Da fikk faktisk vedkommende jeg snakket med på kundeservice for 3-4uker siden rett... Han mente det kunne ta ca. 2mnd. å få refusjon og i ettermiddag, rett over 2 mnd. etter avbestilling, tikke mailen med "SAS Refund Notice" inn... Da er det nok forhåpentligvis kun dager til pengene er tilbake på kortet... Så er det vel kun nye 1mnd. med tålmodighet og vente på den siste billetten som skal refunderes...
Fikk beskjed i dag på den danske diamant mailen om at avbestillingen fra mars kan nå ta 10 uker å prosessere. jeg valgte å ringe Amex. de kunne da fortelle meg at kanselleringen som jeg gjorde for ca en uke siden, turen til Chile, var på vei igjennom??? Jeg begriper ikke hvordan SK prioriterer, men noe er veldig rart. Men Amex lovte å fikse den fra mars, bare å sende dokumentasjon på saksgang. Det ble dessuten opplyst om at refusjonen automatisk ville bli rutet Classic’n jeg nå har, ettersom den underliggende kontoen er den samme for kortene .
Når det gjelder poeng reiser hvor kun skatter og avgifter skal refunderes ved avbestilling. Tar dette også flere måneder? Poengene kommer vel på konto i løpet av dagen man avbestiller?
Ja og tja Har en bonustur kansellert i mars, der fikk jeg poengene med en gang, men ikke sett noe pengene. Bonusturen som ble kansellert i april har jeg hverken fått poeng eller penger tilbake for.
Jeg fikk også en bekreftet kansellering 16. mars. For en tur til LAX 2. april. Jeg har fortsatt ikke hørt noe.
Og i går ettermiddag/kveld var refusjonen godskrevet SAS MC. Så når de først får behandlet refusjonskravet, går det rimelig raskt... Da har man kun 1600 utestående for en annen booking som man venter på, før man er ajour.
Det er jo helt håpløst å skulle vente i flere måneder på dette. Hvordan gjør man det om man nå får refusjon fra kredittkortselskapet mtp. at det tar så lang tid, overtar de regresskravet automatisk eller vil man måtte foreta et senere oppgjør igjen når sas refunderer?
SAS varsler at det kan ta over tre måneder å få tilbake penger Coronaviruset har satt en effektiv stopper for utenlandsreiser i sommer. Nå varsler SAS at det kan ta over tre måneder for enkelte å få refundert pengene. https://www.vg.no/nyheter/innenriks...an-ta-over-tre-maaneder-aa-faa-tilbake-penger
Nope ventet siden 13. mars... Like ille med SAS... Mistenker sterkt at jeg overlater jobben til forsikrings selskapet mitt, å inndrive utestående
Jeg drar litt på smilebåndet hver gang et flyselskap argumenterer med at refusjonen tar lang tid fordi ansatte er permittert. Man permitterer ikke hvis man har for mye å gjøre.
Idag tikket det inn en epost fra SAS! Den 12. Mars kansellerte jeg min reise til Sveits og Milano som skulle blitt gjennomført uka før påske. Jeg kjøpte 3 billetter. 1: Tromsø - Oslo som jeg nå for 3 gang har flyttet til 1. Juli 2: Oslo - København - Zürich som SAS ikke har refundert enda 3: Milano - København - Trondheim - Tromsø som idag har blitt refundert delvis om jeg har skjønt det riktig. Billetten viser 826 nok i skatter og Avgifter og SAS har kun refundert 412 nok. Hva skjer med resten? Jeg bestilte den gangen en Ungdom Go billett som senere ble kansellert når UD gikk ut å frarådet. Kansellert 12. Mars. Jeg sendte da inn en sak til forsikringselskapet mitt som er Fremtid (Sparebank 1) da viste jeg svært lite om hva jeg ville få igjen. I ettertid har SBB i Sveits gitt med pengene tilbake og SAS idag har gitt meg noe. Når SAS har refundert skatter og avgifter på den andre billetten, skal jeg da kontakte forsikringsselskapet og fortelle hva jeg har fått av dem? Eller la det gå sin gang? Og kan jeg forvente at SAS gir meg riktig beløp? 826nok?
SAS baker inn «Gebyrer innenlands/utenlands» / YQ (tidligere drivstoffavgift) i feltet for «Taxes, Fees, Other Charges», og denne er ikke refunderbar. Man kan finne ut ca. hva man har betalt ved å lete opp en tilsvarende reise og sjekke utregningen i bookingflyten:
Det er jo en kjent sak at skatter og avgifter ved heving er noe helt annet enn skatter og avgifter ved kjøp i SAS verden. Men når de faktisk kansellerer flighter, så må de vel betale tilbake alt?
Det vil jeg tro. Derfor har jeg ikke kansellert noen av mine 4 poeng bookingen for sommerferien. Fks Lofoten betalt med poeng og betalt skatter og avgifter. Denne kan jeg jo selv avbestille inntil 24timer før avgang. Da skal vel alt refunderes?
Jepp, dersom SAS kansellerer pga. innstilte flyvninger har man krav på full tilbakebetaling. Tolker derimot casen til @Avixlo som at han selv avbestilte reisen før flyvningene ble innstilt, og dermed kun får delvis refusjon fra SAS.