Refusjon SAS cash + poeng

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Ragna Rekkverk, 01. aug 2020.

Tags:
  1. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    På grunn av sykdom kansellerte vi en reise med cash + poeng i SAS. Selve cash-beløpet får vi i retur av reiseforsikringen. Det jeg imidlertid lurer på er om man har mulighet til å få refundert de 80.000 poengene i tillegg?
     
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,646
    Likes mottatt:
    7,641
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du avbestillte billetten, og den ikke er fleksibel, har du ikke krav på noe fra flyselskap. De fleste/ingen forsikringsselskap erstatter "tapte poeng".

    Man løper sånn sett en større risiko ved å kjøpe ikke flex billetter med poeng.

    Når det er sagt er det jo mildt sagt spesielle tider.
    Skader ikke hendvende seg til SAS og be om litt goodwill.

    Har du EBG eller høyere er det nok størst sjangse ved å sende en mail til ebg/d eposten
     
  3. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Takk. Er EBD, så skal sende dem en Mail.
     
  4. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Du bør nok ikke forvente for mye goodwill fra SAS. Er i en lignende situasjon. Har bestilt billetter med SAS i høstferien til Miami til et cruise som nå er kansellert. Booket med poeng + cash i Plus. Prøvde å booke om billetten til påske neste år men SAS vil ha 250 EUR per snute for å gjøre dette. Prøvde meg på gull mailen for å få litt goodwill pga Corona. Men de vil tydeligvis heller at jeg venter til avgangen blir kansellert og krever refusjon enn å beholde pengene og en fornøyd kunde.

    Der mest komiske er at mine foreldre som skulle reist fra Tyskland med LH får booket om sin billett som er i billigste økonomi klasse...
     
    Last edited: 01. aug 2020
    Shyneno liker dette
  5. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg syns det er rart man ikke får refundert hele beløpet.
    Det er ingen utgift for SAS eller forøvrig andre selskaper at noen kansellerer før avreise. Helt idiotisk.
     

Del denne siden