Lufthansa Free Champagne Terminal
Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Krysset både indre og ytre organer da vi taxet Frankfurt rundt for remote parking. Rett ved flyet stod en S-klasse, men jeg mistet håpet da vi parkerte ved en jetbridge. Som vi ikke brukte. Bingo!
Nordmannen som satt i økonomi bak meg tulla med at han hadde ordnet transport til reisefølget.. På dette tidspunktet satt jeg og ristet. Alle bilder og videoer er blurry og jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Damen foran meg i trappa hadde selvfølgelig ingenting å rekke.
Jeg gikk bort og tok dette bildet hvor sjåføren tydelig viste at det ikke var meg han ventet på. Men det var det jo.
Inn i Mercedesen og avsted dro vi. Dette kan jeg bli vandt til. Desverre var kjøreturen noen hundre meter og jeg rakk såvidt å be han kjøre meg nærmest mulig FCT.
Jeg ble dumpet av på et fortau og pekt videre mot exit-skiltene. 30 sekunder senere var alt over og jeg var ute i det fri og var ikke helt sikker på hva som hadde skjedd. Ingen toll, ingen spørsmål og like enkelt som å fly innenriks i Norge.
Rutinert reisebrevleser som jeg er visste jeg at det bare var å ta første til venstre, forbi taxikøen og vipps så er du i det hellige tempelet.
Knips, knips, inn i heisen og så kunne jeg endelig/allerede (stryk det som ikke passer) krysse av Free Champagne Terminal på bucketlisten. For det er det det heter?
En stille og rolig ettermiddag i FCT. Jeg ønsket meg en Porsche til flyet og så var jeg overlatt til meg selv.
Et par glass Champagne, et bad, en dusj og en middag var det jeg rakk på mine drøye 2 timer.
Flyet hadde avgang 21:50 og allerede rett over 21 kom min assistent bort og sa at klokken var slagen. Men jeg kunne få noen minutter til å gjøre ferdig desserten.
På dette tidspunktet snakket jeg med reisefølget på telefon som akkurat hadde gått av flyet fra Oslo, så jeg kunne ikke være så dårlig tid.
Ønsket gikk i oppfyllelse og nede i kjelleren stod det en Porsche Panamera 4. Den måtte jeg dele med to tyskere..
Dette var verdens neste korteste biltur (etter den forrige), så det ble hverken tid til å teste 0-100 eller toppfarten på kjerra. Noen mener det er ca 5,5 sekunder og 262 km/t, så jeg får bare tro på det.
Last edited: 16. mars 2018