Refusjon ved ubrukte billetter (noshow)

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av LNAND, 10. juli 2017.

Tags:
  1. LNAND

LNAND Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg endte opp med å ikke benytte enveisbillett på SAS Plus i booking klasse D fra OSL-BCN.
    I følge bookingsiden er billettene og tillegg refunderbare. I fare conditions penalties seksjonen klar på at "AFTER DEPARTURE CANCELLATIONS PERMITTED".

Da lurer jeg fælt på hvorfor SAS bare har refundert 196 kroner i skatter, men ikke billetten. Er dette riktig, eller har SAS gjort en feil her. Etter hva jeg har lest skal disse være fullt refunderbare om de er ubrukt.

Det skal sies at jeg prøvde å avbestille før avgang. Men nettsiden tillot ikke avbestilling, og etter 50 minutter i telefonen til SAS + flere forsøk på chat måtte jeg løpe videre til en avtale. booking.png booking.png booking_conditions.png booking_penalties.png booking_refund_receipt.png

2. LNAND

LNAND Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Ingen som har erfaring med refusjon av ubrukte SAS Plus billetter?

3. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Mener jeg en gang var borti samme..

noshow er ikke refunderbar, man må kansellere den før oppsatt rutetid/litt før..

Men fikk også refundert hele summen en annen gang.. så kan jo alltid svi av en mail til sas og klage seg litt:)

C

4. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,833
    Bonuspoeng:
    183
    I mitt tilfelle aksepterte ikkje SAS at eg hadde begynt å ringe 40 minutt før flyet gjekk, fekk difor berre refundert skattar og avgifter når eg endeleg fekk avbestilt billetten 10 min etter avgang. Den gongen var det ein Plus Saver-billett og difor ikkje snakk om eit like stort beløp som her, men..

I ditt tilfelle trudde eg eigentleg at ein kunne få refundert heile billetten etter at flyet var gått.

5. LNAND

LNAND Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
  6. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,833
    Bonuspoeng:
    183
    LNAND liker dette
  7. LNAND

LNAND Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Skjønte det. Jeg får høre hva SAS sier. Mistenker at de har vært litt raske i avtrekkeren, fordi dette gir jo billetten ingen større verdi en refusjon av SAS Go gir, noe som virker merkelig.

afirm liker dette
  8. LNAND

LNAND Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Da kom jeg endelig gjennom på SAS chat. Saken er løst og billetten er selvsagt fullt refunderbar. Har allerede fått ny refund notice på epost med korrekt refusjonsbeløp. Lettet.

Attached Files:

9. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,003
    Bonuspoeng:
    113
    SAS Plus er full refunderbar etter avreise, jeg har faktisk opplevd at SAS på flyplassen ikke ville hjelpe meg avbestille fordi det ikke hadde noe å si så lenge jeg ikke var sjekket inn.

10. LNAND

LNAND Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Men forstår jeg riktig at dette bare gjelder dyreste SAS Plus?
    Finnes det noen oversikt over bookingklasser på domestic, Europa og IC som viser restriksjoner?

11. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,003
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal alle gjelde Plus billetter, for saver er det et gebyr på 600kr per retning.

12. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,833
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan hende det stemmer, ja.

Om du trykker på Plus Saver får du følgjande reglar: "Refundering: Billetter kan refunderes mot DKK/NOK/SEK 600/EUR 65 per reiseretning og person før avgang. Billett og innenlands/internasjonalt tillegg er ikke refunderbare etter avgang."

Om du trykkjer på detaljerte reglar får du følgjande: "REFUND OF UNUSED TAXES/FEES/CHARGES PERMITTED CHANGES ANY TIME PER DIRECTION CHARGE NOK 600. NOTE - NO CHILD DISCOUNT. INFANTS FREE OF CHARGE." Any time bør vel bety at du kan avbestille etter avgang også.

13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,883
    Bonuspoeng:
    293
    Pluss mellomlegg til ny billettklasse, om din ikke er å få på den nye flighten. Pussig nok er det som regel slik, at du må opp en klasse eller to :eek:

Del denne siden