Hei kjære forum, jeg er ikke så aktiv her for tiden men jeg leser og følger med hver dag. For 1 1/2 år siden så mistet jeg jobben min pga "oljekrisen", jeg fikk meg ny jobb i løpet av 14 dager, men mistet den også etter å ha jobbet der som konsulent i 9-10 måneder (samme bransje - enda mere oljekrise).
Deretter har jeg hatt litt forefallende arbeid som konsulent, men intet å leve av, men nå dukker det opp noen muligheter i Oslo (som konsulent) som er veldig interessante, i en offentlig arbeidsplass, som tilbyr gode betingelser. Jeg har ikke fått et tilbud enda men jeg er inneforstått med at det er nært forestående
Til saken; det er snakk om pendling i et til to år HAU-OSL med arbeidsplass sentralt i Oslo sentrum, jeg vil få litt pendlertilskudd til bolig i Oslo (ikke nok til å dekke bolig dog, men litt tilskudd).
Så hvordan ville dere gjort dette i praksis? Travel pass HAU-Osl ligger vel på en 140-150 tusen for 12 måneder. Jeg ser på finn (dot) no at jeg kan få "hele" 32 kvm til 9K i måneden på Majorstua , hva med disse uteleifirmaene; Oslo Appartements fx; kan man stole på de?.
Ville dere kjøpt travel pass eller enkelt reiser for pendlereisene? Jeg vil reise til HAU 2-3 ganger i måneden dersom dette går i boks, ellers benytte OSL til utenlandsreiser ihvertfall engang i måneden.
Hva med langtidsopphold på hotell; hvilken pris kan man forvente for 22-25 døgn i måneden dersom man forplikter seg til 12-24 måneder, fx på Gabelshus e.l. som jeg har gode erfaringer med.
PS! Er ganske kjent i Oslo, har bodd der ca.3 år men det er nesten 20 år siden, men har besøkt byen jevnlig inntil nylig DS!
Beklager visst denne er postet i feil tråd....
Takker for alle tips på forhånd.
Hilsen 40ish åring beramment av oljekrisa
Last edited: 04. juni 2016