PERU: Inkatrail Og MachuPicchu :Lima Nasca Arequipa Cola Canyon Puno Titicaca Cusco jungel og mer..

Tråd i 'Reisebrev' startet av ccurrahee, 01. nov 2019.

  1. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Flotte bilder og beskrivelse av ein tur og eit område ein sjølv skal besøke ein dag :D Takk for at du delar!
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,507
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    Bare hyggelig :) Sleng gjerne inn noen spørsmål om du har, eller lurer på noe.
     
    snus_mumrikken liker dette
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,762
    Bonuspoeng:
    293
    Det ser fantastisk ut ... hadde vært gøy å prøve en dag, er redd høydesyken tar meg.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Fantastisk tur!
     
  5. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for turen og gode tips! Har ikke fått lest av det siste du har postet i detaljer, men skal lese skikkelig når jeg har tid.
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,507
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    Høydesyken tar de fleste. Trikset er å ta det rolig og bruke tid på å komme opp i høyden. Og å bruke relevant medisin.
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,507
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    Takk takk, hyggelig at folk er med på tur. Jeg skal forsøke å rydde litt i tekst. Det er raskt og tilfeldig skrevet denne gangen.
     
    oddA and RoadKing like this.
  8. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, eg har forsåvidt tenkt på at når ein skal til området så hadde det vore kult og fått med seg rainbow mountain også? Ligg ikkje det også ganske nærme? Slik at ein kan ta dette på 1-2dagar? Eller er eg heilt på bærtur no?
     
    oddA liker dette
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,507
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    Rainbow mountain er dagstur fra quito. Men er over 5000 meter. Pga snø utgikk det for oss. Men det er absolutt noe å tenke på. Eller enda bedre, de alternative fjellene med farver i området.
     
    snus_mumrikken liker dette
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,507
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    Kort pitstop i Bogota.

    C75CBBCF-00D1-43AC-ACAA-5081E3A020ED.jpeg
     
    jgroneng and Eddie47 like this.
  11. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Det var kjekt og høyre!
    Så det er enda fleire slike fjell i området ja :D
    Taklar høgda relativt bra, heldigvis så 5000meter bør gå fint. (Eventuelt får ein ta ein akklimatiseringstur, eller tygge litt Diamox)
    Når på året ville du anbefalt og reist viss ein skal ha med seg litt ekstra?
    Risikoen for snø er der vel stort sett heile året uansett men.
     
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,282
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Flotte tips og mye god inspirasjon.

    Er alt av mat inkludert? Høres jo egentlig ut som luksus-tur-mat. Regner jo med det blir litt som felt i forsvaret - at all mat smaker ekstra digg etter en strabasiøs tur. Tar man det man får, eller har de ulike valgmuligheter? Er ikke kresen, bare lurer.

    Er det noen steder som er mulige å stoppe innom i en dag eller 2, før man evt drar til Cusco? Har vel lest at det ikke akkurat anbefales å reise direkte fra Lima - Cusco.
     
  13. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for en flott tur! Mye spennende å lese.
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,507
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er ikke oppdatert nok på klima og besøkstidspunket på å gi noe gode råd. Men, det bør være googlebart å finne de alternative dagsturene med fargerike fjell. Ulempen skal være at en mister muligheten til red Valley avstikkeren. De som dro i følget vårt var fornøyde selv om folk jevnt over opplevde turen som greit tøff. Og de fikk sett begrenset med farve pga været.
     
    snus_mumrikken liker dette
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,507
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    På selve Inka trail var all mat inkludert. På reisen vår var alle frokoster og endel middag eller luncher inkludert.

    Det var ikke noe luksus, men det var jevnt over høy kvalitet og god smak på maten på Inka trail. Vesentlig bedre en jeg hadde forventet. De i gruppen som hadde allergier eller ikke spiste spesifike ting, fikk alltid alternativer. Ellers spiste de fleste av jentene ikke all mat, men valgte ut noe, mens jeg som voksen mann spiste stort sett alle delene av måltidet jeg fikk.

    Hvis du er på jakt etter et sted å avklimatisere før Cusco, så er Puno ved Titicaca eller Kolka dalen, eventuelt den hellige dalen utenfor Cusco alternativer. Når det er sagt. Cusco er en by en kan bruke en lite uke i. Med noen dagsturer osv, så det er også et fint alternativ å legge inn hvile / akklimatisering / sightseeingsdager i byen før en gåtur.
     

Del denne siden