Det har de helt sikkert. Men hedging tar jo normalt bare de ekstreme toppene, så en del usikkerhet rundt fuel cost er det sikkert allikevel.
Tenker du på 737-crewet? Har SAS har vel ikke B737-piloter som har ETOPS-utsjekk så da må de evt. leie inn noen for å hjelpe til med det i starten? Når BA startet LCY-ruten måtte de ha med en 777-pilot ekstra i copckpit inntil crew hadde godkjenningene i orden, så da drar det på seg med noe ekstra kost. (Hvis jeg husker rett) Og skal de dry-lease så flyr den vel med SAS AOC, som vel heller ikke har 737-ETOPS-godkjenning? (Er usikker, men antar at SAS Ikke har ETOPS for 737en sine siden behovet ikke er der)
Tenkte på 737-crewet ja. Ser den med piloter/AOC og ETOPS godkjenning. Var ikke klar over at det krevde ekstra spesifikasjoner på AOCet.
Ja det vet vi. Spørsmålet var hvorfor SAS ikke dry-leased en BBJ og fløy selv. Men premisset for spørsmålet mitt falt bort, ettersom PrivarAir tydeligvis ikke har så store marginer som jeg trodde utifra hvordan jeg tolket Tommy sin post først. My bad.
Da må man gjennom hele prosessen med å legge til en ny subfleet med myndighetsgodkjennelser, manualoppdateringer, prosedyreendringer etc etc .... Altfor dyrt for ett stakkars fly.
Det er endringer i programmet, og rundturen som starter fra SVG på tirsdager blir innstilt - men det blir satt inn en avgang på lørdager i stedenfor.
Flytter med 99% sannsynlighet ett år til USA i september, og reiser hjem til "kjære Norge" enten til jul eller påske på bekostning av EuroBonus-poeng. 140.000 (i C-saver, 152k i vanlig C) poeng minus det jeg selv tjener på den. Vurderer da å ta turen ned til IAH og så fly over dammen med denne ruten. Enten det, eller *A first om det blir å oppdrive. F.eks.
Hehe, det blir det nok! Men jeg er veldig usikker på hva det blir til. Er en 5-7 timer hver vei (med Delta) fra Grand Forks i North Dakota til IAH. Enda mer om det blir tog til MSP og så fly derfra. Men å fly er jo morro det... Særlig når det er noe såpass "spesielt" som venter på deg.
Ettersom at det er et business-only fly, skulle vel hele flyet ha vært blått og ikke bare rad 1 strengt tatt? Siden tråden heter priser..: Betaler 77k EB-poeng for denne billetten som hvis ikke ville ha kostet rundt 50k NOK. Et enkelt regnestykke viser da rundt 65 øre per EB-poeng. Når jeg har fått disse EuroBonus-poengene for rundt 17 EuroBonus-poeng per krone (110k EBp for underkant av 7000 NOK pga MR), må jeg si at jeg liker besparelsen. Med andre ord kostet billetten meg rundt 4900 kroner (hvor to svippturer til Athen kom med på kjøpet, minus 3000 poeng) pluss 200 NOK i avgifter, så 5100 NOK.
Hvis jeg går for det hjemreise-alternativet til jul (altså ikke avbestiller og tar noe annet som f.eks. LH F eller får familien til å feire jul i statene), så får det vel bli en TR ja.
Kan de brukes på bonusreiser som bookes som beste tilgjengelighet-bonusreise? Blir vel booket som en vanlig billett, hvor man egentlig bare "delbetaler" med poeng da.
Finnes ikke vanlige bonusbilletter på denne ruten. Du må bruke beste tilgjengelighet. Ruten begynner forøvrig ikke å gå før i september, så mellom mai og august vil du uansett ikke finne noe...