Pysjamas tråden...

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Ruby, 07. febr 2015.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Lufthansa fikser det der.
     
  2. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Flyr du med vestlige selskap gå for det du ellers er vant til. Flyr du med asiatiske gå for en størrelse større er min erfaring.
     
  3. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er en kul tråd! Kudos til trådstarter @Ruby for det.

    Er enig med flere her at OZ pysjen ranker høyt på både komfort og utseende. Det gjør også SQ pysjen men den mista helt form etter en 30 gr vask på silkeprogram med sterilisert vann.

    LH pysjen er litt stiv og papiraktig og når derfor ikke helt opp på komfort. Utseende er stramt med gråfargen og overdelen er såpass formell at den kan brukes med jeans som casual friday antrekk.

    Hva med et fly, pysj og øl treff?

    Edit: fly, pysj og champagne treff så klart!
     
  4. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor alle deltakende stiller i sin favoritt pysj?
     
    Ruby liker dette
  5. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Er helt klart med på et slikt treff. Kommer dog til å stille i min favoritt pysj, den er ikke fra en first-kabin men den er sabla fin :cool:
    71f67dczrAL._UX342_.jpg
    Se for dere mann på 191 og 100kg i den der
     
  6. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Kandkje det hadde kommet noen i hvite pysjer fra Gaustad og hentet noen av oss da. Hello Kitty/flyprat/champers møte forven gjeng menn i sin beste alder.
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Hæ???
    Det er den slettes ikke, ikke min iallefall. Den er meget behagelig å ha på, og ja den er litt "strøken" så man faktisk tar seg ut i den, og ikke minst holder den formen etter vask.
    BA og TG sin forrige generasjon var bare brukandes som vaskefille etter en gangs vask.
    TG siste generasjon er bedre kvalitet, men fortsatt ikke helt der.
    LX sin aspirerer til å matche LH, men mistet mye av fasongen etter vask, dog ikke så ille som TG sin forrige.
     
  8. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Godt å se at @FFlyer har funnet veien til denne tråden. Hadde vel egentlig forventet å se @CrotchRocket med 4-5 bidrag her :p
     
  9. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Pysj
    --------------------------------------------------

    Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

    Pysjamas, også skrevet pyjamas eller forkortet til pysj, er nattøy som består av en vid, lett skjorte og tilhørende bukse i tynne, myke tekstiler. Pysjamas kan brukes som soveklær av kvinner og menn, barn og voksne.

    En pysjs fremste oppgave er å være en barriere mellom bærerens kropp og diverse F-smuss; eco-safari, kaviar, pinot noir, foie gras, DP og Krug kan sette til dels stygge merker på klærene.
     
    Last edited: 30. jan 2018
    Edin, DanH, Markal and 3 others like this.
  10. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    OZ pysjen er en foreløpig referanse innen comfort spør du meg....har du prøvd den @RoadKing ? LH pysjen er desverre hakket stivere i stoffet enn OZ, og jeg er enig I at den er strøken, dvs scorer høyt med sitt formelle (tyske) utseende, type business casual. Den er liksom lagd for at Direktør Klaus Luftwaffe skal kunne ha den på i en videokonferanse med ledelsen sin rett i etterkant av en 12 timers tur i F.

    ...og for alle som vurderer en billig F tur med BA er det greit å ta inn i vurderingen at pysjen har klare svakheter etter vask. Noen vil nok rettferdigjøre prisen fordi de tenker at britene varter opp med pysj som duger til bruk etter turen/vask. Der tok man altså feil av ellers kvalitetsbeviste briter (not!).
     
    RoadKing liker dette
  11. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ser eg må få til ein CT med både OZ og LH!
    Men for oss uten ei garderrobe fullt av F-Pyjamaser, kva bruker ein då på Biz flighter? Nokon ide å få laga ein Insideflyer pysj?
     
    Blaa liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Nei OZ har jeg ikke prøvd enda. Kanskje neste alternativ om vi sliter med å lande EZE den dagen frua innvilger tid.
    Kanskje jeg kan reklamere med utmerket pysj... :)
     
    DanH liker dette
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Der tar du med din egen, fra LH F (og åpenbart OZ F) :)
     
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Dette må være det beste forslaget jeg har lest her inne på lang lang tid! Her må bare ledelsen kjenne sin besøkelsestid! :)
     
    Blaa and DanH like this.
  15. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Et kjempebra forslag, men her må man få orden på den planlagte logistikken rundt dette.....jeg fikk en IF bagtag etter nærmere 2 år med jevnlige påminnelser ....hvis jeg bestiller en IF pysj idag er nok den umoderne når jeg får den levert i 2022...:)
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, eller kanskje altfor liten? ;)
     
    holmen liker dette
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eventuelt så får nokon gå saman om det, og finne ein utgåve som me kan trykke eller brodere på. Må jo finnes nokon som har noko catchy å ha på den?
    Det er jo firma i Norge og utenlandet som gjer dette i mindre opplagg uten at det koster ut av det blå(eller om dei gjer det, så må me kunne betale med amex)

    I always travel in Biz, but some airlines do not provide pyjamas?
    Detroit, New York and LA, as long as there are rewards each way?(the miles are high each way?)
     
    DanH liker dette
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,805
    Bonuspoeng:
    113
    Fascinerende hvilke diskusjoner man kan grave frem her inne :)

    Satser på Lufthansa ut og Asiana tilbake, og forstår at det lover godt for pyjamaskvaliteten ;)

    Litt mer skeptisk på om de har størrelsen inne (XL-XXL), men det vil jo vise seg... Kan i hvert fall ikke klage på setestørrelsen på denne turen! :)
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Lufthansa sine pysjer er romslige greier. Asiana aner jeg ikke.
     
    Gullars liker dette
  20. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Asiana sine var helt normale, mener jeg å huske. Mener jeg tok XL der og L hos Singapore. Thai endte jeg også opp med L (XL ble altfor stort).
     

Del denne siden