Prioritet bagasje sas plus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Sikiduck, 15. juli 2017.

  1. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    hei,

    Hva går prioritet bagasje i Plus ut på?
    Er dem mer forsiktig med bagasjen?

    Gjelder dette kun kabinbagasje og/eller innsjekket og?
     
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Innsjekket bagasje skal komme først på båndet. Tror de behandler bagasjen forsiktig for det meste hos SAS.
     
  3. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    547
    Likes mottatt:
    1,595
    Bonuspoeng:
    93
    Prioritert er vel at innsjekket bagasje blir prioritert ved evt flybytte og på båndet ved ankomst. Den praktiske gjennomføringen av det er jeg derimot litt mer usikker på...
     
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Dersom du reiser til Gardermoen med prioritert bagasje, kan du nesten vere sikker på at din bagasje ikkje kjem først (sjølv om han skal det). Kanskje litt flåsete og generaliserande, men eg har vore litt uheldig der. Andre kan ha andre erfaringar :)
     
    BendikHa, Mbj and Stuttfeiten like this.
  5. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Prioritert bagasje skal være først på bagasjebåndet ved ankomst slik at du kan forlate lufthavnen så fort som mulig, så det gjelder kun når du sjekker inn. Dette respekteres ved flere utenlandske flyplasser (London), mens på norske lufthavner kan du nesten bare glemme det.
     
    Olelink liker dette
  6. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk min bagasje først da den kom med priority-tag MXP-OSL. Min første gang med pritag til OSL, så jeg kan rapportere om 100% suksess så langt :D
     
  7. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    I går kom pri helt først
     
  8. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk min som nr 11 da jeg kom fra TRD her om dagen...Men min var den første av PRI bagasjene! :)
     
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Av og til er det ikkje hjelp i noko, enten det er PRI eller HON tag på veska :)

    Sannelig, sannelig, det sier jeg eder:
    Salig er den der i det hele mottar sin bagasje, for deri ligger hele himmelriket.

    (Eller i mitt tilfelle: vernet mot vidopent himmelrike, GDN DA Umbrella.)
     
    NHenrik and braathens safe like this.
  10. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    I går kveld kom det (nesten) bare pri-bagasje først på båndet fra NCE. Da trodde jeg en stund at OSL endelig hadde fått orden på dette. Etter at vi fikk to av våre kolli, var det slutt på moroa. Da måtte vi vente nesten til slutt før de to siste kom...
     
    Stuttfeiten liker dette
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har hatt gode opplevelser både på NCE, LHR og BKK. OSL not so much dessverre.
     
  12. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk alle 4 blant de ca 10 første på OSL for en uke siden. Kom fra EWR. Fungerte inn til EWR også.
     
  13. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Reiste med 2 pri bagasje, en kom med en gang, andre kom etter kun 15 minutter i SPU, hjem ca samme, andre kom ca sist på båndet :eek:
     
  14. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Blir spennende å se når jeg kommer til bergen.

    Plus køen på AGP var ihvertfall en vits. Dama i skranken sa først vi ikke kunne sende alt vi tenkte (5 bagasjer, 4 pers, 2 av oss er sølv, og vi reiser plus), og rotet fælt. Folk i Go hadde kommet gjennom sikkerhetskontrollen før vi var ferdig .... update coming om 4 timer!

    Fikk ikke priority på håndbagasjen men det er vel kanskje ikke vanlig?
     
  15. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,307
    Likes mottatt:
    2,448
    Bonuspoeng:
    113
    "Priority" får du kun på innsjekket. Håndbagasjen bærer du jo med deg selv...
     
  16. KatManDu

    KatManDu Senior Medlem

    Innlegg:
    574
    Likes mottatt:
    746
    Bonuspoeng:
    93
    Den har du vel i hånda? ;) ^^^^^^

    I Kristiansand får du ikke pri-tag på noe som helst... I Norge har jeg 'aldri' fått bagasje tidlig, uansett hva den er merket som.
     
  17. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Plus køen har alltid vært gull hver gang jeg har flyd fra AGP. Men vet dem mange steder kan rote angående sølv fordelen som gir ekstra bagasje, spesielt utenfor skandianavia. Værste på AGP må være at SAS har sluttet med Fast Tracken der! Kommer du på feil tid må du bare be til gud om at du rekker flyet :cool:
     
  18. NHenrik

    NHenrik Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Satt på Plus fra AGP idag (11-flighten). Var nada kø da jeg skulle sjekke inn bagasjen. Hadde 3 kolli, ingen spørsmål. Jeg hadde sjekket inn alt og var gjennom sikkerheten på 5-10 minutter :) Kan man forresten bruke fast track på AGP hvis man er EBG? Så LH på skiltet, men ikke SAS. Ikke Star Alliance-skilt heller. Noen som vet?
     
  19. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har kjempegod hitrate på priority tag, kommer stort sett alltid blant de første bagene uanset om det er osl, bgo, trd eller tos. 9,5 av 10ganger. Og den ene gangen jeg kan huske så kom kofferten heeelt til sist. Det var med LH fra munchen til gardermoen.
     
  20. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Pri tags har en tendens til å funke for meg (inkludert på OSL), med unntak av på SVG, hvor jeg aldri tror det har funket for min del.

    BOS er flyplassen hvor jeg har satt mest pris på det. Når man (ihvertfall jeg) skal videre med en Silver Line buss som til tider blir sammenlignbar med 31-bussen mot Grorud i 4-tiden, da er det deilig å ihvertfall ha muligheten til å smette på en buss før alle som kommer etter.
     

Del denne siden