Penger som forsvinner i cyberspace?

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av decapode, 31. jan 2019.

  1. decapode

    decapode Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Nå føler jeg meg enormt dum.

    Jeg bestilte PremiumFlex-billett TRD-LAX. Endret til noen dager senere. Endret så til TRD-SXF. Endret deretter til TRD-RIX. Trodde negativ prisdifferanse kom til å betales tilbake til oppgitt kort ved endring. Fikk nettopp bekreftet over telefon at disse pengene er borte i cyberspace og at negativ prisdifferanse ikke betales tilbake (uten noe direkte opplysning om dette). Har dermed mistet 7000 kroner. Dette er ikke penger jeg bare kan «miste» uten videre.

    Alt på grunn av reisefølge som ombestemte seg før jeg bare bestemte meg for å bestille helt annen tur i April istedet.

    Er det noen som helst måte å få det tilbake på? Har sendt inn krav til Norwegian, men ter tar vel noen måneder å høre noe mer om.
     
  2. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Beklager, det står dessverre på siden om prisendring at hvis du endrer til billigere billett så får du ikke tilbakebetalt prisdifferansen, tror det blir vanskelig.
    Den prisen som du får oppgitt før du endrer er den prisen du må betale (endringsgebyr pluss prisdifferansen dersom billetten koster mer). Jeg har aldri opphørt eller opplevd å få noe igjen dersom den nye billetten koster mindre enn enderingsgebyr pluss opprinnelig billett.
     
  3. decapode

    decapode Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg endra i appen og ble dermed ikke informert om det. Det må da ha noe å si?
     
  4. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har kjøpt billett med dem og endret før og husker jeg leste om det, men jeg har en billett nå som jeg kan teste ut.
    Jeg kom til «fortsett endringen», jeg turte ikke å gå videre, men inntil da så jeg ikke noe informasjon om priser m.m.
    Lykke til.
     
  5. decapode

    decapode Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Har søkt og søkt på Google og Norwegian.no, står kun om betaling av prisdifferanse, ikke «betaling» av negativ prisdifferanse. Appen opplyser heller ikke om det når jeg sjekka pris på andre datoer her istad. :/
     
  6. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
  7. decapode

    decapode Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Men det gjelder for LowFare? Jeg hadde PremiumFlex og nedgraderte til Flex. Sidene til disse har null info om det.
     
  8. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Premium eller PremiumFlex?, da kunne du jo ha fått hele beløpet tilbake om du refunderte først og så bestilte nye istedenfor å endre. Høres logisk ut at du ikke bør straffes for endring,
    Det står ikke noe tilsvarende om at du ikke får kompensasjon for billigere reise for Premium Flex, for Premium er vilkår for endring det samme for LowFare.
    Best du tar direkte kontakt , informer oss om det du får vite.
     
    Last edited: 31. jan 2019
    Ursa liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,520
    Bonuspoeng:
    293
    Endrer en TRD-LAX til TRD-RIX??? Altså, skifte destinasjon fra Los Angeles til Riga??? Jøsses. Hvorfor kjøpte du ikke bare en ny billett og kansellerte den opprinnelige?
     
    ADGL liker dette
  10. decapode

    decapode Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Fjerde samtale med kundeservice unnagjort. De så hendingsforløpet og at det ikke stod noe om det i vilkårene som er tilgjengelige for publikum, dermed måtte jeg bare vente på svar på kravet mitt da de ikke kunne gjøre annet. Får stålsette meg for månedsvis med krangling og håpe på det beste.
     
    Ursa liker dette
  11. decapode

    decapode Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Fordi jeg ganske umulig kunne vite at kortinformasjonen jeg oppga ikke ble brukt til å refundere negativ prisdifferanse. Jeg sjekka som sagt overalt og fant ingenting om det. Det er det jeg /burde/ gjort, men det finnes ikke en døyt av informasjon på internettet som tilsier at endring av PremiumFlex ikke fører til refusjon. Som forbruker har jeg heldigvis rettigheter som gjør det mulig å være dum innenfor rimelighetens grenser :)
     
  12. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Om du hadde rett på å kansellere billett med full refusjon har du vel en grei sak for flyklagenemda om du ikke får gjennom kravet. Som du selv skriver i en senere post, så bør det være mulig å være litt klumsete som forbruker innenfor rimelighetens grenser. Flyklagenemda har vel flere ganger lagt seg på en praksis hvor forbruker har vunnet ved slik "tematikk".
     
    Ursa, Xflipper and ElinPelin like this.
  13. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor noen endrer billett fra å være Premium-billett mellom Trondheim -Los Angeles ,til en billett mellom Trondheim og Riga.....:eek:
     
    ADGL liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,520
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, det er der jeg ramler av og. Det er bare å lage masse trøbbel for seg selv.
     
    ADGL liker dette
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Og Norwegian har nektet å betale selv om Transportklagenemda har konkludert. Det skal sies at jeg ikke synes passasjeren i min link kan kalles klumsete og burde forstått at noe er for godt til å være sant.
     

Del denne siden