Priser Stavanger-Houston nå tilgjengelig i SAS sitt system

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bizflyer, 02. mai 2014.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det har de helt sikkert. Men hedging tar jo normalt bare de ekstreme toppene, så en del usikkerhet rundt fuel cost er det sikkert allikevel.
     
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Tenker du på 737-crewet? Har SAS har vel ikke B737-piloter som har ETOPS-utsjekk så da må de evt. leie inn noen for å hjelpe til med det i starten? Når BA startet LCY-ruten måtte de ha med en 777-pilot ekstra i copckpit inntil crew hadde godkjenningene i orden, så da drar det på seg med noe ekstra kost. (Hvis jeg husker rett)

    Og skal de dry-lease så flyr den vel med SAS AOC, som vel heller ikke har 737-ETOPS-godkjenning? (Er usikker, men antar at SAS Ikke har ETOPS for 737en sine siden behovet ikke er der)
     
    Dash liker dette
  3. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Tenkte på 737-crewet ja. Ser den med piloter/AOC og ETOPS godkjenning. Var ikke klar over at det krevde ekstra spesifikasjoner på AOCet.
     
  4. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Den er wetleaset og skal opereres med Privatair's crew. Tipper med en ekstra SAS-ansatt i kabinen.
     
  5. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Ja det vet vi. Spørsmålet var hvorfor SAS ikke dry-leased en BBJ og fløy selv. Men premisset for spørsmålet mitt falt bort, ettersom PrivarAir tydeligvis ikke har så store marginer som jeg trodde utifra hvordan jeg tolket Tommy sin post først. My bad.
     
  6. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Da må man gjennom hele prosessen med å legge til en ny subfleet med myndighetsgodkjennelser, manualoppdateringer, prosedyreendringer etc etc .... Altfor dyrt for ett stakkars fly.
     
    SASlovah4evah, AndersB, view and 2 others like this.
  7. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Det er endringer i programmet, og rundturen som starter fra SVG på tirsdager blir innstilt - men det blir satt inn en avgang på lørdager i stedenfor.
     
  8. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Flytter med 99% sannsynlighet ett år til USA i september, og reiser hjem til "kjære Norge" enten til jul eller påske på bekostning av EuroBonus-poeng. 140.000 (i C-saver, 152k i vanlig C) poeng minus det jeg selv tjener på den.

    Vurderer da å ta turen ned til IAH og så fly over dammen med denne ruten. Enten det, eller *A first om det blir å oppdrive.

    F.eks.
    4e1d6ae7785e81dd0a8f4ca69a819ebb.png
     
    Islending, SASDC8, Henning and 2 others like this.
  9. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Da forventer vi rapport fra deg @Camorra ;)
     
    Dash liker dette
  10. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, det blir det nok! Men jeg er veldig usikker på hva det blir til. Er en 5-7 timer hver vei (med Delta) fra Grand Forks i North Dakota til IAH. Enda mer om det blir tog til MSP og så fly derfra. Men å fly er jo morro det... :) Særlig når det er noe såpass "spesielt" som venter på deg.
     
  11. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Ettersom at det er et business-only fly, skulle vel hele flyet ha vært blått og ikke bare rad 1 strengt tatt? :p

    [​IMG]

    Siden tråden heter priser..: Betaler 77k EB-poeng for denne billetten som hvis ikke ville ha kostet rundt 50k NOK. Et enkelt regnestykke viser da rundt 65 øre per EB-poeng. Når jeg har fått disse EuroBonus-poengene for rundt 17 EuroBonus-poeng per krone (110k EBp for underkant av 7000 NOK pga MR), må jeg si at jeg liker besparelsen. Med andre ord kostet billetten meg rundt 4900 kroner (hvor to svippturer til Athen kom med på kjøpet, minus 3000 poeng) pluss 200 NOK i avgifter, så 5100 NOK.
     
  12. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Lett verdt pengene. Forventer en tripreport på den der altså ;)
     
  13. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg går for det hjemreise-alternativet til jul (altså ikke avbestiller og tar noe annet som f.eks. LH F eller får familien til å feire jul i statene), så får det vel bli en TR ja. :)
     
    Islending liker dette
  14. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er absolutt en companion ticket kandidat!
     
    tommy777 liker dette
  15. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Kan de brukes på bonusreiser som bookes som beste tilgjengelighet-bonusreise? Blir vel booket som en vanlig billett, hvor man egentlig bare "delbetaler" med poeng da.
     
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan er tilgjengeligheten på bonus? Klarer ikke å finne noe på United.com sin hjemmeside
     
  17. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Finner nada på sidene til SAS også. Sjekket August-Mai
     
  18. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Finnes ikke vanlige bonusbilletter på denne ruten. Du må bruke beste tilgjengelighet.

    Ruten begynner forøvrig ikke å gå før i september, så mellom mai og august vil du uansett ikke finne noe... ;)
     
    SASlovah4evah liker dette
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Tror vel det står august til mai (altså mai 2015) ;)
     
  20. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe korrekt, sjekke selvsagt fra august 2014 til mai 2015 :)
     

Del denne siden