PriorityPass til god pris

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Sorebo, 07. febr 2017.

  1. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke noe å problem å få som norsk statsborger nei. Det stilles bare krav om 65.000USD årsinntekt. Ellers er det litt papirmølle med mye som skal sendes inn som skal være bekreftet av type offentlig instans, bank, advokat e.l. sammenlignet med en søknad om et norsk kredittkort.
     
    Chrisbgg liker dette
  2. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Da må dette prøves! Men hvordan gikk du fram for å opprette kontakt? Jeg finner ikke noe e-post eller lignende å kontakte dem med..
     
  3. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Gå til American Express.com så velger du Change country oppe til høyre og velg "International Dollar or Euro Cards are also issued from Europe". Her finner du Apply Now-knapp med søknadsskjema etc.
     
  4. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Supert! Takk for hjelpen, da var søknad sendt inn..

    C
     
    miura liker dette
  5. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
  6. Einar

    Einar Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Hvilke alternativ for Priority pass finnes nå som det fjernes fra Amex? Jeg er i en situasjon hvor jeg ikke alltid kan velge flyselskap selv, og da har Priority pass kommet godt med. Ser at Nordea har det på noe de kaller Premium Next, men finner ingen priser der... Noen som har dette kortet, eller andre alternativ?
     
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er Nordea Premium kunde. I Nordea Premium kredittkortet som forøvrig har 0 i årspris, så får du med Priority Pass kortet :) I tilegg gir Nordea Premium kortet deg adgang til OSL-Loungen gratis 4 ganger i året :)

    Kundeprogrammet koster heller ingenting.
     
    Travellingalf liker dette
  8. Audit

    Audit Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Om en tenker å benytte seg av PP Lounger noen få ganger i året vil nok Nordea Premium lønne seg siden det er uten årsavgift og gir 4 gratis besøk som paramberg skriver.

    Om en ser for ser mange loungebesøk kan Handelsbanken sitt Platinium program være gunstigst. En betaler da 1500 kr i årsavgift, og får ubegrenset antall PP lounge besøk.

    Det følger samtidig med en svært god reiseforsikring med HB Platinium kortet (bedre enn SAS Amex Plat. dekningsmessig), som kan være aktuelle å bruke i kombinasjon med Shell MC (for betaling av HB Platinium faktura), dersom CT opptjening ikke står på agendaen.
     
  9. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Fant ikke noe særlig informasjon på Handelsbanken om kravene til dette platinum-kortet. Må jeg være en veldig formuende kunde for å få det? Betaler lett 1500 for det kortet, da PP alene er verdt mer enn det.

    Går og teller på knappene om samboeren og jeg skal flytte absolutt tutti frutti av lønnskontoer, sparekontoer, 2x fulle bsu-er og ikke minst huslånet vekk fra Nordea som har strøket oss litt mot hårene i det siste. Vi klarer ikke å møte kravene til Nordea Premium eller DNB saga, og det lever vi helt greit med.
    Det virker som to suboptimale programmer uansett for bonusopptjening.

    Kunne ikke se at Handelsbanken hadde kundeprogrammer, så derfor spør jeg om kravene til å få platinum-kortet :)
     
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Da bør du prøve å søke på nytt hos en annen rådgiver i Nordea. Fikk premium jeg og samboeren den gangen vi ikke fylte krava for 2 år siden snart :)
     
  11. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    ...og det lever vi helt greit med ;)
     

Del denne siden