Reise med app hos KLM/Airfrance?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Teknolai, 01. des 2025 kl 10:53.

1. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    261
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

Jeg har en reise med KLM og Airfrance neste uke, betalt for penger, og poengene skal gå til Eurobonus. Men jeg skulle gjerne brukt KLM-appen for enkel innsjekking og oppdatert reiseinformasjon. Men etter hva jeg forstår blir det da fort krøll med hvor poeng krediteres.

Jeg prøvde å legge til reisen i SAS appen, som gikk fint en stund, men etter noen uker ble reisen borte fra appen.

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan reise med app og likevel få Eurobonus poeng?

2. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,718
    Bonuspoeng:
    183
    Legg til reisen med refnr og etternavn i app til selskapet som har den første flygningen. Hvis du ikke allerede har gjort det, velg og legg inn eurobonus nr der. Du kan fortsatt se reisen og sjekke inn i app selv om du krediterer eurobonus.

Eneste problem jeg har hatt ift. kreditering er med TK som av og til endret til miles&smiles ved manuell innsjekk. De hadde det også slik at booking forsvant fra profil/app når man la inn eurobonus, men det var bare å legge inn på nytt med refnr. og etternavn der og.

Teknolai and The_Dude like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,292
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal gå greit med KLM eller AF-appen, så lenge du ikke er logget inn med en bruker hos KLM/AF.
    Jeg har iallfall gjort dette.

Wiolenze and Teknolai like this.
  4. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    870
    Bonuspoeng:
    93
    Det skal gå helt fint å være innlogget i KLM-appen. Du må bare fjerne FB-medlemsnummeret. Jeg testet dette 25. november på strekningen MAN–AMS–SVG. Jeg hadde både FB og EB registrert, fjernet FB-nummeret, og poenga ble deretter kreditert til EB uten problemer.

Rapolo, holmen, Teknolai and 2 others like this.
  5. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    261
    Bonuspoeng:
    63
    Takk! Vi prøver oss med KLM-appen uinnlogget. Mener jeg leste i en tråd her at flere har hatt problemer med at KLM overskriver medlemsnummer automatisk.

6. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,707
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville ikke stolt på KLM/AF. Vi forsøkte chat for å spørre noe om en bonusbooking gjort med SAS, og de knyttet bookingen vår opp mot vår(e) flying blue-kontoer. De ville at samboeren min skulle bekrefte identiteten sin med en gammel mailadresse hun brukte hos KLM.. (den var maskert, men hun kjente igjen den). Så nei, ikke bruk KLM-appen. Gjør det på gamlemåten med papir-boardingkort

Teknolai liker dette
  7. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,733
    Bonuspoeng:
    183
    KLM-appen uten innlogging fungerer prikkfritt. Det er bare å legge til bookingen og velge seter. Har aldri hatt problemer. Merk at det forutsetter at billetten heller ikke er booket innlogget hos AF/KL.
    Digitalt boardingkort vil verifisere at du har lagt til EB-nummer da det vil vise Sky Priority (om du har status hos SAS). Dette forutsetter at du flyr økonomi, da prem.eco/biz vil gi Sky Priority, samt at du ikke har status hos andre.

Preference and Teknolai like this.

Del denne siden