PriorityPass vs LoungeKey

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av pengesluk, 05. des 2018.

  1. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk e-post fra banken min i dag om at det byttes fra PriorityPass til LoungeKey. Mener å huske at også DNB-kunder får LoungeKey.

    Ettersom jeg har brukt PP-kortet mitt flittig (særlig i CPH etter passkontroll), så var jeg litt redd for at dette ville ha en del endringer for meg. Men så langt har jeg ikke funnet noen av de jeg har brukt mest som LoungeKey ikke dekker.

    Noen som har funnet noen downsides/upsides med LoungeKey?
     
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
  3. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Samme selskap, ja. Kanskje derfor LK ser ut til å øke massivt i antall lounger siste par månedene.

    Med Mastercard-tilgangen og tilhørende 'Airport Experiences'-app får man også en del rabatter og andre offers på flyplasser rundt om, men virker bare som det er tilfellet på de aller største.

    Kan forøvrig bruke appen for å komme inn, i tillegg til kredittkortet.

    OSL Lounge er også i LK ser jeg.
     
  4. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Ein Kanadisk blogger skreiv kort om det tidligere i år.

    https://ahmeddawn.com/blog/bmo-world-elite-switches-from-priority-pass-to-loungekey-program

    Det er færre lounger med LoungeKey, einaste fordelen er som @Chrisljo eit mindre kort i lommeboka.

    Dette er vel eit innsparing tiltak på kort sikt med at dei ikkje treng å sende ut kort til alle som besøker ein PP lounge i sommer ferien og ellers aldri.

    På lengre sikt er eg litt bekymra, det kan være eit forsøk på differensiering av produktene med PP som meir high end. Men det kan også være at fordelene til LoungeKey vil bli vannet ut etterkvart som tida går, og LoungeKey medlemer blir tilbudt ein billigere betalt oppgradering til PP.
     
  5. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Nå skal visst LoungeKey ha over 1000 lounger ifølge dem selv, han Kanadieren nevner 850. Så det har nok vært en relativt stor vekst bare i år. Mistenker vi kan forvente en fortsatt økning.

    Selv har jeg enda ikke funnet noe som PP dekket som LK ikke dekker, har dog funnet at LK dekker OSL Lounge - noe PP ikke dekker.

    Så langt, med MC-programmet til LK oppfatter jeg faktisk LK som mer high end med flere fordeler. Men, tiden vil vel vise hva som skjer med de forskjellige produktene...

    En løs teori kan jo være at de vil flytte alle kredittkort-kunder over på LK, og ha alle direkte betalende på PP.
     
    Last edited: 06. des 2018
  6. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Har Saga Gold men finner ingen info om at denne gir lounge tilgang ?
    Noen med erfaring rundt dette? Ser også at det nevnes at lounge key gir 2 gratis besøk?
     
  7. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Bestilte meg et mastercard hos Danske bank for å få priority pass, i dag fikk jeg en sms der det stod at mitt priority pass gold AKA er på vei, noen som vet hva gold innebærer i dette tilfellet? Finner ingenting hos vår gode venn google..
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det er egen app på mobilen du laster ned og reg. MC nr ditt der, vipps 2 gratis visitter.
     
  9. Teletori

    Teletori Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Minuset med app er hvis en har flere medlemskap. Jeg har både Nordea og DNB og får en utfordring neste reise der jeg ønsker å bruke 2 gratis besøk hos DNB, og 1 hos Nordea.

    Hadde vært fint å kunne legge inn flere medlemskap eller ha ulike apper for hver bank.

    Noen som har triks i ermet?
     
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    2 eller flere telefoner med da tilsvarende antall apper?
     
  11. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Egen Lounge key app?
     
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
  13. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om man kan bruke de 2 gratis loungekey på to kompiser? Har EBG, men kan kun ta inn 4 familiemedlemmer, noe ikke kompisene er.... Tenker på lounge på OSL
     
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Oppgrader til Pb fra Saga.Da har man 5 inkluderte besøk i året.
    Samt tilgang til gullstuen på Osl :)
     
  15. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Gir 1 gratis Lounge key tilgang til også å medbringe en gjest eller må man da bruke 2 lounge key?

    Gir Lounge key tilgang til loungen på Sola?
     
  16. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Ja takk, skal bare be DnB oppgradere meg til PB først...

    Men spørsmålet forblir ubesvart. Kan jeg bruke begge to på to kompiser samme gang? Og jeg regner med det er vanlig stue og ikke gull?
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Loungekey gjelder på OSL-lounge til venstre når du kommer opp trappa og ikke på SAS sin lounge. Så med mindre dere har tenkt å sitte på hver deres lounge blir dette uansett vanskelig :/

    En av vennene dine kan kjøpe seg inn på SAS-lounge (ikke gull desverre) eller dersom det er mer enn 48 timer til avgang så kan en av vennene dine legge inn bud på oppgradering til Plus for å få tilgang.

    EDIT: Kjøp av tilgang til lounge ved innsjekk på nett koster 229 kroner, på flyplassen koster det 279.

    EDIT2: Nå kom jeg på at jeg faktisk fått lov til å ha med to personer inn i gull-loungen ved å spørre pent ved inngangen etter at den ene har kjøpt seg inn en gang.
     
  18. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke testet dette selv, men android har nå mulighet for flere "profiler" hvor du kan installere den samme appen flere ganger og ha seperate data, så det skal være noen muligheter der
     
  19. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Forsøkte å registrere Loungekey i dag, både via nettsiden til MC, MC-appen og Loungekey-appen. Samme feil alle steder: intetsigende «Unknown error». Kjent feil, eller skal jeg bare prøve igjen en annen dag?
     

Del denne siden