Hadde en tur til Bangkok med Qatar Airways for et par uker siden. Flyr som regel biz når det er jobbturer. Fikk tilbud på mail om oppgradering fra Biz til First Class fra Doha til Bangkok (A380) og må si at jeg vurderte det sterkt, eventuelt å bruke poeng for oppgradering. Men det ble med tanken. Da jeg skulle boarde flyet fra Doha til Bangkok sa den ekstremt trivelige frøkena ved innsjekkingsskranken de ordene jeg nok aldri kommer til å glemme .. "The plane is fully booked, so you have been upgraded. To First Class". Har aldri blitt oppgradert før så om det skulle skje noen gang var nok dette den flytypen og det flyselskapet jeg hadde håpt på. Sete 1F !! For opplevelsen sin del var det helt topp!! Ala carte menyen var hakket bedre enn på Biz, men jeg liker ikke kaviar og dill dall, heller ikke champagne. Så det ble med kamskjell til forrett og laks til middag. Og Fanta Orange. Savnet også bagasjeoppbevaring over setet. De hadde imidlertid et skap helt foran i flyet der man kunne sette håndbagasje. Savnet også det lille rommet de har ved siden av setet på Biz der man kan legge skoene. Selve setet var mye bredere og lengre enn på Biz. Så da flyvertinnen hadde lagt på ekstra madrass med dynetrekk, og redd opp med dyne og pute sov jeg som jeg aldri har sovet på et fly før. Men med tanke på pris på Biz vs First Class syns jeg strengt tatt forskjellen ikke er verdt det. Men takk uansett til Qatar for oppgraderingen, det var en flott opplevelse.
Oj... her høres det ut som om Qatar var heldige med valget av oppgradering. Og vi andre reisende, som virkelig liker både kaviar, dill dall og champagne (noen vil si det er tre av grunnene til å booke/reise i first-flighter), var tilsvarende uheldige... Men det var i alle fall bra at du fikk sove godt!
Må nesten bare beklage overfor deg at jeg fikk den oppgraderingen jeg da. Selv syns jeg det var en flott opplevelse.
Det er jo de ordene de fleste av oss håper å høre én (flere) ganger i løpet av livet. Hvordan var kabinen? Syntes det så litt gammelt og kjedelig ut. Er det en gammel konfig?
Mulig det er en gammel konfig på kabinen, har aldri hatt sittet der før så det er jeg faktisk ikke sikker på Men trodde alle A380 FC var like. Fikk ikke gleden av å tilbringe tid på First Class loungen i Doha da, det er jo en opplevelse i seg selv. Har vært der tidligere men da som FC passasjer på kortere turer. En del av flyopplevelsen det og Flott profilbilde du har forresten
Tusen takk Var meningen å dele en fin opplevelse ja. Ble faktisk så oppspilt, glad og ivrig at jeg måtte ta bilde av billetten mens jeg gikk opp trappa til boarding