Perpignan I Frankrike

Tråd i 'Reisemål' startet av ina, 09. aug 2018.

  1. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg reiser minst et par ganger i året til Perpignan, i Frankrike , og med mindre jeg kjøper billetter lang tid i forveien er det ofte tidskrevende og dyrt å reise dit.

    Noen ganger fløy jeg til Barcelona og tok så buss og tog, som koster mer enn flybilletten og tar hele dagen.
    Det er ingen ting som korresponderer , for eksempel så går ikke toget fra flyplassen så man først ta to busser for å komme til togstasjonen.

    Noen ganger fløy jeg via London med Ryan Air men pga lang transfer tid krever overnatting i Stansted som igjen er kjedelig og dyrt.

    i slutten av august flyr jeg via Paris med Air France og turen tar bare litt mer enn fire timer . Men denne ruten er ofte svært dyr og utsolgt dersom ikke tidlig ute.

    Er det noen som har erfaring med å reise til Perpignan , eller Pyreneene for å være mer presis , som kan gi råd om alternativer ?

    Flyr gjerne ekstra flystrekning dersom det ikke koster alt for mye for å slippe ovenfor nevnte eksempler med buss tog og eller overnatting i Stansted .
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Det var lettere den gangen de fløy direkte mellom Torp og Perpignan.

    SK/DY til DUB og Air Lingus videre. Korresponderer ikke alle dager, men kanskje nok?
     
  3. MarcoP

    MarcoP Ivar Aasen Jr.

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Vi reiste også en del til Perpignan inntil for et par år siden. Håpløse forbindelse var grunnen til at vi ikke lot oss friste av billige huspriser for et sommerhus. Air France er vanskelig pga flyplassbytte i Paris. Jevnt over var vel følgende rute best: KLM fra Oslo via Amsterdam til Toulouse, og tog derfra til Perpignan. Stor sett gikk det med kort venting både i Amsterdam og på tog, begge veier. Men det var for 3-4 å siden, men verdt å sjekke ut
     
  4. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    ...eventuelt bruke flyplassene Beziers, Carcassonne eller Girona? Ryanair flyr til alle disse tre fra Stansted, avganger midt på dagen.
     
  5. qouz

    qouz Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    BA fløy i fjor sommer i fra LHR til Montpellier. Derifra er det en togtur på halvannen time, eventuelt et par timer med bil.
     
  6. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som Thalys (TGV) stopper i Perpignan. Det går vanligvis an å komme seg rimelig til f.eks Brussel og ta Thalys derfra. 7-8 timer (!). Skal se om det finnes greiere flyplasser som gir kortere reise.
     

Del denne siden