Prepaid SIM i USA med europeisk 3G/4G?

Tråd i 'Reisemål' startet av Bjørn Helge, 28. sept 2013.

  1. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøpte meg simkort hos AT&T i går. Veldig enkel prosess. Det eneste de trengte var navnet mitt :p
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Og farten er bra?
     
  3. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Ja har ingenting å klage på. Fungerer utmerket her ute på holmene ;)
     
  4. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Endte selv opp med en pakke fra SimpleMobile, kjøpte på en Fry's i CA. Veldig kurant, $40 eller $50 for 1GB data og uendelig ringeminutter, noe som holdt fint for meg i 4 uker. Hadde vel 20-30 MB igjen på slutten, og etter det hadde jeg gått ned til Edge-hastigheter på data, men uten begrensning i antall MB. God dekning i både California og i Washington DC.
     
  5. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hos AT&T kostet det som tidligere nevnt 60USD, men man får da 2GB data og unlimited talk&text. Man må fylle på GoPhone-kontoen sin ever so often for å holde kontoen aktiv og for å beholde nummeret.

    Hadde et par episoder hvor noen har ringt meg i den troen at det var den tidligere eieren av nummeret som fortsatt hadde det.
    Per Short Message Service;

    "Wazzapp?"
    - "Do I know you?"
    "I'm AquaMan"
    .....
    .....

    Mye rart borti Amerika :p
     
    Fnate liker dette
  6. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    LTE dekning og greier og greier når man oppgraderer mobilstallen fra en gammal iPhone 4S til en ny 5S. Meget fornøyd med dette abonnementet. Bruker telefonen med Google maps som GPS på tur og det har tatt oss dit vi skal uten problemer so far!
     
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Last ned WAZE appen også. Funke so ei kula! Har for øvrig samme ATT pakke som deg. Smud som gud
     
  8. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hmmmm. Min account balance ble renewed 13.mars altså i dag. Jeg la inn $60 på kontoen på morgenen i dag, men jeg får ikke teletuten til å funke? Altså, får bare opp error meldinger i safari når jeg prøver å gå inn på en nettside. Hvor lang tid tar det før kontoen oppdaterer seg?
     
  9. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Altså, jeg antar her at account balance må stå i 0 før kontoen er oppdatert og ATT har tatt penga mine?

    Error melding i Safari: " We're sorry, but you are attempting this transaction during a restricted time period set by your wireless account owner"
     

    Attached Files:

  10. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en AT&T telefon, og alle endringene jeg gjør er 'instant' .. Stikk innom en ATT sjappe hvis det er en i nærheten ..
     
  11. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte support og de ba meg om å resette nettverksinnstillingene. Og det funket!
     
  12. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kjøpte SIM kort fra Red Pocket i for. Kostet med vel rundt 20 kroner inkl. porto til Norge. Så aktiverte jeg det rett før jeg reiste og fylte på med et valgfritt "månedsabonnement". Tror jeg betalte $50 for 3GB med data (3G og 4G) og gratis innenriks telefoni. Fikk vel også $10 gratis som jeg kunne bruke til hva som helst (f.eks kontakt med familie i Norge). Funket veldig bra.

    Nummeret blir deaktivert hvis du ikke fornyer med nytt månedsabonnement en viss tid innen det er utløpt.
     
  13. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Finnes det noen som lar deg beholde nummeret uten å fylle på med nytt abbonement hele tiden? Jeg kommer vel til å besøke SF 2-3 ganger i året fremover, hadde vært kjekt med et permanent nummer i stedet for å få nytt hver eneste gang.

    Vurderer ReadySIM neste gang jeg skal over. Mister nummeret, men de har pakker på 7 og 14 dager til hhv. 24 og 35 Obamapenger, og det passer utmerket for min 11 dager lange tur. Får tilsendt SIM-kort i posten.
     
  14. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Fant du ut av dette?

    Er i Boston nå og skal minst to ganger til USA i januar. Trenger ikke SIM nå, men vil gjøre det i januar. Vet ikke om det er best å få tak i det mens jeg er her nå (kan man utsette aktivering en måned?), eller få tilsendt i posten.
     
  15. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruger T-Mobile og beholder mit nummer fra gang til gang. Hver gang man fylder penge på kontoen holder det nummeret aktivt i 90 dage. Jeg plejer at købe et par 10usd refill cards (som er min.) i Wallgreens, så jeg kan toppe kontoen op hjemmefra, hvis jeg nærmer mig 90 dages grænsen.

    Abonnementet er pay-as-you-go - dvs. jeg betaler 3usd pr. dag incl. fri tale (til us numre), fri sms og fri data (første 200mb/dag i 3/4G derefter 2G - datagrænse nulstilles hver dag til midnat).

    Når du køber SIM-kortet, så ska du købe det i en T-Mobile Store og vise ID (gik fint med dansk pas). Refill kort kan købes i f.eks. Wallgreen, Bestbuy etc. Og der kan også fyldes på med kreditkort online. Sidstnævnte ryger dog ofte i deres fraudfilter, hvis man betaler med ikke-US kreditkort, men de ringer blot til dig og fixer det på få minutter efter et par kontrolspørgsmål.

    Har været meget tilfreds med både dækning og hastighed uanset hvor vi har været i USA (pånær Maine, som ikke havde datadækning).

    Eneste downside er at de ikke understøtter tethering på disse abonnementer, men det lever jeg fint med.

    Mere her:
    http://prepaid-phones.t-mobile.com/pay-as-you-go
     
  16. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Gå i en T-mobile Store og få dig et sim a la det jeg beskrev i forrige post. Sætter du penge ind på kontoen, så er sim/nummer gyldigt i 90 dage. Så er den klar til din næste rejse og du betaler ikke for denne periode medmindre du bruger den.
     
  17. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for utfyllende svar! Kjøpte et SIM-kort fra Roam Mobility et par dager før du postet, men hvis det ikke fungerer tilfredsstillende vil jeg nok vurdere T-mobile.

    Roam Mobility er et kanadisk selskap, spesialisert seg på SIM-kort for reiser til USA. $10 for SIM, forskjellige pakker (dagsprisen for tale, SMS og data er veldig spiselig på 4USD), og det er generøse datamengder. Nummeret varer i 1 år så lenge du har aktivitet på det.
     
  18. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Finnes det noe plass å handle et sim kort når jeg lander på Newark ?
    eller kan jeg bestille et online så alt er ok, når jeg kommer til New York ?
     
  19. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg brukte et da jeg var i San Diego noen uker siden, bestilte et tomt simkort her: https://www.prepaidzero.com/product/usa-redpocket-free/ Den er gratis, du betaler kun frakt, tok 4-5 dager, så fyller du den og aktiverer før du drar fra Norge, jeg hadde 3GB og 30 dagers varlighet. funket som en kule i 4G... :)
     
    hifiman liker dette
  20. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Linken ovenfor gjelder for Red Pocket sim (som bruker AT&T sitt nettverk). Jeg har ikke bestilt fra den siden, men har ogås brukt Red Pocket 3 ganger nå. Funker helt perfekt og er enkelt å aktivere. Ingen ekstra kostnader utenom det du selv forhåndsbetaler.
     

Del denne siden