Réunion

Tråd i 'Reisemål' startet av Sykkelthor, 11. nov 2025.

Tags:
  1. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,228
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser at det er flere enn meg som planlegger og eller har lyst til å reise til Réunion, så kanskje det er på tide med en tråd (jeg søkte, men klarte ikke å finne noen fra før)?

Hvor bør man bo og hva bør man drive med? Noen som har noen tips eller erfaringer?
    (bilde for oppmerksomhet)

Baldrick, The_Dude, Eddie47 and 5 others like this.
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,757
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har vært på La Réunion og skal tilbake i januar og skal være der i nesten tre uker.
    Leiebil er nødvendig, helst ikke for stor fordi det er en del smale og trange fjellveier. (… og jeg er vant til smale vestlandsveier. )

Øyen er ikke stor, kjører man bare kystveien rundt tar det kanskje 4-5 timer til du er tilbake på flyplassen.
    Øyen har mye for nesten alle, strender på vestsiden (solkysten), fjell for fjellturer opp til over 3000 moh, levende vulkaner som må besøkes, lavaørken på sørsiden med vei gjennom hvor man nesten kan se skillet mellom de ulike vulkanutbruddene.

Langs kysten er det små fiskerlandsbyer, både gammeldagse og moderne. Saint-Denice er en fin fransk by med restauranter og hoteller, fin by og vandre i.
    I fjellene er det turstier og turisthytter, da kan det være lurt å bo på hotell i en liten by inne på øyen på en høyde 7-800 moh, f.eks. Cilaos.

Det er daler og små landsbyer over alt .. litt tåke i høyden på østkysten så det er smart å være tidlig oppe f.eks. i Salazie eller Hell-Bourg.

Vi skal denne gangen hente ut bil når vi lander på RUN og kjøre halvannen til to timer til Salazie og bo der noen netter. Så er planen å kjøre rundt sydspissen av øyen og bo noen netter i Entre-Deux for bl.a å besøke levende vulkaner.
    Så kjører vi opp i fjellet til Cilaos for noen dager før vi skal ha en uke på et «badehotell» i Saint Gilles før vi avslutter i Saint-Denice.

Da er det etter hvert til å fly hjem, RUN-CDG-OSL-BGO

Dette er planen så langt

Spielhaug, Flymunda, DJasko and 13 others like this.
  3. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,560
    Bonuspoeng:
    183
    Noen erfaring med hvordan det fungerer å bevege seg rundt hvis man ikke snakker fransk?

4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,757
    Bonuspoeng:
    293
    Alle snakker jo fransk eller en lokal avart av fransk, vi kan ikke fransk og har klart oss både på Madagaskar og La Reunion.
    Det går jo bra ...

Sykkelthor and Flymunda like this.

Del denne siden