Planene bråendret for hjemreise... Hva nå?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Fnate, 03. des 2014.

  1. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Soppsuppen var veldig god i fjor. Bestill en sånn, ta en times massasje, drikk et par glass champagne og plutselig er du nede i én time.
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Thai sin First lounge må være den mest oppskrytte kantina i verdenshistorien. Set skal ikke mer enn en golfbil og ei thaimøsse med ett par liter olje før folk blir excited. Dårlig Champers, dårlig mat, medium sprit og bråkete som fy siden de ikke har hatt råd til å bygge hele vegger til resten av terminalen

    Og er der forsinkelser/irrops, best of luck
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Tar den over de aller fleste F kantiner i USofA any day....
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    De solgte inn det så det suste i check-in. Booket for meg og greier, men jeg er ikke noe tilhenger av å bøyes, dyttes på eller å få agurker i øya. Så jeg avbestilte.
    Ga opp en gang på FS oppi Nord. De var veldig harde på at jeg SKULLE masseres, og at det var complimentary. Det var nokså morro, men endte med at jeg og massøsen rullet av benken sammen.
     
    Islending and Travellingalf like this.
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Salongberuset går ganske fort med meg, så 7 timer vorspiel er litt ute av betraktningen. Men jeg fant på noe sjæl og gikk og shoppet. Tror 2400 bath er billig for polo skjorter? Med mindre det er "Polo" da

    Ha ha ha. Avbestilte bare halvparten av tidenes MR-deal da... Dessuten vasser jeg i TierPoint, så det er liksom ikke der skoen trykker. Og massasje... Not so much.

    Velferdsoffiseren var faktisk nokså fornøyd han, da jeg løp ut for å shoppe, mens han ble igjen i kantina og ble oppvartet av en form for menn med hvitkrem i ansiktet og reggis.

    Den kan kun være bedre enn thai-biffen. Prøvde den og den var så vond at jeg gav opp. Nå er det ikke bortskjemte Fnate som prater. Den var helt sinnsykt vond, og så seig at den ikke kunne tygges. Muligens skjemt. Så jeg har begynt å drikke, just in case.

    Har ikke prøvd champersen men fikk en glass vin nå. Funker for meg. Men litt oppskrytt er det kanskje ja.

    Hadde tatt AA Flaship i LAX (den eneste av dem jeg har testet) før denne uten å blunke. Dvs, kanskje jeg hadde blunket litt. Blunket ihvertfall veldig når Arwen (Liv Tyler) satte seg ved bordet mitt der for et drøyt år siden. Og så kan man ta vin selv. Her kommer det en fyr med 4 centiliter Amigo. Det er litt sånn... ehhh... jau.

    MEN... Fyyyyyyy f@@@@@@@n, her snakker vi First world problems (pun intendert). Jeg skal fly første klasse, det koster nesten ingenting, alt er gratis... Jeg er fette meg så heldig at hver eneste kritisk kommentar burde skytes ned med BAZOOKA!!!!

    Æ glær mæ.
     
    Last edited: 04. des 2014
    Islending, Travellingalf and Jørgen like this.
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Traumatiske traumer der altså! Du bør tilkalle lounge-psykologen! Eller er det "Fnatnologen" det heter mon tro.....

    Hold nå ellers tåta på deg, ta deg et stoooort glass champers og tenk på at du slipper den lange melkeruta og skal fly priviligert hjem. Skulle nesten tro de hadde stappet deg med kvinnelige hormoner der nede så mye som du klager.... :D
     
    Jørgen liker dette
  7. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du ikke er fan av å ligge (halv)naken på en benk, fair enough - men du kan vurdere 30 min fotmassasje eller 30 min nakke/skulder (i stol) i stedet, evt begge deler: http://www.thaiairways.com/en/exp_thai/Airport_Services/Royal_Orchid_Spa.page?. Fotmassasjen var knallbra.
     
    Fnate liker dette
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det kommer an på hva du er ute etter. Fred & ro er liksom #1, mens godt fludium er #2 etterfulgt av mat.

    Det er nå poppet opp flyplass Spa på stort sett alle flyplasser i USA den siste tiden. En 50 minutters massasje av en profesjonell massør koster ca. 70 daler. De 2 "massasjene" jeg har fått i Bangkok er behagelige, men har ingen terapeutisk verdi overhodet. Masse olje og happy ending style massasje, men uten happy ending siden man er i en First lounge ;) De siste gangene jeg har vært der, har jeg hoppet over

    Hva har man igjen da? Innsjekk? Både AA og UA har sinnsykt bra innsjekking på de største flyplassene i USA der man kommer helt først i security køen. I Bangkok har man adgang til en separat pass og security, men den benyttes også av diplomater, vips og annet rask så jeg har aldri kommet igjennom uten noen minutter venting.

    Men man har ikke en golfbil som kjører den feite rævva mi dit, det skal være sagt. :p

    Så greie fasiliteter, helt klart, men ankommer jeg flyplassen tidlig eller planlegger en 6 timers connection for å henge i den lounge? Hell no!
     
    Fnate liker dette
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Klager??????? Jeg var bare ikke ferdig med å skrive :) Jeg skal fly første klasse, mann. Klager ikke. Sammenligner med andre når folk spør, men klager for fader ikke over dette.
     
  10. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Litt sånn?

     
    Fnate liker dette
  11. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Thai First-loungen har kanskje litt å gå på når det gjelder mat og drikke, men det er få andre steder jeg har fått mer kongelig behandling enn med et TG F Bording Pass på Suvarnabhumi Airport.
     
    SASDC8, Ruby, Fnate and 1 other person like this.
  12. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det forklarer jo saken hvorfor du er så misfornøyd. :eek::cool::cool:

    Jeg synes TG leverer en bra F opplevelse på bakken jeg. Blir møtt utenfor, og bagasjen blir tatt hånd om. Slapper av mens andre ordner papirer i innsjekk. Fulgt gjennom pass og sikkerhetskontroll og kjørt til lounge ja. Bare det slår både ANA og Asiana ned i støvlene. Såpass leverer vel heller ikke SQ i SIN etter hva jeg har lest meg til.

    Selve loungen har jo mange muligheter. Eget diningroom (er fornøyd med maten der jeg! Spiser gjerne Thai mat da), åpen salong eller egne rom med sofa og tv, hvilerom med senger (som er innelukket), gode dusj fasiliteter er der også, og for de som må ryge er der et royalt rygerom.

    Er mest imponert over at de husker hvem du er og kommer og forteller deg at det er på tide å boarde og følger deg til gaten. Har nettopp hatt en tur med Asiana i F og de er ikke i nærheten på noen områder på bakken.

    6 timer pluss pluss er drøyt i de fleste lounger men et par tre timer går mer enn greit der. (Og til tross for 7-8 besøk der har jeg heller ikke prøvd massasjen.) Lufthansa F lounge er derimot en annen sak. Der kunne jeg godt tatt ei uke....... :p
     
    Bjørn Helge, Robert H, Ruby and 2 others like this.
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med @Henning og @Bizflyer i at det tross alt er bra på bakken. Jeg bitcher jo unødvendig sett i lys av at jeg tross alt flyr første klasse, som er den ypperste luksusen man kan få i lufta.

    Det er en hårfin balanse når man mener noe annet enn - "ååååååå fyyyyyyyy f********** så fett" - om noe sånt. Å si noe negativt om noe som de færreste er forunt å oppleve i det hele tatt, er på kanten allerede i utgangspunktet. Jeg har selv sittet og lest DM-tur-reisebrev på Flyprat og fått setninger som

    - "de serverte champagne som var så dårlig at det ikke kan drikkes"
    - "Ingen får meg til å svelge 2003 DP... det er hundefor". Det er kun 2002 som er ment for mennesker"


    Hører dere hva dere sier???? - har jeg tenkt i en tilstand av vantro og tvil til menneskeheten.

    Det jeg skrev over kan oppfattes på samme måte, og det beklager jeg. Kanskje det var sånn også? Kanskje jeg har blitt så innmari bortskjemt at jeg ikke skjønner hvor føkkings heldig jeg er? Jeg håper ikke det, men jeg tenkte litt på det oppe i lufta.

    Jeg jeg håper jeg egentlig ville frem til var bare å sammenligne. Jeg har fløyet bra mytji de siste årene og det er usedvanlig store forskjeller på håndteringen foran gardina. Men når man er litt sliten og utelukkende holdes oppe av koffein og viljestyrke - og i tillegg er en mann av spissformuleringer (les: dramaqueen) - så går det litt over styr. Jeg tror jeg skal holde meg unna sammenligninger av førsteklasser en stund fremover.

    Så nå er det full skjerpings hos Fnatstadbraathen!


















    (men ikke spør meg hvordan jeg synes Thai var i lufta, for da begynner jeg igjen)
     
    wilhelm, LN-MOW, Cecilie and 2 others like this.
  14. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Om man ikke kan bitche om F, hva skal man da bitche om?

    Man kan ikke bitche om Eco pga. pris og man kan bare delvis bitche om Biz fordi personer som drar sitt Corporate Amex (Green;)) trossalt ikke kan ha det for bra på jobb. Da gjenstår F.

    Jeg har lest flere F rapporter hvor jeg nok hadde blitt ganske skuffet om jeg faktisk hadde bladd opp 100 000,- oljemynter for produktet... Men det sier vel kanskje mer om at jeg ikke er i den egentlige målgruppen for F.

    Også er det jo morsomts når man setter ting på spissen da :)
     
    Last edited: 05. des 2014
    Robert H and Fnate like this.
  15. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    What?? Klaging? Bitching? Her må det være noe jeg ikke har fått med meg - hvor i all verden er det spor av det i dine innlegg? Jeg finner iallefall ingen tegn til surmuling eller primadonnanykker - snarere tvertom! ;) Du skriver balansert og alltid med omtanke for alle - ikke minst de som står for jobben. Og at du sammenlikner forskjellige produkter er jo hele poenget med å referere til hva du opplever, og det er nettopp hva vi ønsker å høre mer om. Så kan vi i neste runde drømme om de gode opplevelsene, evt. prise oss lykkelige for at vi har vært heldige og sluppet unna, eller sammenlikne med egne erfaringer. For meg er dette hva Bonusfeber handler om - so keep up the excellent work! We want more ;)
    Og for ordens skyld: Opplever man noe som ikke svarer til hva man med all rimelighet har lov til å håpe på når man reiser premium-high-end-Hoolywood-treatment-class, så er det viktig informasjon for alle (særlig for de av oss som ikke har så mye erfaring med biz og first, og som kanskje er i overkant førstereiseguttentusiastisk uansett hva som tilbys - forhåpentligvis blir også vi mer erfarne etterhvert, og kan dele mer balanserte synspunkter, tips og gode råd).

    Altså: Mere, mere, mere fra deg! Ikke noe selvsensur, takk :)
     
    Fnate liker dette

Del denne siden