Raskest mulig reise til sør-amerika?

Tråd i 'Reisemål' startet av vsh, 21. mars 2021.

  1. vsh

    vsh Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har lyst til å dra til sør-amerika, Columbia og Brazil er høyt oppe på listen av ønskede destinasjoner, men ut fra hva jeg finner med søkemotorer så er det kinkig å komme seg dit med reisetid på rundt om et døgn.

    Noen som har tips til hvilke flyplasser jeg skal se på for avgang fra europa? Noe annet å ha i bakhodet?
     
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Gi oss gjerne noen eksempel på hva du har funnet og hvor du har søkt.

    For avreise fra Norge prøv separate søk på Oslo – Bogota, Rio de Janeiro, São Paulo.
    Om du har behov for tilknytting fra annen by i landet, kjøp denne separat.

    https://www.skyscanner.no/

    Om kort reisetid er førsteprioritet, sorter resultatene på Raskest.

    Personlig ville jeg også vurdert avgang- og ankomsttid, flyselskap, rutevalg og pris.
     
    vsh, flying_all and SayWhat like this.
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,366
    Likes mottatt:
    28,907
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor reiser du fra? Mye til Brasil med TAP fra Lisboa, også Colombia.

    Ellers er Madrid ett bra utgangspunkt for Sør Amerika
     
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    KLM.: reiser fra mange norske byer. Kommer deg til Brasil med kun en mellomlanding (i Amsterdam) selv fra Ålesund, Trondheim, Bergen, Stavanger (og Oslo selvsagt).

    Skal du til Argentina er det samme. Og vurderer du Chile flyr KLM videre fra Argentina.

    De flyr også til Colombia og Ecuador.
     
    vsh, SayWhat and Edvard like this.
  5. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    @vsh

    Er dette snakk om ein bonusbillett med knotet ruting eller snakker vi om ein betalt billett frå litt ute i periferien?

    Prøver du å reise f.eks Svolvær-São Paulo på ein billet så er vel rundt 24 timer/1 døgn det du må regne med.

    Sjølv med direktefly frå Frankfurt, Paris eller Amsterdam så er Colombia (ikkje Columbia) eller sørlige Brasil 11-12 timer unna, desto fleire stop/flybytter du har på veien til ein stor hub desto lengre tid vil det ta.

    Det best du kan regne med frå dei store byene i sør-norge med 1 kort stop er vel 14-15 timer?

    Vist du synst at reise dagen blir for lang kan du jo prøve å dele det opp med eit natt stopp på veien?
     
    vsh and Edvard like this.
  6. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan fly Aviancia til Bogota fra Madrid eller London, Lufthansa fra Frankfurt til Bogota, Swiss flyr til Brasilia (GRU).. Merk at jeg snakker om ruter som eksisterte før corona .

    Selv var jeg veldig fornøyd med Swiss, med kun en kort mellomlanding i Sveits på kvelden og nattflyvning over til Brasil!
     
    vsh liker dette

Del denne siden