Reise med barn

Tråd i 'Reisemål' startet av Jeanette, 20. juni 2022.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,655
    Likes mottatt:
    6,655
    Bonuspoeng:
    183

    Det var null problem å få ordnet mat. Også null problem å få child meal istedenfor infant meal selv om han reiser som infant. Fikk inntrykk av at infant meal er en eller annen form for grøt. Han er jo nesten for gammel til å reise som infant og har begynt å spise "vanlig" mat for lenge siden.

    Jeg endte opp med å maile epostadressen som står listet på EVA Air sine kontaktsider for Stockholm, men fikk faktisk svar fra epostadressen som står listet på kontaktsidene for København. Jeg sendte spørsmålet på norsk, men fikk svar på engelsk. Uansett virket det som personen i andre enden skjønte norsk og/eller brukte google translate.
     
    Jeanette and trygveat like this.
  2. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Hei. Noen som har klart å legge til bassinet på turkish? Har en CT booking. De sier de ikke kan røre en booking fra en annen agent og at jeg må ta dem med Sas. Men de sier at de ikke kan fikse. Deilig å bli sendt frem og tilbake……..
     
  3. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekket ut [email protected] ?
     
  4. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Ingen hjelp å få der dessverre...
     
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Typisk Turkish. Hadde en bonusbooking med SAS med Turkish flight. Bare å ringe inn og velge sete skulle vise seg at jeg ble sendt frem og tilbake 5 ganger. Ga opp til slutt….
     
    Pyro liker dette
  6. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Vi har nå en booking hvor vi ikke har fått lagt til bassinett eller valgt sete hvor det er mulig med bassinett da de er valgt av andre kunder.
    Jeg har forsøkt både på chat, epost og telefon til Norge uten at de ønsker/kan hjelpe.
    1. Er det mulig å legge til bassinett når man sjekker inn på Gardermoen? Vi flyr med SAS til BRU og Turkish videre. Eller er det for sent da?
    2. Har alle fly et bassinett om bord slik at vi kanskje kan prate med flyvertinnene når vi boarder? Eller ved gate?
    3. Den ene kundebehandleren jeg snakket med sa at de ikke flyttet andre passasjerer selv om vi hadde en infant. Dette trodde jeg var bransjestandard.
    4. Det står 40 kg baggasje, er dette da i flere kolli eller bare 1 per pers?
     

    Attached Files:

  7. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Turkish er kanskje det verste selskapet når det gjelder bassinet -umulig å finne informasjon. Vi ga opp til slutt. Nå er vår 9 mnd og bassinet er ikke lenger aktuelt, så glad jeg slipper å styre med det.
    https://www.flyingwithababy.com/everything-to-need-to-know-about-the-turkish-airlines-bassinet/
     
    Pyro liker dette
  8. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,655
    Likes mottatt:
    6,655
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan ha så mange kolli du vil så lenge du er under grensa, men det er også vanlig at hvert kolli har en maksgrense på 32kg. I tillegg til kilokvoten per pers er det vanlig at infant har noen ekstra kilo, 10 kg feks
     
    Pyro liker dette
  9. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    jeg synes det er ganske vanskelig å velge setene hos Avianca B787-8. Vi er 2 voksne, 3 barn (5, 2, snart 1). Det betyr 4 seter, men akkurat hvordan Avianca har setene får jeg en følelse at det blir aldri bra.


    Screenshot 2023-01-31 at 11.24.57.png

    å la et (det største?) barn(et) alene med aisle i mellom føles det som kanskje ok, men sikkert ikke under avgang, og ellers umulig og ha et mindre barn alene på andre siden hvis jeg går for et rad.
    akkurat nå har jeg bestilt 2 og 2 i midten etter hverandre. Det er vi på en måte nærmere, med en voksen på hver rad. Men samtidig er det veldig mye vegg mellom setene og man sitter litt bak. Det virker som om det går nesten ikke an å holde hender..

    har dere noen tips for hvordan jeg kan løsne dette best?
     
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Vanskelig problemstilling. Selv valgte jeg bort United 767-300ER med 1-1-1 seating i fjor sommer av nettopp denne grunn. Avianca ble også diskvalifisert, da de krever munnbind av alle over to år.
     
  11. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Munnbind hele flyvningen? :eek:
    CT nr 2 kom sent i desember og da måtte det bestilles siden nr 1 skulle gå ut, og da var det kun Avianca som hadde 4 billetter :(

    Mye bedre med Lufthansa 747-8 feks i upper deck med 2-2 åpen løsning. Men nå er det ingen ting å gjøre siden de er så strenge med utgått CT
     
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke hvordan det er ombord, men det meldes iallfall om streng håndheving ved boarding. Ikke spesielt fristende å måtte ta en slik diskusjon med en overtrøtt toåring.
     
    Jeanette liker dette
  13. sheim

    sheim Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    242
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg ringte de og første agent jeg traff på klarte å sende inn en request på bassinet. Men setevalg kunne hun ikke hjelpe meg med og henviste til feedback-skjema på hjemmesiden. De kunne (sjokkerende nok) ikke hjelpe meg med det og henviste til telefon. Etter noen forsøk på telefon traff jeg en hyggelig fyr som kunne bekrefte at jeg har fått bassinet på de to legs jeg hadde spurt om. Men setevalg kunne heller ikke han hjelpe meg med siden han påstod at når SK hadde første leg så låste det setereservasjon for hele bookingen og jeg kunne ikke velge seter før innsjekk.

    Seter har jeg forøvrig valgt via swiss.com men får ikke velge rad 1 hvor bassinetten formodentlig skal plasseres :p
    Det gjenstår å se om junior flyr på rad 1 med confirmed bassinet og vi blir henvist til rad 2 hvor vi har seter per nå.
     
    RoadKing and Pyro like this.
  14. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk heller aldri booket rad 1 selv om jeg ringte inn, sendte epost. Jeg tenkte å spørre ved innsjekk om de kunne endre da. Men så ble turen avlyst pga covid...
     
  15. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fløy med Turkish forrige uke på biz. Det var full kabin og vi hadde ikke sete 1A/G. Der satt flyverten mye i bevegelse og tvangsbyttet sete med en voksen dame som hadde sovnet og satt på do not distrub varsel slik at vi fikk bassinet!

    Kan ordne seg uansett!
     
    sheim and Pyro like this.
  16. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Tar dere og barn vaksine eller annet når dere drar til Thailand? Min siste gang der var for mange år siden med ryggsekk overalt og da trenger vi en del
     
  17. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Tar anbefalte vaksiner ja. Det gjør vi alltid.
     
  18. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noe lekeområde på OSL utland (Schengen)?

    Har 3-4 timer layover mellom ankomst fra SVG og avgang til ZRH med to små. Skal nok en tur i gullstua, men hvis det kun er lekeområde på innland bør vi nok henge der litt før vi "krysser grensen".
     
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,655
    Likes mottatt:
    6,655
    Bonuspoeng:
    183
    F-gates er etter passkontrollen, så ser ut som det finnes:

    https://avinor.no/flyplass/oslo/planlegg-reisen/reise-med-barn/barn-oslo

    I tillegg er det også en lekekrok inne på loungen i business-delen
     
  20. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, takk. Vi har ikke noe å gjøre på non-schengen, så F-gates utgår nok for oss.
    Var ikke klar over det var lekekrok i loungen, skal ta en kikk etter den da :)
     

Del denne siden