Tid for C&C (champers & caviar), med masse tilbehør (den hvite greia samt rødløken passet best).
Og når man smiler og oppfører seg slik man lærte hjemme at man skal, og antyder at dersom det finnes litt mer kaviar, så ville det vært synd om den ble kastet.. ja, så får man gjerne en porsjon til.
Og så kom det en liten "amusement" (eller tilsvarende på fransk) - noen oste- og kjøttbiter. Smakte godt, særlig osten.
Litt kaldt oksekjøtt til forrett, akkompagnert av knallgod Bordeauxvin, som hvis jeg skal gjette likevel ikke når sin beste alder før om kanskje 10-20 år.
Inspirert av gode minner fra hummerretten jeg fikk på turen med Singapore Airlines forrige måned (lobster thermidor), tenkte jeg at det var en god ide å prøve Qatars variant. Det var det ikke. Men siden jeg ikke er æresmedlem i hummergumleclubben, er det muligens kun et uttrykk for inkompetanse og urettferdighet å melde at jeg synes at noen av kulene hadde litt sprettballkonsistens. Eller kanskje det bare skyldes at jeg på dette tidspunktet begynte å bli alvorlig mett. Men vinfølget var uansett særdeles velsmakende.
Etter en snartur i loungen bak i 2. klasse, der jeg fikk sjansen til å diskutere indisk litteratur med en av flyvertinnene, klarte jeg ikke å motstå is og dessertvin.
Deretter glodde jeg på TV et par timer, tittet ut av vinduet (uten å se noe som helst), hørte litt musikk (Russian Red og Beatles), forsøkte å tenke litt, ga opp det, leste en times tid, og så var det tid for å krabbe over i nabosetet for å nyte putehimmelen - ble tre stykker også denne gangen
Last edited: 20. febr 2018