QR MEL-DOH i F

Tråd i 'Reisebrev' startet av Robert H, 16. febr 2018.

  1. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp - har alenefest på Park Hyatt med De Lillos nå ;) Reiser hjemover i morgen, men hadde vært kanongøy å treffes for en rødbrus eller en champis før det
     
  2. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Dra bort på Naked for Satan, ligger en 10-15 minutters gåtur fra Park Hyat! Takterasse, fet bar og digg tapas:cool::)
     
    Robert H liker dette
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Finnes bussturer til vingårder på Mornington eller Yarra. Trur det også finnes limoturer, så kan ein få smakt både på topp Pinot, bobler og andre topp kvite og raude
     
    Robert H liker dette
  4. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Har levd i skjelvende uvisshet i flere dager nå.. Qantas hjemmeside og ditto OneWorld sider samt Qatar har operert med ulike opplysninger om åpningstidene til Qantas F lounge i MEL. Fire e-poster til Qantas har alle resultert i svar av typen "hvorfor plager du oss med spørsmål om når loungen er åpen, og dessuten vil vi ikke svare deg på det før du oppgir personnnummeret til oldemoren til din inngifte tante på farssiden til grandtanta til bikkja til naboen til den som bodde i huset ditt for tre generasjoner siden..."

    Men den unge og hyggelige resepsjonisten på Park Hyatt ringte Rachel, og hun kunne fortelle at Robert H gjerne kunne komme tidlig i morgen og bli helt fram til avgang (så lenge han ikke har innsjekket bagasje... men det har han selvsagt ikke)

    [​IMG]

    [​IMG]

    I mellomtiden er det fest med De Lillos og John Lennon på rommet - etter kyndig hjelp med mystisk oppkobling til høyttaleranlegget .. hvor ble det av kabelen egentlig... og så er det jo det at alle dagens ungdommer så utrolig høflige, vennlige og imøtekommende.
     
    Baldrick, NoLimit, FFlyer and 7 others like this.
  5. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,394
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk for eit flott reisebrev så langt!

    Eg er meget spent her. Har prøvd å abonnere på tråden og få til push-varsel på Gmailen, men triggeren "IF subject contains QR AND F THEN wake me up" funkar heller dårleg. Appen IFTTT er heller ikkje brukarvenleg/dum nok til å la meg finne ut av den (uansett kor mykje Philips Hue kan blinke med nattlampen).

    Eg er for så vidt tilhengar av å la folk nyte ferien sin i fred, men her ventar ein altso på eit F-reisebrev. Uansett, når teknologien ikkje kan hjelpe meg, så har eg eit triks i ermet. 2x0.5 l vatn før ein går til sengs, og så sjekke IF når ein må opp midt på natta.

    God tur heim! :)
     
    Baldrick and Robert H like this.
  6. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Nå venter jeg spent om min lunsjinvitasjon på Southbank Promenade blir akseptert eller om jeg blir veid mot Qantas' F-lounge og funnet for lett. ;)
     
    Robert H and Kristian like this.
  7. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    He, he... jeg må jo nesten be om unnskyldning for tidenes uthaling ;) Men nå nærmer det seg avgang. Kun tre timer igjen.

    Etter et velkomment tips fra @FFlyer traff jeg forøvrig @Herlov til en hyggelig lunsj og nerdeprat tidligere i dag. Først tenkte jeg at det var et merkelig sammentreff at han var i Melbourne samtidig som meg, men etter å ha tenkt meg om var det kanskje ikke så rart. Vi er jo fem milliarder nordmenn, og 67 millioner av oss er over snittet interessert i å fly langt og lengre enn langt, så det er jo enkel sannsynlighetsregning å kalkulere oddsen.

    Jeg reiste ut til flyplassen i god tid, og spenningen var til å ta og føle på i rulletrappa opp til loungen.. og reklameplakaten var en innertier når det gjelder stemningsbeskrivelsen

    [​IMG]
     
    Earl, Stuttfeiten, Upsaker and 8 others like this.
  8. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Vel inne fikk jeg umiddelbart bord i restaurantdelen - og som foreløpig eneste gjest i hele loungen var det ingen trengsel å snakke om. Fin utsikt også.

    [​IMG]

    Menyen var rikholdig og fristende, og jeg endte opp med en særdeles velsmakende fiskerett (mahi mahi)

    [​IMG]

    Og så kan man velge mellom fire champiser.. ikke dårlig. Jeg valgte først Pommery, men må vel kjempe meg igjennom alle før jeg gir meg.

    [​IMG]
     
    Chrisbgg, Earl, SAJblue and 15 others like this.
  9. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Livet er hardt og jeg er misunnelig.....fint at du ofrer deg å tar en for "laget":)
     
    Robert H liker dette
  10. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for forståelsen - jepp, loungelivet kan jo slite ut en stakkar. Jeg måtte derfor roe det hele ned litt, og forsøke å komme til hektene etter strabasene. Heldigvis har noen tenkt at mange vil trenge det, og sørget for å utstyre loungen med gode restitusjonsfasiliteter - en massasje med bakenden mot rullebanen passer jo eksempelvis utmerket.

    [​IMG]
     
    Chrisbgg, FFlyer, Stuttfeiten and 8 others like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er veldig nysjerrig på hvor du henter de tallene fra? :)
     
    indahla, Robert H, FFlyer and 5 others like this.
  12. Kimpe

    Kimpe Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Disse tallene står ofte inngravert i bunnen på Champagne og/eller brennevinsflasker.

    Kim
     
    Misterix, Bolle, Henrik and 8 others like this.
  13. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Vel, jeg har en nydelig forklaring på dette, men plassen og tiden jeg har akkurat nå tillater dessverre ikke å gjengi den (meget fritt etter den franske matematikeren Fermat da han postulerte sin siste sats, som det deretter tok noen hundre år å bevise).
     
    RoadKing and Xflipper like this.
  14. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Omsider var ventetiden over, og den siste etappen opplevdes antakeligvis like høytidsstemt for meg som følelsene til en giftesjuk brud på vei opp kirkegulvet.

    [​IMG]

    Setet var veldig stort og innbydende, og til min store glede var det puter i bøtter og spann. Av åtte seter var kun tre besatt. De to andre romlingene la seg forøvrig til å sove nesten med en gang. Makan!

    [​IMG]

    Pussig nok er det ingen steder å legge fra seg saker og ting, bortsett fra tomrommet etter at man tar ut høretelefonene. Vel, når jeg tenker meg om er jo vinduskarmen veldig bred og tre vinduer lang - og så har man jo et eget klesskap i tillegg.

    Kabinbesetningen viste seg å være av det svært hyggelige slaget - pratsomme i passe doser, og alltid i nærheten. Tror bare jeg plinget en gang i løpet av 14 timer.

    [​IMG]

    Og så ble det servert både nøtter, ost og dadler. Like obligatorisk som bilder fra første skoledag, kan man ikke som flyforumist utelate forevigelsen av det.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Før avgang våget jeg meg ned i kjelleren for å inspisere forholdene - og det var vanvittig skremmende..

    [​IMG]

    Det viste seg at alle var knerta og dumpet overbord. Antakeligvis for å spare vekt, ettersom det ikke manglet på noe i toppetasjen.

    [​IMG]
     
    Upsaker, Petter B-C, NoLimit and 17 others like this.
  15. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Tid for C&C (champers & caviar), med masse tilbehør (den hvite greia samt rødløken passet best).

    [​IMG]

    Og når man smiler og oppfører seg slik man lærte hjemme at man skal, og antyder at dersom det finnes litt mer kaviar, så ville det vært synd om den ble kastet.. ja, så får man gjerne en porsjon til.

    [​IMG]

    Og så kom det en liten "amusement" (eller tilsvarende på fransk) - noen oste- og kjøttbiter. Smakte godt, særlig osten.

    [​IMG]

    Litt kaldt oksekjøtt til forrett, akkompagnert av knallgod Bordeauxvin, som hvis jeg skal gjette likevel ikke når sin beste alder før om kanskje 10-20 år.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Inspirert av gode minner fra hummerretten jeg fikk på turen med Singapore Airlines forrige måned (lobster thermidor), tenkte jeg at det var en god ide å prøve Qatars variant. Det var det ikke. Men siden jeg ikke er æresmedlem i hummergumleclubben, er det muligens kun et uttrykk for inkompetanse og urettferdighet å melde at jeg synes at noen av kulene hadde litt sprettballkonsistens. Eller kanskje det bare skyldes at jeg på dette tidspunktet begynte å bli alvorlig mett. Men vinfølget var uansett særdeles velsmakende.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Etter en snartur i loungen bak i 2. klasse, der jeg fikk sjansen til å diskutere indisk litteratur med en av flyvertinnene, klarte jeg ikke å motstå is og dessertvin.

    [​IMG]

    Deretter glodde jeg på TV et par timer, tittet ut av vinduet (uten å se noe som helst), hørte litt musikk (Russian Red og Beatles), forsøkte å tenke litt, ga opp det, leste en times tid, og så var det tid for å krabbe over i nabosetet for å nyte putehimmelen - ble tre stykker også denne gangen :)

    [​IMG]
     
    Last edited: 20. febr 2018
    Upsaker, Petter B-C, artanis and 20 others like this.
  16. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,394
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er overbevist om at det hadde vore lærerikt å sitje ved sidan av deg på ein IC-flight ein gong.

    Det ser ut som ein krevjande tur, håpar det går bra med deg. :)
     
    Misterix, petterel and Robert H like this.
  17. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Forsøksvis pirring av nysgjerrigheten til folket - hvor er dette fra:

    1) Innspillingen av neste Star Wars film.
    2) Et fransk kultursenter for moderne og post-moderne og post-post-moderne avantgardister
    3) En fjong lounge

    [​IMG]

    Nå skal unge Robert trekke seg tilbake for en stakket stund. Forfatterlivet tar på.
     
    Upsaker, Petter B-C, NoLimit and 9 others like this.
  18. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde vært stor stas - jeg tenker ofte på hvor fint det hadde vært å reise med deg og de andre i denne gjengen på forumet :)
     
    Upsaker and petterel like this.
  19. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,205
    Bonuspoeng:
    293
    Det er godt å sjå at du blir godt tatt vare på! Som lesar er det i alle fall stas å få 'vere med' på tur då reisebrevet er god underhaldning :)
     
    Robert H liker dette

Del denne siden