planlegging av den ruten. Som mange har sett og erfart, så er den litt mer komplisert.

Skal dele Amerika-ruten når jeg er ferdig med denne turen. Så skal jeg gå til grundig verks og finne en fin rute gjennom Asia! Kommer ikke til å farte gjennom raskest mulig. Den turen skal også nytes :)

jgroneng, ordnetseg, milehigh and 2 others like this.
  15. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,025
    Bonuspoeng:
    183
    Fin start og takk for at vi får være med på tur, ser ut som en flott start i Romania, alltid flott med oppgradering :) God tur videre og lykke til med jakten på millionen :)

GMJSChr liker dette
  16. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,190
    Bonuspoeng:
    83
    Avsluttet dagen med en lengre tur i hotellets Spa-avdeling. Flott basseng og deilig jacuzzi. Fikk dessverre ikke tatt noen bilder der inne, ettersom det var andre gjester der også.

Fikk også unna en fin treningsøkt i hotellets gym. Helt ok gym sammenlignet med andre hotellgymmer. Ikke den største gymmen, men heller ikke den minste. Grei nok for en liten økt.

Nå tenker jeg å ta kvelden herfra! I morgen er det Tarom Air og Air France som skal krysses av.

Gleder meg!

God natt:)

Attached Files:

jgroneng, Earl, EndreD and 12 others like this.
  17. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,190
    Bonuspoeng:
    83
    Ny dag, nye muligheter!

Senga var helt nydelig og jeg skulle gjerne tilbrakt flere timer der. Ingen tid til søvn når man skal gjennom Europa på kortest mulig tid. Var rimelig trøtt da jeg våkna, men etter en god og varm dusj så var jeg igjen klar for nye eventyr :)

Akkurat nå sitter jeg i Uber’n på vei tilbake til flyplassen (OTP). Neste flight er med TAROM 08:35 (07:35 norsk tid) til FRA. Har 1T &50 min layover der før jeg flyr videre til CDG med AirFrance. Satser derfor på at jeg får testet ut hva vi kan forvente oss lounge-messig på noen av Europas største flyplasser.

Attached Files:

jgroneng, Earl, Flymunda and 13 others like this.
  18. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,190
    Bonuspoeng:
    83
    Uber-turen til flyplassen gikk veldig radig og var ikke noe preget av lange trafikk-køer.

Det gikk relativt rolig for seg på flyplassen uten altfor mye trafikk. Det første jeg hørte da jeg gikk inn på terminalen var nordmenn som snakka norsk! Da tenkte jeg at nå er det flere Million-jaktere! Men det var en småbarnsfamilie på 5. Hvem vet? Kanskje de sitter igjen med 5 millioner poeng i Januar? Det var tross alt ingen fly som skulle gå til Norge de neste timene.

Sikkerhetskontrollen lå helt i enden av terminalen, rett der TAROM har sine Check in-counters.

Fikk ikke noe inntrykk av at det var noen form for noe fast track for biz eller SkyTeam elite medlemmer. Jeg så hvertfall ingenting. Gjerne arrester meg om jeg tar feil. Det gjorde uansett ingenting ettersom det så vidt var folk i køen og jeg smatt gjennom på under minuttet!

Tanken om at det skulle finnes en lounge her på OTP gikk meg hus forbi. Men det var det selvsagt! Her kommer man inn dersom man flyr biz/first internasjonalt med enten KLM, AF, Czech Airlines eller Tarom. Du kommer også inn som SkyTeam elite medlem dersom du flyr internasjonalt med et av selskapene listet over.

Det er ikke verdens største lounge og heller ikke den med mest utvalg. Men jeg vil si at den duger bra for en kort tur innom før man flyr ut fra Bucuresti. Noe brød og noe pålegg + en liten varmmat-buffet. I buffeten er det ikke selvbetjening dessverre og du må vente på at en av de som jobber på loungen kommer bort. Litt som Austrian Airlines loungen på VIE.

Nå må jeg slutte å skrive, for nå merker jeg at tida går og jeg vil helst ikke misse flyet:D.

Legger ved litt bilder fra loungen.

Attached Files:

19. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,190
    Bonuspoeng:
    83
    IMG_1362.jpeg Jeg har gate 32. Hvor går jeg da?:confused:

NorFlight, jgroneng, Earl and 14 others like this.
  20. GMJSChr

GMJSChr Medlem

Likes mottatt:
    1,190
    Bonuspoeng:
    83
    Maskineriet som skal ta meg fra OTP - FRA og dermed kunne krysse av Tarom fra bingokortet IMG_1360.jpeg

NorFlight, jgroneng, Earl and 16 others like this.

Del denne siden