Får 3. dose onsdag, reiser mandag. Noen komplikasjoner med booster/vaksinepass/strekkode ved innreise? Beklager hvis dette er besvart før..
Dette bør være uproblematisk, men for å være på den sikre siden kan du ta kopi/utskrift av koronasertifikatet før du får sprøyten. Sertifikatet inneholder kun dato for siste dose, samtidig krever USA at det har gått minimum 14 dager siden dose 2 for at du skal regnes som fullvaksinert.
Hei, hvilken utskrift bruker dere til å reise til og fra USA? Jeg drev å laste opp dokumentene hos United på forhånd og får beskjed at EU koronapass informasjon ikke er rett? Eller er det noe skrivefeil jeg selv overså? Jeg får feilmeldingen: "The information on your document doesn't match the information you entered. Please resubmit updated documents or adjust the information to match the document."
Ikke noe stress. Samme gjaldt meg med SAS OSL-EWR og UA EWR-MIA. Bolaget godkjente intern-US reisen allerede på OSL, med stort offisielt "US approved"(!) stempel på gammeldags papir-boardingkort. I re-check på EWR likte de hva de så og slapp meg lett gjennom.
Passenger disclosure and attestation-skjemaet, må det fylles ut før innsjekk på OSL? Har de sånne skjemaer liggende ved innsjekk? Finner ikke printeren etter flytting..
Samme erfaring her.. Fløy til SFO vi CPH, sjekket skjema ved innsjekk i OSL. Leverte på gaten i CPH, men de så ikke på dem engang. Ikke tema i SFO. Og jevnt over godtok alle koronasertikat på mobil.
Nå tyder det på at SAS skal begynne å fly med sine A321LR til våren til USA. Fikk nettopp varsel om en endring på CPH-IAD-CPH hvor det etter litt detektivarbeid viste seg endringen bestod i at SAS har byttet til A321LR (I appen står det nå uten flytype, men på SAS vises det A321 LR). SAS hadde automatisk overført meg til et tronsete både frem og tilbake, så dette lover bra (for fjerde akt i min jakt på delstater)!
Fikk også endring til A321 nå. Er det de samme setene her som på 330/350? Reisefølget på separat booking fikk 1C og jeg 1D så får enten flytte over til 1A eller velge 2 A og F, men hva er best når man er to stk, sitter man langt fra hverandre på rad 2?
Det er ingen som har fløyet med disse flyene i SAS-versjon, men noen som har fløyet med TAP-versjonen? I distanse må det vel bli omtrent som å sitte på B og E i en 3+3 konfigurasjon lenger bak. Det er kanskje en litt ukomfortabel distanse for å ha de helt store samtalene?
Fløy TAP med kongesete på hver side av gangen. Samtaler er upraktisk ja. Dette var en nattflygning, så vi sov mestparten av tiden. Når det er sagt vil jeg teste toseteren neste gang, kongesetet føltes trang å sove på pga de høye kantene.
Samme på OSL. Deles ut ved skranken som står der køordnerne/tensa-barriers begynner, av en OSL-person sender deg videre enten til prio-innsjekk (C eller SAS/*A gull+) eller cattle-class køen for innsjekk TIPS: som kanskje høres banalt ut, men ta med egen penn! Da kan du fylle ut mens du venter i køen (selve utfyllingen er gjort på 2 minutter)
Hvis jeg klarer å søke rett er første avgang CPH-IAD med A321LR søndag 27. mars. Samme dag starter de med A321LR på CPH-BOS. Og en kveldsavgang CPH-EWR. Alle tre A321 synes dermed å bli CPH-basert på de tre rutene til Østkysten.
Om bord på flyvning: Landing form Sir, health form and immigration form, and custom form. You're welcome. Nesten alle passasjerer: Ser på papirene som et levende spørsmålstegn. Hva er dette for noen analoge greier? Blekkpenn er så gammeldags, hvem har en penn? Ser på sidemann. Ser seg rundt om i kabinen og søkende etter crew. Så begynner de å rote i vesker og overhead bins. Vi andre smiler, rister på hodet og låner ikke bort penn.
Har alltid en penn i passmappa. Var likevel gledelig overrasket over å få en penn i amenity kit hos KLM. Er spent på hvordan grensesituasjonen utvikler seg og om jeg kommer meg til LA i januar og Chicago i februar. Begynner å tvile hvorvidt det er så lurt, men så lenge det ikke er reiseråd som sier at man ikke har lov, så er det jo innafor i grunn.
Bare å reise. Det mener jeg. Omikron virker å være mindre farlig, det kommer tredje dose og man kan dø i morgen. Så med mindre Joe B stenger ned så tenker jeg kjør på