Hei, Dette er kanskje dumt å spørre. Men hva regner folk som fornuftig å bruke på hotellrom i dag når man skal på reise? prisene har gått opp, alt varierer jo selvfølgelig men føler at god kvalitet for hotell er ganske jevnt priset uansett hvor man reiser? er 2.000 pr natt å anse som lite i dag? blir 3.000 nærmere normen? hva pleier dere å bruke?
Full forståelse for det, men man har vel en ca gjennomsnitspris uansett? eller hvertfall en øvre grense? Er litt svingninger i forhold til sesong men ellers pleier hoteller stort sett å være dyre og ganske like på pris virker det som uansett hvor på planeten man leter om man skal ha kvalitet.
Tja, du kan få strøkent top notch rom på Britannia i Trondheim (5*) til 2500, og du kan få et slitent rottereir på Hilton i Chicago til det dobbelte, er det en stor event i byen ryr du fort opp mot 10k om du booker seint. Tid, sted og standardmål har alt å si.
betalte 200kr natten for et nytt middelkasse hotell med lounge i Vietnam. På samme reise betale jeg også 2500kr natten, riktig nok med måltider. Begge to var gode hoteller og opplevelser for oss. På nest siste chicago tur betalte jeg vesentlig mer, for mye mindre. Land, plassering og kvalitet har alt å si. Jeg ville heller sett om det produktet en får har en god pris i markedet på stedet en er. En om prisen er høy eller lav. Ville tatt utgangspunkt i egen økonomi og behov. Betal gjerne dyrt hvis det gir kvalitet på ferien. Eller en ekstrem opplevelse som noen hotell er. Skal du sove og videre så vil jeg heller ha god plassering og god pris en masse plass og et prestisje navn.
Hvor mye veier en stein? Jeg betaler gledelig mellom 2k og 15k for hotell på privaten. 2k er drøyt for MQN og området rundt, 15k er vel drøyt uansett men har vist seg å være i det lavere skiktet i både Monaco, Cannes, Athen og Ibiza i det siste
Jeg tror dette har med personlige preferanser å gjøre. Noen vil ha luksus, mens jeg aldri har til hensikt å bruke hotellet til noe som helst annet enn å sove. Og mens jeg sover vet jeg jo uansett ikke hvor jeg befinner meg. Så for min del er det bare å lete frem det billigste som er å oppdrive.
haha, ikke vet hvor du befinner deg når du sover nei den var fin. 15K pr kveld for hotell var drøyt, men ja sikkert fint mulig å betale visse steder det. Men 2K bør man hvertfall regne med som et minimum i disse dager da.
På noen av hotellene jeg var på i Thailand hadde jeg det veldig fint til litt over tusenlappen per natt, men du kan jo bare glemme samme standard til den prisen mange andre plasser. Det finnes ikke noe fasitsvar her, og du bør jo først og fremst tenke på hva du selv er villig til å betale.
Det er heilt bingo, men min maksgrense er kanskje 3-4000,- Men normalt 1500-2500,- som maks. Betalte nylig ca 3000,- for InterContinental i BKK, men fekk da oppgradert (p.g.a status) til rom med lounge access og alle fordelar det innebærer så det lønte seg jo i forhold til og bestille billigare rom. Men har mange plassar budd for under 1000,- også siste året.
Jeg forstår spørsmålet siden man noen ganger har behov for å sette opp et budsjett for reiser ifbm jobb eller annet for kommende år. Da er det greit å ha et gjennomsnitt å gå ut fra. Dette går dessverre ikke, som mange har påpekt. Det er for mange variable involvert, og det eneste man kan gå ut fra er at alt er MYE dyrere for oss nordmenn enn det var før-pandemi. En halvering av kroneverdi vs USD samt (tross alt) lavere prisstigning i Norge enn i USA gjør at hotellpris er blitt grisedyrt der borte. Man må altså gå den tunge veien med å prøvebestille hvert sted og tidspunkt man skal til på hotels.com, og så bestemme hotellnivået man ønsker og har råd til. Samme prosedyre på flybilletter hvis man reiser på revenue. Mye jobb men dessverre nødvendig for god budsjettering.
Ut ifra hva jeg leser her inne bør man hvertfall forvente å bruke 2K på rom pr natt, og evnt. mer. seff ut ifra preferanser. Er man heldig og finner rimeligere så er det flott men ikke noe man bør regne med i disse dager. Da anser jeg meg som fornøyd med kostandene mine for Colombia i vinter. Forstår at det ikke er noen fasit, men artig å høre hva folk forventer / regner med å bruke. Den dagen jeg kan bruke 15K par natt, da sier jeg meg lykkelig fornøyd
Som andre skriver her er det en tid før og etter covid. Planlegger Asia ferie til vinteren og konstaterer da at i storbyene i Asia har prisene nesten doblet seg. Dette henger naturligvis sammen med den svake verdien på den norske kronen. Konstaterer uansett at skal en bo bra på 5 stjernes i Bangkok må en fort ut med minimum 2k. Singapore 4k. Opplevde at Manhattan prisene i sommer for bra hotell fort lå på 5k. Mitt inntrykk er at alt er mye mer dynamisk styrt enn det var for 5 til 10 år siden. Selv i Oslo har jo også prisene økt nesten 50% fra perioden før covid. Uansett blir det spennende og se hvordan prisene vil la seg påvirke av den uroen som er i verden i dag. Tror nok mange som liker god standard vil velge å fortsette å bo bra på privat reiser men kanskje redusere en lang ferie fra 3 til 2 uker som følge av høyere hotell priser. Tror også cruise industrien vil utfordre mer av hotell industrien. Cruise skipene kan tilby døgnpriser til under 2k blant annet som følge av at de omtrent ikke betaler skatter og avgifter. De nyeste skipene blir mer like flytende «Four Seasons» hoteller.