Reise med barn

Tråd i 'Reisemål' startet av Jeanette, 20. juni 2022.

  1. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Du må sjekke med reglene til hvert enkelt flyselskap. Legg dog merke til at mange av dem har veldig strenge vektgrenser (på papiret) for den lille som skal ligge der, men crew er ofte mer pragmatiske og monterer bassinet uten å spørre.

    Vi brukte bassinet på våre ikke spesielt spinkle spurver så lenge de reiste på INF-billetter.
     
    Jeanette and Darkcho like this.
  2. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har reist litt med barna i bassinett, og min erfaring er at et barn på 1 1/2 år er alt for tung for bassinett.
     
    Jeanette, Leon, Darkcho and 1 other person like this.
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer helt an på flyselskapets regler. De har ulike begrensinger på vekt, lengde og alder. Men normalt ligger vektbegrensningen rundt 10 kg.
     
  4. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Tror det er opp til 9mnd - det er uansett ikke så veldig mange kg de støtter
     
    Darkcho liker dette
  5. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaringer med barnevogn med TAP for barn over 2 år? (ikke lenger infant). Vi har mer en nok ledige kolli, men den vil bli større en L+B+H 158 cm. Vil jo helst unngå å betale for spesialbagasje
     
  6. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Kan ikke få anbefalt prampack nok. Mange reiseforsikringer krever dette for å erstatte skadd barnevogn
     
    Brukernavnet liker dette
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,159
    Likes mottatt:
    7,918
    Bonuspoeng:
    183
    Prampack ruler. Og så får du stappa mye ekstra «greier» i den sammen med vogna :rolleyes::rolleyes:
     
    Jeanette and tstone like this.
  8. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Har et par-tre CTer som jeg må bruke opp innen nyttår, og sitter derfor å planlegger turer for 2023. Skulle gjerne lagt en tur til andre halvår 2023, men mini starter i barnehage i august. Klusser vi til helle barnehagetilvenningen om vi feks tar han ut 2 uker i oktober/november?
     
  9. Scribble

    Scribble Medlem

    Innlegg:
    190
    Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Er vel store individuelle forskjeller her, men min erfaring fra to kids og tilvenning er at sånt går helt fint.
     
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å høre! :) Drar i desember i år, så hadde vært fint å dra litt før neste år slik at vi får litt jul også.
     
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Bassinet på EVA air 787-10 er rad 1 A og K. Man må ringe inn til EVA customer service for å få lagt til bassinet.
     
    Jorge liker dette
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, trenger tips fra dere som har erfaring med baby på tur. Gleder meg veldig til å fly EVA, men avreise fra BKK til VIE kl 02.45 høres ut som et mareritt. Hvordan legge opp dette så ikke baby på 7 mnd får hysterisk anfall? :eek:
     
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan gikk turen? Flyr VIE-BKK om snaue 3 uker. Får vår del har han vokst fra Bassinet for lenge siden, men jeg tenkte jeg skulle ringe kundeservice og høre om de tilbyr flymat til infant og hva det er isåfall. Fikk dere noe? Selv om aldersforskjellen muligens gjør den informasjonen irrelevant for vår del.
     
  14. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Hei! Flyturen gikk veldig bra, men noe bassinet ville han absolutt ikke ligge i. Den er plassert veldig høyt opp på veggen også, så jeg måtte nesten stå på tå for å komme til. Ikke relevant for dere, men kanskje for andre. Bassinetet kommer også veldig nær taket, så ble veldig klaustrofobisk.

    Fikk ikke tilbud om noe barnemat, men nå er han heller ikke så gammel så var ikke så aktuelt. Fikk skål og bestikk til tilbereding av grøt osv. De var ikke proaktive med tanke på servering av oss foreldre, så om dere vil spise på tur, bør dere gi beskjed om det.
     
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    EVA oppgir at barnemat kan forhåndsbestilles: https://www.evaair.com/en-global/fl...y/travelling-with-infants-and-small-children/

    Tilgjengelige måltider finnes her: https://www.evaair.com/en-us/fly-prepare/flying-with-eva/food-and-beverages/special-meals/

    Selv fikk jeg ordnet CHML til infant på reise med Air Canada og Turkish da poden var 23 måneder, begge flyselskaper løste saken ved å registrere barnemåltidet på den voksne. Besetningen ombord var ikke helt forberedt på dette, men sørget for servering til store og små straks forvirringen ble avklart.
     
    Jorge liker dette
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Vi fikk glass med fruktpure uoppfordret på den korte turen mellom VIE og OSL. Positivt overrasket over Austrian.
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Jeg får prøve å finne beste måte å kontakte dem. Nå spørs det om det blir noe behov for mat på VIE-BKK da, siden vi håper at han sovner tidlig med tanke på at det er kveldsflight. Spesielt hvis kabinen ikke er helt full og vi i tillegg får lov til at en av oss sitter i et annet sete. Derimot må vi nok få skaffet eller ha med oss noe mer enn bare brødskiver og snacks på vei hjem igjen der vi har dagflight BKK-LHR.

    Viktig info :) Vi får nok si ifra at vi ønsker å spise på skift så fort vi kommer ombord.
     
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sliter litt med å finne hvordan man kontakter EVA sin kundeservice som nordmann. Hvor ringte dere for å bestille basinett? Kontoret i Sverige eller Danmark? Eller kanskje Bangkok eller Taiwan? Finner ikke noe norsk nummer ihvertfall.
     
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Vi ringte UK. Raskt og veldig proft.
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Dine on demand går helt fint på langstrekket. Si fra når menyen og matpreferanser blir presentert før take off.
     
    Jorge liker dette

Del denne siden