Antall flyvninger: 36 (-1) Antall miles flydd: 54.721 miles (76.200) Tid i lufta: 125h 35m Mest besøkte flyplasser: OSL (20), ARN (6), TRD (6) Mest brukte selskaper: SK (24) Nye flyplasser: IST (ISL), AMD, KOS, DMK Nye fly: A350-900ULR Beste lounge: United Polaris LAX Beste bakkeservice: FCT Beste flymåltid: Fikk mye god mat på FRA-DEL med LH F Verste flymåltid(er): Uff, det er så mange Beste destinasjon(er): Delhi og Bangkok Beste flyopplevelse: SQ22 SIN-EWR hvor jeg sov 13 av 17 timer Beste reiseopplevelse: Ta med mor og far på vintur til California på deres reise i business «Nyttårsforsetter»: Besøke nye land, prøve nye flyselskap og reise staselig.
Her endte en på: 124 flighter, ned 9 fra 2018. 63 med SK 32 med DY 8 med QR 4 med BA 4 med SQ Alle intercontienentale flighter er i Biz eller First og majoriteten av alle reisene er betalt av egen lommebok. Nye selskaper: Royal Jordanian, Laoair og Vietnam Airlines. Nye flyplasser: SYD, SFO, HAN, LPQ, UTH og DMK Antall land: (bare) 7 Nye land: Laos Storartet reise år hvor Laos var et av høydepunktene med bla.en opplevelsesrik busstur fra Luang Prabang via. Wangvien til Vientiane og siden videre til Udon Thani i Thailand. Endel haudeverk etter et meget kjekt Hong Kong besøk kan også nevnes 2020 blir minst like aktivt, om ikke noe uforutsett dukker opp. Så da bretter vi opp ermene og legger ut på årets første flytur for 2020 i morgen, 2. januar.
Antall flyvninger: 76 (-10 fra 2018) Antall miles/kilometer flydd: 150,171 km / 93,312 miles (+105 km fra 2018) Tid i lufta (timer/dager/uker): 232 t / 9.7 dager / 1.4 uker Mest besøkte flyplasser: OSL (25), BOO (16), CPH (13) Mest brukte selskaper: SK (28), TK (6), WW (4) Nye flyplasser: FAO, KBP, IEV, YUL, PEK, IST (ISL), FRU, ALA, SVO, PER, MAD, AGP, RAK, TNG, STN, TRF, TAS, DYU, BKK, SGN, PNH, REP, DMK, CNX, KBR, URT. Nye fly: A350-1000 og sikker noe annet Beste lounge(r)/bakkeservice: LH F på FRA og TK C på IST Beste flymåltid(er): Middagen i LH F Verste flymåltid(er): Aeroflot var ganske jævlig Beste destinasjson(er): Bisjkek og Singapore Beste opplevelse(r): 4,5 uker på reise i Sentral/Sør-Øst Asia og nye BA Club Suites. Verste opplevelse(r): PER-DOH-CPH med 10 timer på DOH, dagen etter å ha flydd CPH-LHR-PER var ganske slitsomt. «Nyttårsforsetter»: - Få snudd den negative trenden med antall flyvninger de siste årene i 2017 var det 96, i 2018 var det 86 og i 2019 var det 76. - Besøke mange nye land. Annet: Ble en del turer dette året og hele 5 kontinenter ble besøkt. Det artige er at jeg var i til sammen 5,5 dager på 3 av kontinentene (Nord-Amerika (2), Afrika (2) og Oseania(1,5)). Syns antall flyvninger som er en vei er ganske fascinerende. Oransje streker over nesten hele kartet.
Da får jeg også summet meg til årsregnskap: Antall flyvninger: 71 Antall miles flydd: 71702 Tid i lufta: 177h 35m Mest besøkte flyplasser: OSL, CPH, FRA Mest brukte selskaper: SK Nye flyplasser: LAS, FAO Nye fly: A350-900 Beste lounge: United Polaris LAX Beste bakkeservice: I 2019 ble det Thai C i BKK, pga egen innsjekk, rulletrapp ned i den nye Royal Orchid Loungen og gratis 30 min massasje. Et år uten F som dere skjønner. Beste flymåltid: SQ Book the cook Laksa fra SIN Verste flymåltid(er): Vegetar kuben og Lufthansa LSG streik på delt 1. plass Beste destinasjon: Singapore Beste flyopplevelse: SQ C SIN-MUC hvor vi hadde en 2 timers forsinket avgang mens vi satt i flyet, det ble nøtter, 3 glass champis og 2 bloody mary til Bohemian Rhapsody filmen på bakken. Beste reiseopplevelse: Jul med familien i Thailand
I 2019 har miljøvern og klima stått i fokus for min del. Mitt CO2-fotavtrykk er ned 7% og antall flygninger er ned 13%. Jeg har også reist rekordmye med tog. Uten at jeg forventer å hverken bli æresmedlem i MDG eller motta Greta Thunbergs ærespris, følger jeg at jeg har gjort mitt. Årets siste flytur ble gjennomført 31.12 og mitt bidrag kommer derfor litt sent. Antall flyvninger: 87 Antall miles/kilometer flydd: 88 626 / 142 630 Tid i lufta (timer/dager/uker): 221t20m/9,2d/1,3u Destinasjoner: 23 (rene mellomlandinger ikke medregnet) Mest besøkte flyplasser: OSL (46), TRD (42), CPH(14), BGO(6), FRA(6) Mest brukte selskaper: SK(46) Nye flyplasser: IST, BGO, DOH, HEL, BKK, USM, ZAG, DBV, BOS, NAS, MIA, MCO, YHZ, YOW, YYZ, YWH Nye flyselskap: Turkish Airlines, Qatar Airways, British Airways, Finnair, Thai Airways, Bangkok Airways, JetBlue, American Airlines Nye fly: A350-900 Beste lounge(r)/bakkeservice: Qatar Airways Al Safwa First Class Lounge Beste flymåltid(er): Lufthansa First, Qatar Business Verste flymåltid(er): Air Canada (Jazz) DHC8-400 økonomiklasse Beste destinasjson(er): Istanbul, Montreal (og Canada for øvrig), Bangkok Beste opplevelse(r): Umulig å svare på Verste opplevelse(r): Ingen som utmerker seg spesielt «Nyttårsforsetter»: Utforske nye reisemål og fly behagelig.
Korrekt! Når jeg tenker meg om tror muligens jeg holdt et kurs på et flyplasshotell der en gang i tiden, ikke helt sikker, men besøkte selve byen for første gang i 2019. Når det er sagt så hadde jeg tre turer til denne fantastiske byen i fjor, så jeg har i alle fall tildels gjort opp for at jeg somla fælt med å komme meg dit. Kanskje burde den stått på lista over beste destinasjoner?