Nå vil Qatar fly tre ganger i uken til EVE med en B777-300 Ulempen er at alle passasjerene må være stive og kalde for å være med ... https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/12/07/7595777/qatar-airways-cargo-vil-fly-til-harstad
Fryselager mener du? https://kommunikasjon.ntb.no/presse...rstad?publisherId=17507039&releaseId=17897164 Er snakk om 777-300ER som er bygd om til cargo. Vil ha 50 tonn kapasitet ut fra EVE på grunn av payload-begrensninger for flyplassen.
Kjølelager tenker jeg, den skal leveres som fersk laks i store deler av Asia ... på en japansk restaurant på Nusa Dua, Bali fikk vi fersk Norsk laks som hadde dødd 4 døgn tidligere. Som han sa oppdretteren: «Ingenting har det så travelt som en dau laks!»
Er det payload begrensinger pga rullebanens lengde, eller noe annet? Trodde de kunne ta ned det meste av militære fly. Så spør fordi jeg ikke gidder å Google
Muligens restriksjoner pga høyt terreng ved avgang RWY17? Der skal det jo svinges rimelig krapt etter 1,6 nautisk mil.
sånn som de nye redningshelikopteret altså. 20 år forsinket. Ruster hvis de i hele tatt er oppe og flyr. og kan ikke lande på sykehusene de skal frakte folk til.
Evenes kan ta imot B747, C-5 Galaxy, C-17 Globemaster, Boeing 777, Antonov 124, Airbus A340 etc. Jumbo brukes for passasjerer til cruiseskip og SAS har hatt direkterute fra Tokyo.
P8 Poseidon leveransene er i rute, det står verre til med flystasjonen. Redningshelikopterene er ikke 20 år forsinket, det er NH90 til Kystvakten og sjøforsvaret som er noe i den størrelsesordenen forsinket.
Noe også Seaking ofte ikke kan. Heldigvis finnes det flyplasser og andre steder som kan benyttes for landing og omlasting til ambulanse. Det er ikke så ille som avisoverskriftene kanskje får det til å virke som. Det ligger litt i oppgavens natur at det må være litt størrelse på et redningshelikopter. Det er noe helt annet enn et ambulansehelikopter.
Er vel fortsatt slik at fisken må i buken. Kun tørrvarer som kan gå i "kabinen" som smittevernutstyr o.l.. Har sikkert plass til en reisesyk doktor @drsyk
Uten å bli dømt for "rasisme", på min 4.dje siste tur utenfor Kongeriket Norge før landet stengte ned til ZULU, besøkte jeg sammen med familien Puerto Rico, Gran Canaria. Da havnet vi på Ving-hotellet, som tydeligvis er solgt fra BOO, EVE & TOS. I lobby-baren/butikken/restauranten hadde de 3 typer fiskekaker fra området rundt Evenes/Harstad. Jeg tenker at markedet for å selge passasjerseter fra EVE til DOH er ganske marginalt.
Tror ikke det er så mange på forumet som vil være rasistisk innstillt til deg, bare fordi du er en av den typen som reiser på charterferie.......