Poeng & Penger

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Edin, 17. jan 2016.

  1. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har benyttet tilbudet fra SAS med kombinasjon av poengbruk og kjøp? Jeg er nysgjerrig på om dere vurderer dette som gunstige tilbud, hvilke spesielle regler som gjelder, og om tilgjengeligheten av bonusbiletter blir mye større?

    Og, kan du bruke CT på P&P? Og fungerer det slik at du betaler 0 kr hvis du har nok poeng? Jeg har kun søkt på dette produktet med alt for lite poeng på konto....
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    1. Du kan ikke bruke CT på disse
    2. Tilgjengeligheten blir betydelig bedre, ettersom du i praksis kjøper en vanlig billett, men kan betale med penger + poeng, evt. kun poeng. Med andre ord vil du finne tilgjengelighet så lenge det er ledige vanlige billetter på flighten.
    3. Billettene koster betydelig mer poeng enn en ren bonusbillett, men kan av og til være en OK deal likevel, da kanskje spesielt om man har Diamond og får 30% avslag. MEN det er gjort grep det siste halvåret som gjør at det er mye vanskeligere å finne en god deal på disse billettene. Det virker også som om de nå priser mer dynamisk, basert på hvor dyre billettene er i vanlig cash. Før var det "fastpris" på strekninger, men nå kan prisen være 8000 poeng på ett fly, og 9500 på et senere fly, da trolig basert på billettprisene.
    4. Man får normale billettvilkår. Det vil si at SAS GO-billetter feks ikke kan endres/refunderes på samme måte som bonusbilletter.
     
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man i utgangspunktet ikke har CT, men Diamond så kan jeg se at det ikke trenger å være helt idiotisk. 200 000 eb-poeng i biz til f.eks Chicago pluss en tusenlapp i avgifter. med 30% rabatt så blir det 140 000 eb-poeng, man får da 21 250 grunn-poeng så differansen blir da kun 18 750 poeng mot f.eks vanlig poeng reiser som tilgjengeligheten ikke alltid er den beste. Disse vil også telle mot status om jeg har forstått rett.
     
    Larata and Insomnia4u like this.
  4. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer!
     
  5. MagnusT

    MagnusT Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Får man poeng for reisen, om reisen er booket ved hjelp av penger + poeng?

    Takk!
     
  6. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Ja.
     
    MagnusT liker dette

Del denne siden