Da jeg ankom en US International flyplass her om dagen. For første gang siden Trump administrasjonen tok over, var jeg litt spent på om det ville være ekstra mye fuzz å komme gjennom immigrasjonen. Det er få ting som er så deilig etter en flyreise som å komme til et område fult av sperrebånd, men ingen mennesker. For første gang av alle ganger jeg har gått igjen immigrasjonen i USA ( et sted mellom 40-60 ganger) ble jeg ikke stilt ett eneste spørsmål. Grensepolitimannen bare åpnet passet, så på bilde og på meg. Stemplet, signerte og sa: Welcome to the United States, Have a nice day sir! Konklusjon: Så langt, alt mye enklere med Trump.
Vil ikke sitere meg selv fra tidligere, men kan parafrasere. Det er ikke de hvite kristne/ateister som kommer til å få problemer.
Eg har periodontitt, kronisk tannkjøttbetenelse, og går til tannlegen 3-4 gongar i året for kontroll og behandling. Vanlegvis ei utrivelig men nødvendig oppleving med skarpslipte heklekrokar og ein del obligatoriske smertetårer. Starta dagen i dag med eit slikt besøk. Men hurra, etter eit par røntgenbilder og litt sandblåsing av tenner var det klapp på skuldra og "1000 kr takk!". Min konklusjon: også tannlegebesøk går lettare med Trump