Reiseåret 2015: Oppsummering

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Darkcho, 03. des 2015.

  1. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Da er reiseåret også over for meg. Oppsummert ser det slik ut:
    upload_2015-12-29_10-8-10.png

    Litt økning fra i fjor i antall flights, men mange flere kilometer. Ingen innenlands, kun utenlandsturer på meg. To turer over dammen, en på ferie med familien og en i jobb - der jeg også fikk muligheten til å oppgradere til Business med Avios. Les mer om den turen på http://insideflyer.no/forstereisgutt-pa-businessklasse/.
    Flest turer til Køben og Riga, men en og annen tur ellers ble det også, det meste i jobb.
    Nye flyplasser: JFK, ORD, VIE og BUD
    Nye flyselskap: Austrian
    Nye flytyper: Boeing 717, Fokker 100 og Avro RJ100
    Beste opplevelse: Business LHR-JFK, inkludert loungen på LHR begge veier
    Værste opplevelse: Ingen egentlig som stikker seg ut. Noen småting, men ingen å skrive hjem om.
    Mål for 2016: Få booket CT-tur med kona til Hawaii e.l. Har 200K poeng som ligger og venter på å bli brukt. Men må både ha tid og penger for å få gjennomført.
     
    Aussie74 liker dette
  2. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Hva slags program/nettside er det du bruker for å få opp denne oversikten?
     
  3. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Flightdiary.com :)
     
    Kjakan liker dette
  4. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Ahh, tusen takk,
     
  5. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,769
    Bonuspoeng:
    183
    Skjermbilde 2016-01-01 kl. 12.47.33.png
    Har blitt et år med usedvanlig mye flyturer, langt over gjennomsnittet for meg de siste årene. Dette året alene står for over 50% av flydd lengde siden 2011, og det ble et par turer over dammen og til Asia.

    Ellers har jeg vært mye på OSL. 25 besøk der, som står for 20% av flyplassene mine. Stavanger ligger på 11% og 14 besøk, mens Singapore overraskende nok karrer seg til tredjeplassen med 10 besøk og 8%.
    Lengste turen var ORD-HKG på rolige 7790 miles. Cirka tusen miles bak kommer LHR-SIN med SIN-AMS hakk i hæl.

    Ellers ser jeg at jeg har klart å unngå midtsete på samtlige flights, så det er jeg ganske fornøyd med. For det meste privatreiser, i tillegg til noen flyturer til diverse jobbintervjuer og søknadsprosesser. Har vært et veldig spennende og bra reiseår, men skal vel litt til før jeg klarer å overgå det -- med mindre jeg blir satt på et prosjekt i utlandet og kan ukependle.
     
    Kjakan and Aussie74 like this.
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har ingen sånn flott og fancy sak som dere bruker, men for gøy tok jeg en rask gjennomgang av det jeg husker.

    SAS/WF: 129 betalte flights (rett fra EB-app) og noen inneriks rewards, storparten SAS.
    Lufthansa: 5-10 tenker jeg
    Alaska Airlines: 5 (inkludert 2 tekniske mellomlandinger)
    Emirates: 4
    Austrian: 3
    ANA: 2
    Turkish: 2
    Brussels Airlines: 2
    United Airlines: 2
    Air Canada: 1
    Norwegian: 1

    Så da havner vi på ca 3 pr uke.


    [​IMG]
     
    Kjakan and Aussie74 like this.
  7. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Hatt et ok år med reiser:
    SGN BKK CAI IST DXB NBO SEZ(2x) ACC LFW NYC MAD LON CPH(4x) og en bråte turer til Stavanger på jobb. Nok businessclass til å fortsatt ligge halvannet år foran skjema med Flying Blue platinum slik at jeg nå holder på å avslutte opptjeningen for 2017. I år blir det mindre lange reiser, men en rundtur til MRU TNR og NBO blir det plass til i vinter og så en helg i BUE til sommeren.
     
  8. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    [​IMG]
    Masse flott opplevelser i 2015 med først gangs besøk til Thailand blant annet.
    Av nye flyselskap stiftet jeg bekjentskap med Qatar og Finnair begge i eco samt Widerøe ble prøvd for første gang :p
    Nye flyplasser ble HEL,DOH, MLA og TORP :p
     
    Kjakan liker dette
  9. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Det ble et år på det jevne:
    flyingstatus2015.GIF

    69 av flightene med SAS, mens høydepunktene var First med Lufthansa i romjula - og Qatar i Business til BKK i vinterferien.
     
    Kjakan liker dette
  10. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    2,444
    Bonuspoeng:
    113
    upload_2016-1-4_15-3-23.png

    Ikke det store reiseåret for min del i 2015.
    Mye grunnet lite jobbreiser...
    Håper på bedring i 2016, og ser foreløpig ut til å ta seg opp :)
     
    Shyneno liker dette
  11. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Jaggu ble det noen timer på stompen i 2015 og, fordelingen er ca 50/50 jobb og ferie.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Antall flights: 67
    Miles: 92 882

    First: 5
    Business: 22
    Økonomi +: 1
    Økonomi: 39

    Nyheter: Qatar Airways (A380), Malaysia Airlines (A380), Cathay Pacific, TAM Linhas Aéreas, Air Asia, Royal Brunei Airlines, oljeruten med SAS til Houston og SAS nye Business.
    Nye destinasjoer: Krakow, Doha, Taipei, Reykjavik, Sao Paulo, Toulouse, Kuala Lumpur, Kota Kinabalu og Bandar Seri Begawan (Brunei).
    Beste lounge/bakkeservice: Cathay Pacific - The Pier og The Wing (HKG)
    Beste destinasjon: Svært positivt overrasket over Reykjavik, kommer nok til å dra tilbake dit flere ganger. Ellers var The Empire Hotel i Brunei en heftig opplevlese (men helt tørrlagt:eek:). Middag på Din Tai Fung slår aldri feil, samt afternoon tea på The Peninsula Hong Kong.

    Beste opplevelser:
    Har vært heldig og fått veltet meg på førsteklasse hos flere nye selskaper i 2015, bla Qatar, Malaysia, Cathay og BA. First på Malaysia sin A380 var rett og slett dritbra på alle mulige måter. First på Qatar sin A380 var tipp topp, men litt for kort tur til å få full utelling i F. Er helt solgt etter to turer i First og fire i Business med Cathay Pacific, helhetlig best både om bord og på bakken! Lite som slår 1-1-1 konfigurasjon på en 777:D

    Verste opplevelser:
    - United EWR-GRU i økonomi: 10 timer i en 767 med short haul-kabin er generelt dårlig opplegg.
    - British Airways First bakkeservice: Mer eller mindre fraværende både på NRT og LHR.
    - 50K EB-poeng i tulle-business med SAS til KEF.

    Planlagt 2016:
    - Costa Rica, Guyana og Trinidad & Tobago
     
    Jørgen, Kjakan and geddi like this.

Del denne siden