Hei. Jeg og konen ønsker å reise til Australia i Oktober. Jeg har tilgjengelig 1CT og 340.000EBpoeng, jeg er Amex Platinum og EB gull. Vi ønsker å reise first om det er mulig og trenger da hjelp her med dere experter, noen tanker jeg har gjort meg: - Utreise Oslo -Turen varer 4 uker -Sett på Singapore Airlines med Suite i first class (mulig det bare er A380 som har dette?) -Vi ønsker minimum å reise business men ønsker aller helst first. -Det kan vere aktuelt å bruke CT og betale resten uten poeng for å få first. Hva tenker dere? Er man for sent ute for å bestille first? Hva med reiserute? Hvilket selskap er best å reise med? Setter pris på alle svar og anbefalinger. MVH
Lag deg en profil på expertflyer eller awardfares, og søk strekning for strekning. sånn rent generelt sett så er det forholdsvis enkelt og finne First med Thai fra London og Paris, samt Bangkok - Sydney SQ er forholdsvis vanskelig å oppdrive F, men C bør gå greit . Business bør ikke være ett problem .
Så vidt jeg vet er det kun mulig å reise first til Australia med Thai BKK–SYD (747). Det er en teoretisk mulighet å reise med SQ SIN–AKL (A380) der det er de gamle suitene, men det begynner å bli en stund siden jeg har sett tilgjengelighet for to pax på den ruten.
I tillegg til Thai fra London, Paris, Frankfurt og München så kommer man også i F til flere byer i Asia med CA,OZ og NH. Siste leg er også meg bekjent kun mulig å gjennomføre i F med Thai fra Bangkok til Sydney.
CA har tidvis F på PEK-SYD. OZ har tidvis A380 med F-kabin på ICN-SYD. Dog kan sistnevnte kun bookes i C, men er man heldig får man reservert seter fremst.
@Gullars mener nok at det er mulighet for å reservere F-seter (selv om det ikke blir F-service/mat/etc...)
Jeg og fruen fløy AES OSL FRA BKK SYD, AKL SIN AMS OSL AES, Nå i januar og hjem i feb. 5 uker ferie. Thai F x2 ned (a380 og 747), og SQ F A380 suites og A350 SQ C hjem
Skjønner ikke helt hva du mener her? Skal man bruke en CT billett kan man enten få med 2 for 1, eller halv pris i poeng for 1. Skal du fly første klasse til Australia koster dette 285 000 poeng for 1. Skal du ikke bruke en CT må du dermed ha 570 000 poeng om du vil fly F. Vi fløy forøvrig OSL-FRA-HND-SIN-AKL og SYD-BKK-MUC-OSL på vei hjem. Første klasse med Lufthansa, Singapore og Thai. Edit: Gjorde et kjapt søk. Fant ledige C billetter OSL-ARN-BKK-SIN-SYD i starten av oktober. Thai og Singapore.
Mener å huske at det var en som nylig ringte Tallinn og spurte om det er ledig suite SIN-AKL når SQ setter inn A380 igjen i slutten av okt. igjen. Men fikk beskjed om at det ikke er noen ledige suite ut året.
Kan man ta awardfares for god fisk? har søkt litt på turer fra europa til asia og australia og ser fant flere first bkk-syd, og enkelte strekk til kina sto det at det var 9 biz ledig :-o ser ut til at det er gode muligheter for bonustur hvis man venter med å bestille til de siste 90 dagene før.. så spørs det bare hvor bra biz hos air china er og slike ting, skjønner at det blir mye research. Vi har lyst til å dra 2 til kina i år, og 4 til australia neste år. Er vi 2 prøver vi first, er det 4 blir det biz. må man betale for first hele veien (i poeng) selv om bare deler av strekket er first?