Gutter og jenter, jeg har et problem. Jeg har sett meg grundig lei på å stå i kø i dagligvare butikken min. Jeg er i denne butikken så og si på dagligbasis, og anser derfor meg selv som en langt bedre kunde enn de som f.eks. kun handler én gang i uken. Disse kundene tar også langt lengre tid å betjene enn meg som kun skal ha et mindre antall varer. Sånn skal det vel ikke være??? Nå har ikke butikken egne statusnivåer knyttet til sitt bonusprogram, men jeg innehar diverse andre statuser som kanskje kan hjelpe. Blant annet et BA sølvkort eller et SAS gullkort. Hvilke av disse kortene vil ha best effekt? Kan gullmailen til SAS kanskje hjelpe meg? Ettersom SAS har såpass god kontroll på priority boardingen for sine egne kunder, vil jeg tro en mail fra SAS vil ha en slags autoritær påvirkning på de foran i køen som skjønner at de må slippe meg forbi. Ser frem til å høre deres erfaringer vedrørende dette problemet. Går utifra at det er et relativt kjent problem. Ser også frem til å høre dere statusløses erfaringer med dette, går utifra at dere har enn viss forståelse for at enkelte kunder slippes forbi i køen? Når jeg er på butikken er jeg ofte sliten (og sulten) etter en lang dag på jobb, så å måtte stå i kø er med å gjøre hverdagen min litt dårligere. Kristian
På Tesco er det egen kø for BA-Silver og Rødbetfantaster, på Plantasjen kan man bruke Carl I Hagen trikset.
SAS ligger foran. Som de fleste som besøkte Frösundavik tidligere denne måneden fikk høre, så er jo et av de hårete målene å utstyre annenhver skandinav med EB-konto. De av oss som av og til konverterer noen Trumf-kroner til EB-poeng, handler antagelig et av disse stedene; Trumf har i dag 2 millioner brukere - og de profilerer SAS, slik at vi jo skjønner at de snakker sammen. Snart samkjøres vel disse to kortsystemene, og Nils Lindhe får sin drøm oppfylt. Da kommer nok "Fast track" for den som handler de dyreste varene. Mens de som nøyer seg med spaghetti og Joika, bare får 25% av bonusopptjeningen, og dessuten må vente til alle filét-kjøperne har kommet seg vel igjennom kassen. Oksefilét gir naturligvis 200%. Pluss tilgang til SAS-loungen på Gardermoen i pinsehelgen, lille julaften og andre nyttårsdag. Samt en gratis brus på torsdager.
Løsningen er enkel. Du må alltid handle på obskure tider av døgnet og helst i butikker som er nær konkurs