Refusjonskrav Covid-19

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Apo, 18. april 2020.

  1. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sitter nesten med en tåre i øyekroken her nå. Har fått min første e-post fra Amex. American Express og elektronisk post, faktisk. To begreper jeg aldri trodde jeg skulle bruke i samme setning..

    Ettersom regjeringen tok til vettet og fjernet 3 mnd kundelån til reiseselskapene i revidert, tenkte jeg Amex kunne få følge opp mine saker videre.

    Og tror dere ikke at jeg fikk laste opp dokumentasjon helt elektrisk, og at de krediterer meg mens de venter på pengene sine (mine)?

    Vårens vakreste eventyr!
     
    Last edited: 19. mai 2020
    Eddie47, vegasbaby, OttoL and 6 others like this.
  2. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Kom til å tenke på en ting, må jeg legge til to refusjoner (én for hvert billettnummer) hos SAS, eller greier de å håndtere hele reservasjonen under ett? Innså plutselig at jeg kun har fått kansellert reiser hvor jeg har dratt alene tidligere, men nå gjelder alle reisene to stk (jeg har lagt inn mitt billettnr og referansen i refusjonsskjemaet).
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Svinepelser. Slik de la det frem oppfattet jeg at det ikke spilte noen rolle om man avbestilte eller kansellerte. Her skal man jammen holde tunga rett i munnen.
     
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183
    Kan man ende med at man ikke får igjen alle skatter og avgifter om man selv kansellerer reiser som kun er bestilt med poeng?
     
  5. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183

    Så lenge du har kjøpt bonusbilletter(og ikke vanlige billetter betalt med poeng) får du igjen skatter og avgifter uansett årsak.

    Service fee på 450kr pr person ved Star Alliance bookinger får du ikke tilbakebetalt om du selv kansellerer
     
    vegasbaby liker dette
  6. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,002
    Bonuspoeng:
    183
    Aha! Takk for hjelpen :)
    Jeg har en Star alliance booking til Bali som jeg har gjort gjennom Tallin.
    Reisen blir det ikke noe av. Da avventer jeg til de selv kansellerer den så jeg ikke taper 450 x 4.
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Yey, refund notice. Avbestilt 9. mars, refund notice 20. mai. Det er under 3 måneder det :cool:
     
    coconuts, RoadKing, RescueMe and 2 others like this.
  8. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis man ikke ønsker en verdikupong fra et hotell eller flyselskap, kan man takke nei og heller få pengene igjen på forsikringen?
     
  9. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Her har jeg fått varierende svar etter hvem jeg har pratet med hos forsikringsselskapene, jeg har i alle fall kansellert et hotellrom og sendt inn krav om dekning på forsikringen. Null verdi i et gavekort i en by jeg ikke har tenkt meg til i overskuelig fremtid.
     
  10. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Kommer til å slite med det samme, både fly og hotell, får bare håpe Storebrand er i det gavmilde hjørnet.
     
  11. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Grooo liker dette
  12. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Tror det har hjulpet for Norwegian å få løst pengefloken sin, fikk akkurat mail om at de har fullført refusjon av flyvning som ble kansellert 08.04 og sendt inn til de 12.04!
     
  13. Techsalsa

    Techsalsa Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har bestilt hotell i Oslo via secret escape. De vil ikke gi meg pengene tilbake (innsjekk 30 mai) de er usikker på om jeg kan få endre datoen, de mener at de ikke kan garantere noe.. snakket med amex men Det er en lang prosess å gå ...
    Jeg bor i Oslo men tenkte ta inn på hotell men far og søster som ikke bor her, derfor bestilte jeg hotell til oss... Er snakk om en sum på totalt 2600 per rom..... Det gjør vondt :'(
     
  14. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Banken har det til behandling. Kan ta ca. 8 uker.
     
    haifinn liker dette
  15. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,362
    Likes mottatt:
    1,280
    Bonuspoeng:
    113
    Er de forhindret fra å reise pga. corona? I så fall kan dette være en sak for deres forsikringsselskap. Om dere "bare" har bestemt dere for å utsette eller avlyse er det nok lite å hente hos verken Amex eller forsikring. Da er det vilkårene for bestillingen som styrer hva du har rett på.
     
    Grooo liker dette
  16. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som vet hvor mange dager i forveien sq kansellerer flyene sine? Har en flyvning fra cph i slutten av juni med utgått ct som enda ikke er kansellert, før den blir det får jeg ikke endret bookingen
     
  17. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk e-post fra Norwegian onsdag om at refusjon fra en kansellert flygning i april var behandlet. Hadde betalt i underkant av 2000,- for billetten. Idag fikk jeg hele 9 kroner inn på kortet. Noen som aner om det kommer flere betalinger eller hva som skjer?
     
  18. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Hva i alle dager er det Norwegian holder på med? Samme skjedde med meg i dag, bare at det var 75 kroner jeg fikk når jeg betalte i underkant av 1000,- for flybilletten.
     
  19. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Var visst litt kjapp her, de har faktisk trukket 9 kr fra kortet mitt..! Uten at jeg har vært i nærheten av en bestillingsknapp på flere måneder.
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Kan det være det nye no-show-gebyret?
     

Del denne siden