Jeg sitter nesten med en tåre i øyekroken her nå. Har fått min første e-post fra Amex. American Express og elektronisk post, faktisk. To begreper jeg aldri trodde jeg skulle bruke i samme setning.. Ettersom regjeringen tok til vettet og fjernet 3 mnd kundelån til reiseselskapene i revidert, tenkte jeg Amex kunne få følge opp mine saker videre. Og tror dere ikke at jeg fikk laste opp dokumentasjon helt elektrisk, og at de krediterer meg mens de venter på pengene sine (mine)? Vårens vakreste eventyr!
Kom til å tenke på en ting, må jeg legge til to refusjoner (én for hvert billettnummer) hos SAS, eller greier de å håndtere hele reservasjonen under ett? Innså plutselig at jeg kun har fått kansellert reiser hvor jeg har dratt alene tidligere, men nå gjelder alle reisene to stk (jeg har lagt inn mitt billettnr og referansen i refusjonsskjemaet).
Svinepelser. Slik de la det frem oppfattet jeg at det ikke spilte noen rolle om man avbestilte eller kansellerte. Her skal man jammen holde tunga rett i munnen.
Kan man ende med at man ikke får igjen alle skatter og avgifter om man selv kansellerer reiser som kun er bestilt med poeng?
Så lenge du har kjøpt bonusbilletter(og ikke vanlige billetter betalt med poeng) får du igjen skatter og avgifter uansett årsak. Service fee på 450kr pr person ved Star Alliance bookinger får du ikke tilbakebetalt om du selv kansellerer
Aha! Takk for hjelpen Jeg har en Star alliance booking til Bali som jeg har gjort gjennom Tallin. Reisen blir det ikke noe av. Da avventer jeg til de selv kansellerer den så jeg ikke taper 450 x 4.
Hvis man ikke ønsker en verdikupong fra et hotell eller flyselskap, kan man takke nei og heller få pengene igjen på forsikringen?
Her har jeg fått varierende svar etter hvem jeg har pratet med hos forsikringsselskapene, jeg har i alle fall kansellert et hotellrom og sendt inn krav om dekning på forsikringen. Null verdi i et gavekort i en by jeg ikke har tenkt meg til i overskuelig fremtid.
Kommer til å slite med det samme, både fly og hotell, får bare håpe Storebrand er i det gavmilde hjørnet.
"Konsumentverket granskar fyra resebolag som dröjer med återbetalning" https://www.svt.se/nyheter/inrikes/konsumentverket-granskar-fyra-resebolag-efter-vag-av-anmalningar
Tror det har hjulpet for Norwegian å få løst pengefloken sin, fikk akkurat mail om at de har fullført refusjon av flyvning som ble kansellert 08.04 og sendt inn til de 12.04!
Jeg har bestilt hotell i Oslo via secret escape. De vil ikke gi meg pengene tilbake (innsjekk 30 mai) de er usikker på om jeg kan få endre datoen, de mener at de ikke kan garantere noe.. snakket med amex men Det er en lang prosess å gå ... Jeg bor i Oslo men tenkte ta inn på hotell men far og søster som ikke bor her, derfor bestilte jeg hotell til oss... Er snakk om en sum på totalt 2600 per rom..... Det gjør vondt :'(
Er de forhindret fra å reise pga. corona? I så fall kan dette være en sak for deres forsikringsselskap. Om dere "bare" har bestemt dere for å utsette eller avlyse er det nok lite å hente hos verken Amex eller forsikring. Da er det vilkårene for bestillingen som styrer hva du har rett på.
Er det noen som vet hvor mange dager i forveien sq kansellerer flyene sine? Har en flyvning fra cph i slutten av juni med utgått ct som enda ikke er kansellert, før den blir det får jeg ikke endret bookingen
Fikk e-post fra Norwegian onsdag om at refusjon fra en kansellert flygning i april var behandlet. Hadde betalt i underkant av 2000,- for billetten. Idag fikk jeg hele 9 kroner inn på kortet. Noen som aner om det kommer flere betalinger eller hva som skjer?
Hva i alle dager er det Norwegian holder på med? Samme skjedde med meg i dag, bare at det var 75 kroner jeg fikk når jeg betalte i underkant av 1000,- for flybilletten.
Var visst litt kjapp her, de har faktisk trukket 9 kr fra kortet mitt..! Uten at jeg har vært i nærheten av en bestillingsknapp på flere måneder.