Er det egentlig så spennende? Norge har opplevd 2 all time highs på 2 dager når det gjelder positive prøver. På tross av at eventuell innreise gjelder fullvaksinerte, tipper jeg de gløtter litt på antall coronapositive siste 14 dager og slike ting, så døren vil nok bli stengt en god stund til tenker jeg. med lås Uansett, det man kan gjøre mens man venter er å mimre hvordan nordmenns reisevaner var til USA for ett par år siden, sånn ca:
Egentlig ikke. Men, noe må jeg ha å se frem til, annet enn å se at poengkontoen øker fordi jeg avbestiller reiser. Jeg har ingen tro på at den turen an gjennomføres, og jeg begynner å bli nervøs for nyttårsturen til Florida. Haha.. det er akkurat sånn det er.
Det er innafor å mellomlande i Statene nå så lenge man bare er i transit? Agenten på CT-telefonen mente dette ikke var innafor. Og er det lov med layover på EWR, er det airside hotell der? Lander ettermiddag og så er videre avgagn til cancun tidlig dagen derpå.
Det er ikke noe som heter å bare være i internasjonal transit gjennom USA, alle som ankommer blir sluset rett til immigrasjon og må ha gyldig innreise selv om man skal videre med første fly.
Okei, skjønner. Takker for svar. Ser det er mulig å dra via istanbul og direkte til cancun, bare drygt med nesten 18 timer ombord med 2 små barn… Ang retur, vi skal være i Mexico i 3 uker, slik jeg har forstått det slipper man inn i Usa fra Mexico så lenge man har vært i Mexico i minst 2 uker. Jeg regner da det er greit med retur via Statene? Kanskje et risikospill hvis de plutselig nekter innreise fra Mexico også?
Om du er ute etter å redusere reisetid så er TAP en mulighet.16 timer fra Oslo til Cancun og 13 timer hjem igjen viser det første søket jeg gjorde i farten Du slipper også å tenke på transit i statene.
Ja, har sett den ruten. Det eneste er at målet er business og Tap bruker A321Neo, og det er rimelig nedtur når man først skal fly business…
Du tenker på OSL-LIS? De fleste har vel en "kjedelig" business intra-europa med blokkert midtsete. LIS-CUN ser ut til å være A330 Neo og der er det vel 1-2-1.
De flyene TAP bruker av A321Neo LR over Atlanteren er utstyrt med skikkelige business-seter, liggeseter og er konfigurer 2-2 og 1-1 ..
Jeg måtte lete litt før jeg fant noe ledig på den ruten. Fikk forsåvidt opp det samme, A330 på LIS-CUN.
Har flydd tilsvarende EWR-ZRH med LX. Fikk også der booket tronesete. Veldig fint med god plass til begge sider =)
Litt uklart for meg hvor pålitelig denne kilden er: US Still Working on A Plan to Remove Entry Restrictions for Europeans - SchengenVisaInfo.com Har billetter til DC i oktober. Håper
Kommer det frem noe nytt her da? Det gjentas jo bare at det jobbes med noe, men det har de nå snakket om i flere måneder... Tier på at det blir slik ut året, selv om jeg jo håper at jeg får benyttet meg av mine billetter til SFO i desember..
Lite nytt, men stadig flere hiver seg på klagingen: https://www.irishcentral.com/news/us-travel-ban-brendan-boyle
Om 4 uker sitter jeg på business på vei til LA... eventuelt ikke. Avbestiller ingenting enda hvertfall. Håper fortsatt på et mirakel!
Lufthansa planlegger ikke for åpning i USA før til jul .. For tiden flyr de mest med cargo i de store fuglene https://liveandletsfly.com/lufthansa-usa-reopening/