Er det noen som har fått penger igjen? De siste månedene har jeg bodd 4 ganger på Radisson i Oslo. Slitt hotell ja, men helt greit. Forrige gang dristet jeg meg til å bestille en laktosefri caffe-latte i baren. 1-2 timer etterpå ble jeg syk. Jeg hadde en mistanke om at det var noe med melken, men jeg tenkte også at det bare kunne være tilfeldig, så jeg gjorde ikke noe med det. (Konfirmasjonen dagen etter ble noe spolert kan man si....) I helgen var jeg på nytt i Oslo, på samme hotell. Jeg burde kanskje ha lært fra forrige gang, at jeg ikke burde bestilt caffe-latte, men jeg gjorde det. Og jammensanten ble jeg grisesyk etter 1-2 timer. Denne gangen ble jeg enda sykere enn sist og var oppe hele natten og dagen etter ble ikke spesielt hyggelig iom. at jeg var på en konferanse (om mage- og tarmlidelser, hehe.. ) og hadde 7 timer på tog... Jeg har en mistanke om hvorfor jeg ble syk... De bruker nemlig "jukse-steamer". Dvs. at de har melken i en kolbe og et rør der melken suges opp. Dette røret bare flytter de over til den laktosefrie melken og jeg lurer da på om det kan være mye gjenværende melk i røret, som videre kommer i min kaffe? Tidligere tålte jeg litt laktose, som i kaffen osv... men nå tåler jeg ekstremt lite, dessverre (og før noen skyter meg, ja, jeg har fåt det påvist gjennom blodprøve, så det er ikke noe jeg finner på... ;-) ) Til sakens kjerne... Da jeg sjekket ut fortalte jeg resepsjonisten at jeg ikke var veldig fornøyd, men jeg hadde ikke ork eller lyst til å klage skikkelig (type pengene tilbake whatever...). Hun skrev ned navnet mitt og sa at hun skulle gi beskjed videre. Jeg regner ikke med jeg kommer til å høre noe. I utgangspunktet vet jeg ikke om jeg gidder å gjøre noe med det, men fordi jeg synes det er ekstremt viktig at serveringssteder behandler allergimat/drikke på en forsvarlig måte, vurderer jeg ihvertfall å skrive en mail. Skal man også kreve pengene tilbake (iflg. 100% fornøyd garantien), eller bare la det være? Hehe, jeg heller mot å la det være (også fordi jeg ikke kan være 100% sikker på at det var melken jeg ble syk av....), men så er det dette med prisnipp da... Xxx.
Hvis intensjonen er å påse at andre ikke blir syke, vil kanskje Mattilsynet være rett mottaker (http://www.mattilsynet.no/om_mattilsynet/varsle_oss/). Ellers tipper jeg at du nok må sende en separat epost til hotellet, dersom du ønsker å få en tilbakemelding og ev. kompensasjon.
Hehe, jeg føler det blir litt vel alvorlig å melde de til mattilsynet da... Jeg tror jeg får holde meg til å skrive en e-post og la det være opp til hotellet om de vl kompensere meg. Xxx.
For to-tre år siden dristet jeg meg til å klage. Det var etter en natt på Radisson Blue Atlantic i Stavanger. Ved ankomst var hotellet smekk fullt, og til tross for at jeg hadde forhåndsbetalt rommet og meldt at jeg kom sent, var det ikke noe ledig rom. Siden det var sent og jeg skulle tidlig opp dagen etter, gikk jeg med på å overnatte på et konferanserom på en feltseng med en madrass like tykk som to laken. Jeg sov kanskje to timer den natten. Ved utsjekk var jeg så trøtt og desorientert at jeg ikke orket å si noen ting, men noen dager senere sendte jeg en forespørsel på e-post om å få refundert betalingen. Så startet en laaang runde med e-postutvekslinger. Hadde jeg ant hvor vansklelig det skulle bli, hadde jeg aldri tatt meg bryet - men når en slik prosess først er igang, så er det vanskelig å vite når man skal gi opp. Dessuten mente jeg at dette var en så opplagt sak, at det ville være for galt om det var jeg som skulle bli sittende med svarteper til slutt. Til tross en lang rekke med forsikringer om at beløpet straks og med en gang skulle tilbakebetales, måtte jeg purre ørten ganger før det gikk i orden. Så slike garantier er lett å gi, men tydeligvis ikke alltid like lett å følge opp i praksis. Jeg ønsker deg lykke til hvis du tar deg bryet å klage, men vær forberedt på at det kanskje ikke fungerer så enkelt som man har grunn til å håpe.
Jeg brukte 100% fornøyd garantien på Radisson Blu Alna.. Fikk beskjed om å booke igjennom GM neste gang og fikk da et gratis rom, oppgradert til junior Suite som erstatning for første natta. Mye bedre enn å få pengene tibake syns jeg, og hotellet fikk en bedre review i tripadvisor og div forum
Huff, jeg har ikke somlet meg til å skrive noe klage enda, men tror jeg skal gjøre det ret og slett fordi det er viktig at de slutter med denne praksisen. Det er få som er så alergisk overfor laktose at de går i allergisk sjokk, men man kan vel trygt si at det ikke er spesielt morsomt å ende opp med diare og magekramper i flere dager heller... Om jeg klarer å få en gratis natt på hotell er jo ikke det å forakte heller.... Xxx.
Meget god klagesak i mine øyne. Jeg har brukt garantien engang. Brussel i 1993 og fikk gratis natt når de glemte å vekke meg! Ellers vurderer jeg sterkt en saftlig tilbakemelding etter Radisson i Tashent forrige uke. Not up to par. I prinsippet ingen concierge benefits, for som han sa alle har jo det (han henviste til alle deres flight crew gjester) og alle kunne jo ikke bli oppgradert. Ble ikke noe bedre da de ba om betalt for rollaway, da de ikke hadde twin beds....