Tok det med på papir men vil anta mobil er helt ok ja. Det er kun en manuell visuell sjekk av det og ikke noe teknisk lookup av det.
Hadde antigen, men skrev ut koronasertifikatet tilfelle rottefelle. Ville i det minste lagret dokumentet på mobil om ikke annet, har opplevd at bankid har vært nede en gang når jeg skulle finne det frem, og da er man rimelig hjelpesløs.
Hvis du har helsenorge-appen så kan du logge inn med fingeravtrykk (ihvertfall på samsung) Men ja, papir er gull. Jeg har også tatt bilde av QR-koden med luca-appen, og bruker den for å vise frem (stort sett i Tyskland)
Vi tok hurtigtest hos kommunen. Ingen sjekk av vaksine eller test verken i Norge, Arlanda eller USA. Eneste var at vi fylte ut skjema hvor vi skrev T vi var vaksinerte. Fly til Miami.
Takk for svar. Jeg har også kontaktet United og fått det bekreftet. Imponerende kundeservice hos United forresten. De tok seg god tid og sjekket hver passasjer, alder, vaksinestatus og reglene i Norge og Danmark. Når jeg har spurt SAS om lignende får jeg bare et svar som sikkert er felles for alle som spør om regler ifht testing. 1 min ventetid på chat er også imponerende...
Jeg fløy samme strekning (to dager før?), og måtte ikke vise noe som helst. Sjekket inn på mobilen, og gikk rett gjennom
Holder denne testen for å komme inn i USA? Tatt på min arbeidsplass i akuttmottaket ved sykehuset i Kristiansund.
Ville fjernet det bildet - ikke så lurt å ha både QR og unik kode liggende ute på det store internett
Ingen spørsmål eller test nødvendig (eller vaksine-sertifikat) på EWR-MIA med United nylig. Munnbind overalt, dog. Også inne i terminalen.
Immigrasjon på første "port", som de kaller det - altså første landingssted i USA. Den kan ta alt fra 30 minutter på en god dag til flere timer. Vanlig er vel å regne med et sted mellom 30 og 60 minutter. EWR for et par uker siden på et veldig rolig tidspunkte av dagen (lite køer, og veldig lite folk veid opp mot hvor mange det var plass til i kø-ordnerne) tok mellom 30 og 40m, og da var jeg positivt overrasket.
Vi reiser til LAX neste fredag fra CPH, men en av mine kunder der borte har hørt et rykte om at USA ikke slipper inn / skal straks stenge for innreise fra CPH/Danmark?? Noen som vet mer om dette?
Håper da inderlig ikke det.. Men, jeg fant dette på nett: https://www.schengenvisainfo.com/news/us-advises-against-travel-to-germany-denmark/ Der står det at USA nå fraråder reise til Danmark og Tyskland (i tillegg til en masse andre land, derunder Norge)
Norge har hatt Do Not Travel-status siden 27. september pga. høyt smittenivå. Dette har heldigvis lite med innreiseforbud å gjøre.
Ja, jeg glemte å skrive den siste setningen jeg hadde tenkt til å skrive: Kanskje noen blander sammen Do Not Travel-advice med forbud. Håper det.
Svarte ta da, jeg skal dra førstkommende onsdag! Først blir min fantastiske 1 klasse tur med 4 legs med ANA i first til Hawai tur/retur skrinlagt pga covid, får bare inderlig ikke håpe det samme skjer med min tur nest uke Har bestilt og betalt et cruise fra Florida som jeg ikke får tilbake pengene for ved evt avbestilling, noen som vet om dette vil blir dekket av reiseforsikringen hvis USA stenger for Norge?
Alle reiseforsikringer jeg har sjekket dekker kun avbestilling dersom Norge utsteder reiseråd mot USA. Så det tviler jeg på. Ville dobbeltsjekket. Alternativt må du prøve å få litt goodwill fra cruiseselskapwt, kanskje du får godsnakket deg til en voucher i ett slikt scenario. Men la oss for all del håpe at dette ikke skjer..