Q & A - Strawberry

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

Tags:
  1. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Du må velge det som en "perk" inne på dine sider hos Choice. Du kan velge to fra listen. Jeg gjorde det selv nettopp da jeg hadde 10. natt tirsdag og ble sølv i dag:
    upload_2016-1-21_11-50-15.png
    Jeg valgte gratis mineralvann og oppgradering til neste kategori.
    Har du ikke gjort det, får du det sannsynligvis ikke.
     
  2. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Til de som ikke er klar over det: Bare ved å inneha Nordic Choice Club Mastercard, så får man automatisk 10 netter godskrevet hvert år, og dermed sølvstatus.
    Kortet har ingen årsavgift 1. år, deretter 200 kr/år. Selv om jeg ikke bruker kredittkortet, så synes det er vel verdt det pga. sølvstatusen! :)
     
    Last edited: 21. jan 2016
    Bizflyer and Kjakan like this.
  3. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Har valgt sen utsjekk og oppgradering, men dårlig uttelling så langt (såvidt jeg vet). De sier hvertfall aldri direkte at de har oppgradert meg.
     
  4. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring/inntrykk er at du må stort sett være litt frempå i forhold til å få oppgradering med kun sølvstatus...
     
    Kjakan liker dette
  5. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det nok som @Baldrick sier, at du må være litt frempå og spørre om de har oppgradert deg. Skal huske på det neste gang i alle fall! Noen som vet om det funker på Farris Bad? Vet at de er litt sære, men har en to-netters der i slutten av februar som hadde vært brillefint om jeg ble oppgradert...
     
    Baldrick liker dette
  6. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke prøvd Farris Bad ennå, men generelt gjør jeg gjerne en henvendelse til hotellet (ringer eller sender mail) i forkant av oppholdet. Forhåpentligvis treffer man på en hyggelig person som kan fortelle litt om hva man eventuelt kan forvente av oppgradering med sølvstatus. :)
     
    Kjakan liker dette
  7. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Morsomt at de tilbyr rabatt på pay-TV - særlig med tanke på at Nordic Choice fjernet pay-TV for noen år siden.
     
    Bizflyer and Kjakan like this.
  8. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    På Farris Bad går de dyreste rommene først - så da er sjansen mindre for oppgradering. Men hotellet og rommene er uansett en opplevelse:)
     
  9. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Da skal jeg prøve det.

    Sjekker stadig og det er "masse" ledig fortsatt. Får sjekke litt nærmere oppholdet. Og jeg har bodd der 10+ ganger tidligere, så jeg vet hva jeg går til! :D:cool:
     
    Baldrick liker dette
  10. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Ble oppringt på mandag fra Choice, vel egentlig var det vel SEB som leverer Choice mastercard, med tilbud om at de kunne oppgradere meg til sølvmedlem og gi meg 3000 poeng hvis jeg tok i mot tilbudet om Choice mastercard. Gratis årsavgift første år og sølvstatus som gir god sjanse for oppgradering så jeg slo til.
    Ut i fra det jeg ser i denne tråden så er vel sjansene for oppgradering størst hvis man er litt frempå selv, men virker jo absolutt som om sjansen er der, så kan se ut til at selgeren får ordene sine i behold :)
    Flere som har opplevd at de pusher Choice mastercard nå?
    Noen gode tips for oppgradering som sølv fra de av dere som har fått det?
     
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen der ute med sølv/gull/platinum som har fått oppgradert sitt Hertz Gold medlemsskap?

    Hvis ja, hvordan gikk du frem?
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt sølv (pga Mastercard) i noen år nå og for meg har det fungert rimelig greit uten å mase. Jeg har nok bare 10-15 overnattinger med Choice i året, men tipper at jeg har blitt oppgradert på over halvparten uten å be om det. Noen hoteller, som f.eks. Clarion Energy i Stavanger og Congress i Trondheim, har vært veldig frempå med å anerkjenne status og det er jo alltid hyggelig selv om man bare er ett skarve sølvmedlem. Det har aldri vært snakk om noen virkelig fancy oppgraderinger, men gjerne til Business-rom e.l.
    Det kan godt være at det hjelper på oppgraderingsprosenten å være frempå selv, men ettersom jeg bare bor på Choice gjennom jobb så har jeg aldri bedt om noe mer enn det rommet jeg har fått siden jeg bare har trengt en seng å sove i.
     
    Baldrick and Earl like this.
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, trykket på en link som lå på forumet, skrev et nummer eller to og trykket send. Er oppgradert nå, men det ble jaggu sixt allikevel her om dagen. Har en annen firmaavtale hos hertz som gir ganske mye bedre priser enn choice.
     
  14. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,271
    Bonuspoeng:
    113
    hvor er det man gjør dette ?? klarer aldri å finne igjen siden.....
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Godt spørsmål. Jeg trodde jeg visste dette, men kan heller ikke finne det lengre.
     
  16. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Var på "min side" tidligere..
     
  17. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Det skjønner jeg, for jeg finner den heller ikke igjen... Dustete opplegg. Jeg fyrer av en mail til Choice og hører.
     
    Schlandy liker dette
  18. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,271
    Bonuspoeng:
    113
    godt det ikke var jeg som var ved å bli gal.....
    har sendt mail til Choice også
     
    Kjakan liker dette
  19. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
  20. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,271
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden