Hva skjer dersom man må endre hjemmereisen etter at man har reist på en SAS-bonusreise? Jeg sliter med å finne info om reglene for akkurat bonusbilletter på sas.no. Jeg har en bonusreise t/r fra OSL-CPH-LAX neste uke og begynner vel å regne med at jeg kommer til å få Covid før eller siden . Si at jeg tester positiv for Covid før jeg skal hjem igjen, får jeg endret dato for hjemmereisen underveis på turen akkurat som vanlig på nettet?
I utgangspunktet er dette et problem for reiseforsikringen. SAS har tidligere ikke ville endret retur på påbegynte bonusreiser.
Skjønner. Ja, og reiseforsikringen erstatter ikke mer enn skatten på bonusbilletter i så fall. Litt trist at SAS er så fleksibelt med vanlig billetter, men ikke på bonusbilletter - man må bare sende positiv Covid test, så kan man booke om.
De vil jo dekke hjemreise. Det blir som om du brakk beinet og derfor ikke rakk flyvningen din med ikke-refunderbare standardbilletter. De får deg hjem.. Med mindre de ikke dekker Covid på generell basis såklart.
Jeg prøvde og endre en påbegynt bonus reise(ja, jeg det var et tafatt forsøk). Men da spurte agenten om jeg hadde fått Covid, for det var eneste mulighet for og endre den påbegynte reisen.
Det har blitt rapportert om et par tilfeller der folk har fått booket om pga Covid i et par andre fora på Facebook, men jeg husker ikke hvor, og jeg vet jo ikke om det er sant eller ikke.