Det holder lenge, ja. Og er på USA godkjent-listen. Ikke noe stress - og blir antagelig kun sjekket på avreiseflyplassen og ikke i USA overhodet er nå min nylige erfaring.
Korleis er SAS Plus over dammen om dagen? Har to unger som er der, og med servicenivået tenker eg dei har det fint i plus...
Helt kurant det. Nå har biz/plus vært smekkfulle og spesielt varmt i plus. I go så er det jo større sjanse for en 3-seter seng. Ta med eget headsett og 3,5mm jack kabel uansett go/plus. Evt også egen pad - ikke all verden med utvalg på IFE.
Fløy plus til Mia i dag (eller kanskje i går(?)), og syntes det var et bra produkt. Vil si kabinen var 1/4 - 1/3 full, samme for go. Hadde med datteren på åtte, og hadde bestilt barnemat til henne. Første gang jeg flyr plus langdistanse, men med tanke på hvor vanskelig det kan være å finne business-seter, spesielt om man er flere enn to vil jeg faktisk påstå plus er et ganske ok alternativ. Passkontrollen i Miami tok derimot sin tid. Stod i kø i en time og femti minutt.
Hun fikk disse tre: Sandwichen var i stedet for midflight-polarrull. Kanskje ikke det mest spennende, men var sånn sett fornøyd hun.
Kombinasjonen flere samtidige fly og få åpne skranker vil jeg påstå var hovedårsaken. Tror ikke automatene er en mulighet med mindre man har visum(?) for tiden.
Skal till USA om et par uker. Mellomlander på ORD før vi skal på en domestic flight til ROC. Ser at noen har hatt lange passkøer ved grensen. Noe som kan bli en utfordring da vi kun har 1,5 time transit. Noen nylig erfaring av passkøende på ORD?
https://awt.cbp.gov/ har full oversikt over antall innkommende passasjerer per time og gjennomsnittlig ventetid for de travleste flyplassene i USA. Om du sammenligner med samme ukedag og tidspunkt som din planlagte ankomst burde du få et passe estimat på hva du kan forvente.
Ser ut som vi har "flaks". Flighten lander 12.30, så førutsatt at vi ikke er forsinket, burde vi klarer ettermiddagsrushen. Har klart å komme på den første SK direkteflighten ARN-ORD etter nedstenging. Usikker på om det er en positiv ting i forhold til risiko for forsinkelser
Hei! Er det noen som har flydd innenriks i USA i det siste? Ettersom jeg har forstått så trenger man ikke test i forkant av reise for å fly innenriks. Men i noen stater er det anbefalt. Det er ikke lett å bli klok på dette. Vi skal fly fra BOS-ORD-CPH-OSL i neste uke. Verken Danmark eller Norge krever test, men det er vanskelig å finne ut hva som kreves innenriks... det står at test er recommeneded.
Fløy LAX-EWR nå på søndag og ikke krav om test. Dvs hun spurte om det, jeg sa nei og det var det. Måtte heller ikke vise vaksinesertifikatet før jeg var i Norge. Usikker på om det siste var en glipp av agenten men.
Du må vel i tillegg gå igjennom security på nytt etter at dere har levert bagasjen og dette kan jo ta noe tid også. Og så ankommer du på Internasjonal terminal og må bytte til domestic også?
Jeg flyr KSU-FRA-IAD-MIA neste uke. Er det sånn at immigrasjonsbiten og det som tar lang tid skjer i Washington? Eller er man kun i transit der og må gjennom immigration når jeg ankommer Miami?
I Washington. Etter immigration kommer du inn i et område der du finner kofferten din, setter den på et bånd og så er det ny security før du går opp(?) til gate-området. Finnes ikke transit i USA.
Dere som har reist i det siste, hva slags test har dere tatt og hva slags dokumentasjon har dere hatt med? Holder det å ha det på mobilen?