Ofte tilfeldigheter som rår når man komner over bonusbilletter. Denne gang søkte jeg litt vilkårlig på diverse SAS-destinasjoner, da jeg fant tur for to - business begge veier - Stavanger - København - Washington DC. Eneste ulempen var at vi måtte ha en overnatting på Kastrup på vei ned. Uansett klarte jeg ikke å dy meg og booket biz for 2 til prisen av Go med FP4. Reisen startet i går kveld. Kort tur med SAS A320 neo SVG-CPH. Svært enkel servering med kun snacks - og en Cola zero. Overnatting på Clarion like ved terminalen på Kastrup. Helt ok hotell, med topp beliggenhet, men ganske høy pris, uten frokost. (Bilde av hotellet til venstre, tatt fra Sas-loungen i dag). Etter en rolig morgen tuslet vi over gata til terminalen. Kom raskt gjennom sikkerhetssjekken med Fasttrack og fant oss plass i Sas-loungen i andre etasje. Har drøyt tre timer her før vi kommer til å gå mot gate. Ble først en lett frokost med rugbrød og egg. Og etter klokken 12 tok jeg lunsj med pølser, potet og en øl. Dette blir tredje mai-turen vår til DC de siste fem årene. Det er en by vi trives i på denne tiden av året og håper årets tur blir like bra som de foregående, selv om det er meldt kaldere vær denne gang. Og vi skal bo på et annet hotell i en annen del av byen.
En liten tur innom utsiktsterrassen. Snart boarding. Det er en A350 (SE-RSG) som skal ta oss over Atlanteren denne gang.