Qatar med endringer i programmet sitt (Privilege Club)

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av AndersB, 03. okt 2013.

  1. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    En del har sikkert vurdert å melde seg inn i Qatars program Privilege Club siden de har gode forbindelser østover, i tillegg til at de er med i OneWorld fra 31. oktober.

    Fra i morgen, 4- oktober, gjøres det endringer i programmet, og platinum kommer inn som nytt topp tier.

    http://www.qatarairways.com/sites/P...fersdetails.page?TabId=2&detailid=newbenefits

    Hvordan dette blir ifht. OneWorld-statusene gjennstår å se, med mindre noen andre har funnet info og kan poste her.
     
    Henning liker dette
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Interessant. Tipper Plat blir Emerald og Gold blir Sapphire.
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan fungerer "Familieprogrammet" til Qatar? Mulig jeg er dum, men skjønner ikke helt hva forutsetningene er her..

    http://www.qatarairways.com/PrivilegeClub/family_programme.page

    1) Skjønner at man kan legge til familiemedlemmer slik at deres reising har en effekt på din konto.

    Men..

    "Each family member will receive their own membership number and card. They can then start earning Qmiles whenever they fly with Qatar Airways and any oneworld member airline, or use the services of our other airline or non-airline partners."

    &

    "All Qmiles earned by family members are credited to the main member’s account. Family members’ flight activities do not earn Qpoints."

    Qmiles (miles) og Qpoints (statuspoeng) må det først og fremst skilles mellom her. Jeg leser i første setning at hvert familiemedlem opptjener Qmiles, mens setning to sier at alle Qmiles går til "hovedfamilieoverhodets"-konto?!? Hva er riktig. Mener de altså at de kan starte og tjene Qmiles (for hovedkontoen, ikke seg selv)? Skjønner det også slik av setning to at hovedkontoen ikke får Qpoints fra familiemedlemmene. Fair enough..

    Så til det de kaller "Accrual on flights (% of base Qmiles)".. Her oppgis det at om man har Burgundy (laveste nivå) får man 25%.. Hva menes med det? At om et familiemedlem flyr til 1000 Qmiles vil jeg kun få 250 Qmiles på min konto og familiemedlemmet ikke få noe? Eller er det noe jeg misforstår her? Om jeg forstår det riktig er det jo verdens verste deal ettersom 75% av Qmiles'ene forsvinner i det store intet?
     
    Robert H liker dette
  4. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Hei Jørgen

    Jeg oppfatter dette på samme måte som deg - altså at familiemedlemsskap betyr at hovedmedlemmet kun opptjener 25% av de andre familemedlemmenes Q-miles, hvilket betyr at dette er tidenes dårligste deal (slik du påpeker). Jeg har derfor meldt inn resten av familiegjengen (samboer og to barn) på egne kontoer. Men kanskje jeg også har misforstått noe her.. ;)

    Robert H :)
     

Del denne siden