Rapport fra en MR til Gdansk under pandemien

Tråd i 'Reisebrev' startet av Kaffen, 03. okt 2020.

1. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,010
    Bonuspoeng:
    183
    Endelig etter å ha vært satt på bakken en stund, så måtte jeg ut på vingene igjen, og målet for denne turen og neste tur er og var å sikre at min status som gullfugl skulle forbli enda ett år til. Så på fredag i Startet det med å stå opp kl 04:30 på morgenen for å gå til bussen som skulle ta meg til Kjevik flyplass for å fly. Ruten var som følger... KRS - OSL - CPH - GDN - CPH - OSL - KRS, altså 6 segmenter i SAS PLUS som ville sikre meg 7500 Grunnpoeng av de 13.000 Poengene jeg må ha for å beholde gullkortet mitt for 2021-22 :cool:

Flytur.jpg

Når det gjelder smittevern så bestemte jeg meg for å være på den ekstreme siden, for jeg ønsker ikke å bli syk, så jeg hadde på med munnbindet på hele turen, og jeg hadde booket setet på en slik måte at jeg satt nærme døra på flyet ut, noe som gjorde at jeg var siste mann på flyet etter at de andre hadde gått inn, også var jeg første mann ut av flyet, så minst mulig menneskelig kontakt.

Smittvern.jpg

Utsikten ut fra flyvinduet på morgenen var ikke noe å klage på :)

Flytur.jpg

Men dette var menyen på serveringen for hele reisa :(

Meny.jpg

Heldigvis så er loungen åpen da, så da er ikke serveringa så viktig, gikk jo bare glipp av terningen som jeg knapt nok pleier å spise allikevel :)

pgaa, geddi, Earl and 17 others like this.
  2. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,010
    Bonuspoeng:
    183
    Da jeg kom inn i loungen så var det havregrøt, ost og skinke baguett, også tok jeg meg litt kola. Pleier ikke å drikke så mye alkohol som enkelte av dere andre her inne gjør da, så for meg var det greit nok.

Frokost.jpg

Så bar den innom taxfree for å kikke på ting jeg skulle kjøpe da for en kompis :)

Hennesey.jpg

Han ville også ha noen sigarer til å feire nyttår på, så det ble Mote Christo :cool:

Montechristo.jpg

Så jeg er takknemmlig for at han hjalp meg med omsetninga til en Companion ticket neste år :D .... Men hvis noen av dere vil ha denne så hadde det vært enda bedre :cool:

Rotschild.jpg

Eller kanskje denne er mer realistisk for dere? ;)

H.jpg

Uansett, mye fint å kjøpe der, men alt jeg kjøpte til meg selv var en koks med hval sjokolade, for ellers kan jeg si at flyplassen var hanske så tom kan en si, men det var vel bare fordi det var tidlig på morgenen :)

Gardermoen.jpg

Så var det ut av landet og inn i den røde sonen, Danmark og Polen.

geddi, Klubba, Earl and 15 others like this.
  3. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,010
    Bonuspoeng:
    183
    Loungen på CPH var åpen, men jeg hadde bare ett kvarter der inne, til å ta ei blomkålsuppe, og en skvett kola før jeg hoppet på flyet til GDN.

CPH.jpg

Det var så lite folk i lougen at sosial distanse ikke var noe problem, det var ingen reel smitterisiko for min del der, også var det videre til GDN :)

Fly.jpg

Måtte ta frem passet for å signere ett deklareringsform til Polen og der begynte jeg å mimre litt, og drømme litt om reisen som skal skje neste år :)

Stempel.jpg

Så bar det rett inn i transit, og jeg kan si at det var ganske så tomt på GDN flyplass :)

GDN.jpg

Også var det å reise i retur igjen med 40 min transit i CPH til middag/kveldsmat på OSL :)

Oslo.jpg

Kanskje jeg var den eneste som fikk litt sol i på meg på fredag, fin utsikt fra flyvinduet i hvertfall på veien til OSL :)

Flytur.jpg

geddi, Flyvende_mare, Earl and 14 others like this.
  4. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,010
    Bonuspoeng:
    183
    Det var litt fler folk på OSL, men utenriksloungen på veien hjem var stengt, så det sugde litt :( ... Men fikk beskjed om at jeg kunne gå inn i innenrikslougen selv om jeg var i karantene, noe som overrasket meg litt da :confused: ... så da bar det videre igjennom tolla og sikkerhetskontrollen til flyet som skulle går til KRS.

Lounge.jpg

På veien til tolla, så gikk jeg forbi den dyre Rotschild drinken til 165 laken, og der sto døra i skapet tilfeldigvis åpen, så jeg var ett øyeblikk jeg kjente på fristelsen til å være litt langfingret, men hadde jo full kvote ;)... så gikk videre og lot flaska stå, også gikk jeg igjennom tolla og sikkerhetskontrollen og inn i den andre lougen for å ha meg kveldsmat der, og jeg kan si den baguetten var gog, så jeg tok to stykker av den, litt meksikansk suppe, og litt annen snaks der :)

Baguett.jpg

Så bar det hjem til KRS for å slappe av etter en lang dag på farta :oops:.... Neste tur blir litt mindre stress da det er mer rett frem med 4 segmenter enn de 6 jeg hadde i dag. Så det ordner seg med status om en bare er villig til å gå i karantene for å få fikset det ;)...så det var det for denne gangen, nå fikk jeg flydd inn 7500 Poeng, så da blir det 5625 poeng på neste tur for 5625 poeng som vil gi meg 13.125 Poeng, som sammen med Amex Elite og MC premium vil putte meg 125 Poeng over grensa for å fremdeles være i klubben neste år også :cool: ... Så det var det for denne gangen :)

Last edited: 03. okt 2020
  5. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,737
    Bonuspoeng:
    183
    Man må ofre litt for å beholde EBG;)
    Så ut til at du hadde det greit på tur så nå gjenstår bare litt karantene

6. thrain

thrain Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Hva kom billettene på for denne MR'en?

7. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,010
    Bonuspoeng:
    183
    Det var to enveisbookinger på 3 legs hvær for 1496 + 1810 = 3279 kroner totalt

Neste tur blir på fire legs som koster 1174 + 1412 = 2586 Kroner Kroner totalt.

Total pris for å redde status er 2586 + 3279 = 5865 kroner i år :)

Last edited: 04. okt 2020
    Trykkern and kaiarne like this.
  8. OSLflyer

OSLflyer Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    33
    Skulle tro at det var unødvendig med MR for å opprettholde EBG når SAS forlenger status med 1 år hvis ikke man har mottatt EBG:confused:

9. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,010
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg greide kravet sist gang før de innførte krevet uten tiltak fra SAS og siden den nye inntjeningsperioden går ut 31 mai neste år, men har jeg ingen garanti for at SAS er like snille neste år. Det kan være at de lar folk beholde gull på nåde enda ett år uten å la det året telle på de ti årene jeg må ha for å oppnå Lifetime Gold. Derfor gjør jeg det for å være på den sikre siden i forhold til dette.

Last edited: 06. okt 2020
    Avixlo and Calling like this.

Del denne siden