Antall flyvninger: 45 Antall kilometer flydd: 78686 Tid i lufta: 119t 45min Destinasjoner: SFO, NYC, MIA, TLS, BRU, LUX, MIA Mest besøkte flyplasser: OSL 32, BRU 8, FRA 8 Mest brukte selskaper: SK 28, LH 9, DY 2 Nye flyplasser: SFO, MIA, PTY, LIS, LUX Nye fly: Dash-8 Nye selskaper: Luxair, Copa, TAP Beste bakkeservice: N/A Beste Lounge: Polaris EWR Beste flymåltid: Biffen til SAS? Lite over toppen i år. Verste flymåltid: Har heldigvis klart å glemme den enden av skalaen Beste destinasjon: Høstferien i Florida ble bra. Beste opplevelse: Kennedy Space Center med launch «Nyttårsforsetter»: Fly alle kalendermåneder.
Lager en kortversjon, har vært litt for sløv til å logge alt Antall flyvninger: 71 (pluss ikke-loggede) Antall kilometer flydd: 143.082 Tid i lufta: 8 dager, 20 timer og 41 minutter Destinasjoner: LGW, LHR, BKK, BGO, TOS, IST, DXB, MIA, EWR, BNA, BCN, CPH, ARN, SVG, HAU og sikkert noen flere Mest besøkte flyplasser: OSL (57 x), hjemmeflyplass. LHR+LGW (38 x) både for å stoppe i London og for å fly videre. Mest brukte selskaper: BA, SK, DY Nye flyplasser: DXB, SZG Nye selskaper: EK Beste lounge: Cathay på LHR T3 Beste flymåltid: BA C LHR-MIA Verste flymåltid: SK pappboks med alltid samme innhold på europeiske Plus Beste destinasjon: BCN og MIA «Nyttårsforsetter»: Logge reisene(!), og gull hos BA. Kunne ønsket meg mer Asia-reiser, og vestkyst-USA ble avlyst. Ny billett til LAX er allerede på plass for første kvartal i 2023. Ble likevel et godt fly-år med litt spredt aktivitet både øst og vest. Edit: hadde skrevet Cathay T2, men loungen ligger vitterlig på T3
Antall flyvninger: 103 (+1 helikoptertur) Destinasjoner: DFW, IAD, EWR, HFT, TOS, BOO, TRD, AES, BGO, SVG, KRS, TRF, OSL, CPH, AMS, BRU, CDG, LIS, FRA, MUC, ZRH, MRS, NCE, VIE, ACC, TMS. Nye destinasjoner: Accra, Sao Tome, Wien og Bratislava Mest besøkte flyplasser: SVG, OSL og FRA Mest brukte selskaper: SK, LH (godt å ha de tilbake på SVG) Nye selskaper: Finnair/Norra, Brussels Airlines og Austrian Ny flytype: Erj195 og A321neo/LR Beste lounge: Air France sin på CDG T2F Beste flymåltid: Austrian biz (god wienerschnitzel med potetsalat, og sacher torte til dessert, med en Egger øl, på en 45 min flytur). Delt førsteplass til TAP biz mellom Zurich og Lisboa, som er omtalt i reisbrev tidligere. Verste flymåltid: SK frokostboks på europeisk Plus Beste destinasjon: Sao Tome, tross mye surr på selve reisen (se reisebrev). Beste opplevelse: National Air and Space Museum ved IAD. Beste matopplevelse: wagyu-biff på Dakota's steakhouse i Dallas. Året 2022 fikk jeg endelig Lifetime Gold og opprettholdt Diamond for andre året på rad med god margin. Tur som ikke lot seg gjennomføre pga C19: ANA First til Tokyo (avgangen koronakansellert av flyselskapet, sukk) «Nyttårsforsetter»: Benytte de opptjente CTene og haugevis med poeng på en "fornuftig" måte (les: jeg vil ha langturer i biz/first). Året 2023: Forventer ganske høy reiseaktivitet, både på jobb og privat.
Antall flyvninger: 45 Antall kilometer flydd: 86 567 Tid i lufta: 133t 15min Destinasjoner: ZNZ, MRU, NYC, MIA, CPH, AAR, ARN, LON, MAN, MUC, GVA, BLL Mest besøkte flyplasser: ARN, CPH, FRA Mest brukte selskaper: SK 28, LH 9, DY 2 Nye flyplasser: MRU, ZNZ BRU Nye fly: N/A Nye selskaper: Etiopian, (Eurowings) Discover Beste bakkeservice: N/A Beste Lounge: BRU -Neuhausen var der Beste flymåltid: Biffen til SAS? Verste flymåltid: Den nye "klumpen" til SAS i Pluss i skandinavia Beste destinasjon: Mauritius Beste opplevelse: Katamaran dag på Mauritius «Nyttårsforsetter»: Ja, nytt år fortsetter
Antall flyvninger: 45(Inkludert T/R Denali BC som ikkje AppInTheAir fekk med seg) Antall kilometer flydd: 121788km + t/r Denali BC Tid i lufta: 186t Destinasjoner: TRD, BGO, SIN, MUC, ANC, YYZ, TOS, HND, GMP, CJU, ICN, HAN, NRT, FUK Mest besøkte flyplasser: OSL 13, HND 7 Mest brukte selskaper: SK 12, LH 7, NH 6 Nye flyplasser: YYZ, GMP, CJU, HAN Nye fly: Trur ikkje det Nye selskaper: AA Beste bakkeservice: Beste Lounge: Ana Suite Lounge Beste flymåltid: Wagyu hjå ANA Verste flymåltid: Og ikkje få tilbud om kjøp av mat i det heile hjå AA ANC-ORD-YYZ. Absolutt ingenting til salgs utanom ei lita kjeks pakke. Flygingar som varer 4-6timar…. Mange klagar på SAS men AA er jo så dårleg at det finns ikkje makan. Beste destinasjon: Alaska, Denali Nasjonalpark, Jeju og Hallasan, Sapa i Vietnam og sjølvsagt kjære Japan. Beste opplevelse: Stå på toppen av Denali 6.Juni Har vore eit år med mykje reising, fekk på 3 forsøk gjennomført rundreise i Asia med 2xANA F Men toppen av Denali slår sjølvsagt dette, men jaktar på ANA F igjen. Mykje jobbreiser også, sette i live prosjekt ein har jobba med under pandemien.
Reiseåret 2022 er over Antall flyvninger: 161(15 under toppåret 2019) Antall kilometer flydd: 306598 Tid i lufta: 481 t 19 min Destinasjoner: OSL, FRA, MUC, ZRH, LJU, BEG, MEX, CUN, DFW, SEA, LAX, CGK, DXB, ALA, IST, BCN, ATH, BOO, CDG, VIE, WAW, DUB, TLS, CPH, AMS, BRU, Mest besøkte flyplasser: OSL 82, FRA 66 , MUC 37, ZRH 21, LJU 18, BEG 11 og LHR 10. Mest brukte selskaper: LH 104, LX, 20, QR 8, BA 7, SK 7, LO 4 og SN 2. Nye flyplasser: CGK, BEG, DFW Nye fly:Embraer 295 muligens Nye selskaper: aeagen Beste bakkeservice: FRA og MUC er like Beste Lounge: FCT vinner denne Beste flymåltid: QR ALA-DOH, Swiss F ZRH-DXB like bak. Verste flymåltid: Da takker jeg pent nei til mat, for det meste flights innen Europa. Beste destinasjon: LAX Beste opplevelse: Guttetur med Jr til Cancun(selv om denne inneholdt årets eneste eco-leg på MEX-CUN, med en ex NAS maskin). Sånn ble karted for 2022:
Destinasjoner: SIN, IAD, EWR, MIA, MUC, CPH, BRU Mest brukte selskaper: SK, TK, LH Nye flyplasser: IST Nye fly: A321LR Plus og Business Nye selskaper: TK Beste Lounge: SK OSL Beste flymåltid: SK Verste flymåltid: TK Beste destinasjon: SIN Beste opplevelse: Singapore F1 GP på Pan Pac. med kona og Belgium SPA F1/F2 GP med kompiser.
Då ser det ut til at flyåret er over. Kona sette ned foten når eg prøvde å freiste med ein kjapp nyttårstur til TYO med LX F, so dei seta håpar eg nokon andre får nytta seg av. 2022 vart mitt beste flyår i antal flygingar (framfor 87 i 2015 og 83 i 2019), men under halvparten av antal kilometer eg hadde i 2019 (215.358). Får vel uansett seie meg tåleleg fornøgd med eit par nye land (India og Kambodsja) og ein bunke nye flyplassar. Det komande året skal etter planen by på Sao Tome og Principe i januar og Rwanda i mars. Forhåpentlegvis får eg også aksept for bortekamp mot Georgia i slutten av mars. Antall flyvninger: 91 Antall kilometer flydd: 106.960 Tid i lufta: 181t 5min Mest besøkte flyplasser: OSL (46), AES (40) og BGO (18) Mest brukte selskaper: SK (49), WF (18), LO (4) Nye flyplasser: YUL, LKN, SVJ, REP, DMK, BKK, DEL, PMI, EVE Nye fly: Ingen, trur eg. Nye selskaper: Sunclass Airlines, Cambodia Angkor Air, DAT, TAP, Thai Airways Beste bakkeservice: FCL MUC Beste lounge: FCL MUC Beste flymåltid: LH F MUC-BOS Verste flymåltid: Truleg den greia som har erstatta polarrull. Beste destinasjon: Da Nang/Hoi An Beste opplevelse: Når eg mottok etickets med bekrefta LH F i påska. Eventuelt turen til Vietnam og Kambodsja.
Siste flyvning i går kveld, mest jobbreiser i år, men fikk til flere stop-overs og sett noen nye byer i Europa. Antall flyvninger: 88 Antall kilometer flydd: 80.792 Tid i lufta: 155t 11min Mest besøkte flyplasser: OSL (64), AES (33) og IST (19) Mest brukte selskaper: SK (54), TK (17), LH (10) Nye flyplasser: SAW, PRG, BER, HEL Nye fly: A350 Nye selskaper: Anadolujet (TK), Finnair Beste bakkeservice: - Beste lounge: IST TK M&S Beste flymåltid: LH C FRA-IST Verste flymåltid: Anadolujet ostebolle og liten juice/vann CPH-SAW Beste destinasjon: Praha i slutten av juli Beste opplevelse: En av helgeturene til Istanbul
Reiseåret 2022 har vært det første nesten uten jobbreiser og ellers preget av usedvanlig mange turer til og fra samme destinasjon, uten at jeg føler at jeg har noe å klage på. Om det skulle være noe, måtte det være at jeg ikke fikk tatt én siste flight... Antall flyvninger: 49 Antall kilometer flydd: 97 222 Tid i lufta: 138t 35m Destinasjoner: YUL, YYZ, BOO, OSL, LHR, MUC Mest besøkte flyplasser: OSL (25), TRD (19), YUL (9), ARN (8), LHR (8) Mest brukte selskaper: SK (27), LH (7), BA (6), OS (4) Nye flyplasser: Ingen Nye fly: Airbus A321LR Neo Nye selskaper: Ingen (men første long haul på OS og BA) Beste bakkeservice: Egentlig ikke Beste Lounge: Cathay Pacific First LHR evt. Air Canada Signatur YYZ Beste flymåltid: OS C Verste flymåltid: Husker ikke Beste destinasjon: Vanskelig å si noe annet enn Montreal <3 Beste opplevelse: Må være da jeg prøvde å oppgradere BA LHR-YUL fra Premium til Business etter en laaaang lounge run på LHR, bare for å få beskjed om at jeg allerede var oppgradert Turer planlangt som ikke lot seg gjennomføre pga diverse omstendigheter: YUL-YYC «Nyttårsforsetter»: Rekvalifisere til BA Gold. Fortsette å fly til og fra YUL. Fly andre steder også. Reise mer med tog.
2022 fortsetter med krafttig reduksjon i antall reiser TRD-OSL sammenlignet med "topp-årene" frem til 2019. Det kjenner jeg er helt greit Kom oss endelig på langtur igjen, for første gang siden 2019. Antall flyvninger: 42 Antall kilometer flydd: 34 734 Tid i lufta: 64t 0m Mest besøkte flyplasser: OSL (34), TRD (32) Mest brukte selskaper: SK (35), OS (3), LH (2), BT (2) Nye flyplasser: RIX, BLL Nye fly: Tror ikke det... Nye selskaper: Nei. Beste bakkeservice: Meh... Beste Lounge: Hadde et lounge-run på BKK, så kanskje Singapore eller Eva der? Beste flymåltid: Kun en langtur, så må si Austrian Business til BKK. Verste flymåltid: Ingen spesielle. Beste destinasjon: Få destinasjoner så da må det bli Bangkok. Beste opplevelse: Endelig få reise på langtur (til Bangkok) igjen for første gang siden 2019. «Nyttårsforsetter»: Kvalifisere til EBG for 10'ende gang og sikre LTG.
Endte på 87 flighter, noe bedre enn 2021. 50 innenlands og 37 internasjonale. Kommer nok ikke opp på gamle høyder hvor årsbeste er 2018 med 133 flighter. Dog er jeg godt i gang med bookinger for 2023 og har allerede 18 flighter booket, 16 internasjonale og 2 innenlands og flere blir det i begge kategorier. Antall flyvninger: 87 Antall kilometer flydd: 153066 Tid i lufta: 227hrs Destinasjoner: BGO, OSL, CPH, BKK, CNX…. Osv Mest besøkte flyplasser: BGO Mest brukte selskaper: SK 50, SQ 17 Nye flyplasser: CNX, VIE, IST Nye fly: E90-e2 Nye selskaper: Austrian, Turkish Beste bakkeservice: N/A Beste Lounge: EVA air, BKK Beste flymåltid: Biff fra book the cook hos SQ Verste flymåltid: Noe griseknoker hos SQ Beste destinasjon: BKK.
Det endte med en liten snartur til BER helt på tampen av året, så her følger oppdatert oversikt. Antall flyvninger: 51 (Ny rekord faktisk, slo 2016 med en flyvning) Antall kilometer flydd: 131.722 (81.848 miles) Tid i lufta: 187 t 3 min Destinasjoner: LAX (x4), FLL, CPH, AMS, SVG, ORD, TOS, MAD, LYS, MIA Mest besøkte flyplasser: OSL 28, CPH 26, LAX 7, AMS 6, MUC 4, TOS 4, MIA 3 Mest brukte selskaper: SK 35, LH 6, KL 4, AA 2, SN 2, UA 2 Nye flyplasser: DFW, LYS, BER Nye fly: Tror ikke det Nye selskaper: KLM (tror ikke jeg har reist med dem før) Beste bakkeservice: Ikke egentlig. Beste Lounge: Polaris SFO? Beste flymåltid: Husker ikke Verste flymåltid: Den der greia som SAS har byttet ut polarrullen med.. Blæh.. Beste destinasjon: LA Beste opplevelse: Road Trip med kompis i USA, og tur på Rainbow med @Eddie47 scorer høyt. CPH besøket med @Eddie47, @RoadKing og @kjeeli kommer som en meget god nr 3 her. Turer planlangt som ikke lot seg gjennomføre pga diverse omstendigheter: HND i ANA F med kona. Diverse andre turer. «Nyttårsforsetter»: Har aldri klart å fly i hver eneste måned i et kalenderår. En gang må jo bli den første? Fly ANA F igjen.
Antall flyvninger: 73 Antall kilometer flydd: 138080 km Tid i lufta: 215t Nye flyplasser: MSY, ATL, BZN, SLC, PDX, ANC, PMI, KLR, GMP Nye fly: A321LR Nye selskaper: Eurowings Discover Beste bakkeservice: La Premiere CDG Beste Lounge: FCT Beste flymåltid: La Premiere CDG-IAD Verste flymåltid: Kan noen gjenoppbygge Polarrullfabrikken snarest mulig. Beste destinasjon: Palma overrasket positivt. Beste opplevelse: Runde alle 50 stater i USA. Et ut av pandemiår hvor 5,5 av 6 longhaul gikk til USA. Rundet den 50. delstaten i mai. Fikk oppleve BA F og La Premiere for første gang. Nyttårsforsetter: Bli bedre kjent med OW. Besøke alle kontinenter samme år (unntatt Antarktis).
Jeg sluttet og logge flights med my flightradar par år siden allerede, så dette blir tatt litt fra husk.. Antall flyvninger: Gjetter på i området 140.. Destinasjoner:OSL, SVG, TRD, CPH, ARN, HEL, VIE, FRA, BER, ASU, EZE, MVD, CUN, IZM, LPA Mest besøkte flyplasser: KRS, OSL og VIE Mest brukte selskaper: SK, OS Nye flyplasser:ASU, IGR, EZE, MVD, CUN Nye fly:737-Max Nye Land: Paraguay, Brasil, Argentina, Uruguay Nye selskaper: Edwlweis, Aerolinas Argentinas, Sunexpress Beste bakkeservice: Loungen i CUN, liten og nett, men bordservice, så det var hyggelig. Beste Lounge: Ingen F-tur i år, så vil fremheve Avianca sin Diamond louge i BOG. Beste flymåltid: Her setter vi nok TK CUN-IST på toppen, mulig det var bare fordi kontrasten til Avianca C var så enorm, men TK pleier alltid å levere. Ellers leverer også OS veldig bra intra-Europa i C. Verste flymåltid: Avianca MVD-BOG, praktisk talt ingen mat på en 6 timers flytur i business. Heldigvis var flyet forsinket så vi fikk i oss en bra frokost på hotellet. Beste destinasjon: Iguazu Falls Beste opplevelse: Eviggullet falt ned i postkassa rett før nyttår, så da kan man nyte livet som kakse selv om man slutter å fly, gitt at Eurobonus lever videre vel og merke... Ble noen flyturer i året igjen, mange innenriks åpenbart, men også noen til utlandet. Det er allerede noen punkter planlagt for kommende år: 1. Ha Long Bay 2. Angkor Wat 3. Taj Mahal (ikke 100% spikret ennå)
Det nye året er i gang så da er det vel på høy tid å oppsummere det gamle for min del også... Siste flytur var rett før jul, men har ikke vært veldig mye online i julen så først fått satt opp dette nå. Enda et greit år, ligger noe høyere enn både 2020 og 2021, men litt under 2019 og 2018. Nådde målet om å fly i alle årets måneder og har allerede sikret BA gull frem til våren 2024, så greit fornøyd med året Antall flyvninger: 58 Antall kilometer flydd: 43 827 Tid i lufta: 92 t 10 min Mest besøkte flyplasser: OSL 40, LHR 23, MAN 12, CPH 8, BGO 6, HEL 6 og TRD 5 Mest brukte selskaper: BA 22, SK 16, DY 8 , AY 6, LH og LX 2, A3 1 Nye flyplasser: WAV, HAU, FCO, ZRH Nye fly: ingen Nye selskaper: Flyr, Swiss, Aegean Beste bakkeservice: Ingen som har utmerket seg spesielt, men bagasjeutlelevering på OSL er helt klart den dårligste og tregest av dem alle! Beste Lounge: Når jeg hadde BA gullstuen på T3 for meg selv og fikk full oppmerksomhet og service Beste flymåltid: Flere gode kandidater her fra både BA, LH og Swiss, men tenker 3-retts middag hos BA på kveldsflyet hjem fra LHR rett før jul vinner denne! Verste flymåltid: De svært skuffende greiene SAS har servert siden de forbedret bort polarrullen Beste destinasjon: Flere mulige valg her, men Roma var en højdare så turen dit får dennne tittelen Turer planlangt som ikke lot seg gjennomføre pga diverse omstendigheter: Ingen «Nyttårsforsetter»: Fly i alle kalendermåneder i 2023 også. Rekvalifisere til BA gull (2023 allerde i boks så starter så snart neste kvalifiseringsår starter i mars jobben for 2024) og sikre SAS gull før kvalifiseringsåret går ut i april
På årets første dag passer det vel med en oppsummering av 2022: Antall flyvninger: 17 Antall kilometer flydd: 10023 Tid i lufta: 20 t 50 min Destinasjoner: OSL, BER, MXP, SVG, KSU Mest besøkte flyplass: OSL Mest brukte selskaper: SK 15, DY 2 Nye flyplasser: BER, MXP Nye fly: - Nye selskaper: - Beste bakkeservice: Vanskelig å si, men blir vel lounge på OSL, CPH og MXP... Beste Lounge: Gullstua OSL + LH MXP Beste flymåltid: Lite å velge mellom, så da må det bli SK... Verste flymåltid: - Beste destinasjon: Formel 1 på Monza (MXP) Beste opplevelse: Flyrelatert er det lite å velge mellom, om det er reisemål helt klart Monza og Berlin «Nyttårsforsetter»: Fly når jeg kan. Annet: Samholdet og informasjonen her på Insideflyer.
Endte på 41 flighter, vesentlig forbedring fra 2021 med kun 12. I tillegg kommer naturlig nok, for meg, 84 turer med Cessna Caravan og Twin Otter. Ingen av disse inkluderte landing med flyet... 9 innenlands og 32 internasjonale. Neste år er godt i gang, allerede booket 6 turer med 33 legs frem til og med sommerferien. Ingen innenlands, men det blir vel en tur eller to til BGO. Antall flyvninger: 41 Antall kilometer flydd: 44.809 Tid i luften: 79:59 Destinasjoner: AGP, BER, BGO, BNA, GDN, HAM, LYR, TLV Mest besøkte flyplasser: OSL 21, CPH 18, LIS 8 Mest brukte selskaper: SK 30, TP 8 Nye flyplasser: WAW, BER Nye fly: Ingen i år Nye selskaper: AA, LOT Nye lounger: AA BNA, SAS ORD, LH BER, TAP LIS Beste bakkeservice: N/A Beste Lounge: HAM LH Senator Beste flymåltid: TP LIS-OSL Verste flymåltid: Uniteds "servering" på domestic Beste destinasjon: BNA Beste opplevelse: Klappsete i cockpit LYR-TOS Verste opplevelse: LH IAH-FRA med skrikende unge 80% av turen tett etterfulgt av slow-track på BER. En tidligere kollega fra 330-skvadronen satt foran i flyet og tenkte at det var en god ide å ta ekstra godt vare på et diamant-medlem:
2022 er historie - her er min oppsummering: Antall flyvninger: 30 Antall kilometer flydd: 79683 Tid i lufta 113 t 5 min Destinasjoner: TOS, CUN, CPH, BLQ, BON, BLL, REC og HND Mest besøkte flyplasser: OSL 15, LIS 6, og 4 på CUN, IST, REC og AMS Mest brukte selskaper: SK og TP med 6 flyvinger hver Nye flyplasser: LIS, CUN, CZA, IST (nye), BLQ, REC, FEN og HND Nye fly: Piper PA 34 Seneca, Nye selskaper: TAP, GOL og Austrian. Beste destinasjon: Ingenting slår Bonaire Beste opplevelse: Å ta med ungene (da 11 år gamle) å dykke "grotter" dvs cenoter i Cancun Årets Europakart: Kart over vesterled: