det står i de ulike artiklene når det gjelder tidspunkt for effektuering så har en official i cdc nevnt en eller to uker(fom. i morgen når det kommer informasjon) så det er spekulasjoner og helt uvisst når det blir og hva det blir til.
«The self quarantine-related measures are not in that draft but could be added later if the proposals win broader sign-off, said the officials who spoke on the condition of anonymity because the order has not been finalized.» får håpe at selvisolasjon ikke kommer i første omgang…
Utrolig at dette ikke ble nevnt med et ord på pressekonferansen. Da var vi tilbake til usikkerheten på ny. Etter pressekonferansen var jeg 90/10 på mulighet til reise fredag den 10. Nå er jeg 50/50 på ny. Fuck Corona
Jeg tror ikke det blir krise, USA vil vel kun innføre krav om 3-dagers karantene ved ankomst, og testing ved ankomst og på 3.dag før man slipper ut av karantenen.
Min magefølelse sier at dette med karantene ikke blir noe av, som det står i artikkelen: I "the land of the free" hvor familier omtrent splittes bare det er snakk om munnbind så virker det for meg usannsynelig at det vil være mulig å innføre en slik karanteneordning, i hvert fall for amerikanske borgere. Biden er upopulær nok som det er, tror ikke han tør dette.
Blir vrient å få svar på testen i tide når reisen til USA starter kl 0600 på Gardermoen 2. juledag...
Trodde ikke det var mulig å få testet seg på helligdagene med svar i løpet av et par timer, men godt å vite
Litt usikker på om det er like raskt ved utreise, men ved ankomst brukte dr.dropin under 15 min på hurtigtest. Dette var en søndagsmorgen
Dr Dropin er like raske på utreise, du står bare utanfor å ventar så kjem dei ut med attesten til deg. Lurt å forhåndsbooke time så slepp du kø. Kan ta lenger enn 15min ved stor pågang.
Jeg reiser til NY 9. desember. Ikke stresset i det hele tatt. Dette løser seg! Sikker på at det ikke blir karanteneordning innen den tid. Er jo ganske bra for lommeboken om jeg ikke får reist uansett! Verdigrensen tilbake er 6000 kr, og den blir brukt for å si det sånn.
Jeg sover dårlig i natt før vi ser hva som kommer fram i morgen og planen her er Miami dagen etter deg Blir det en eller annen form for karantene/isolasjon der borte, tror jeg at det blir kanseller knappen
Fra det hvite hus? Eksakt det samme som i Norge, pressekonferanse tirsdag og ny igjen 2 dager senere Håper jeg sover bedre i natt
Slik jeg har forstått det kommer det kun krav om test 24 timer før avgang fra tidlig neste uke. Hvordan er det med Sas bonus billetter, vil poeng+skatter og avgifter refunderes om man tester positiv under 24 timer før avgang? https://www.washingtonpost.com/health/2021/12/02/biden-strategies-omicron-delta/
Nå gjenstår det å se om de kommer til å kreve PCR eller om det fortsatt holder med hurtigtest. Er vel 1500kr forskjell på feriebudsjettet…