Så alt man trenger inn til USA nå er: * Pass + Visum * Negativ koronatest tatt seinest dato før avreise * Koronapass (QR-kode) Så inn igjen til Norge er det: * Pass * Koronapass (QR-kode) * Innreiseskjema Har jeg missa noe da? Ved ankomst Norge, får man fortsatt en pakke hurtigtester i hånda? Ikke noe karantene/isolasjon ved ankomst fra utland (USA)? Booka en CT i grevens tid nyttårsaften, men jaggu meg usikker (sigh) på om man orker dette for noen dager der borte.
Stemmer, kan være tatt kommunalt. Da er den gratis. Eller et privat firma som Volvat på Flesland som du linket til. Da er prisen 1190 istedet for 2500.
Stemmer! Eventuelt ESTA for de som ikke trenger visum til USA. Innreiseregistreringen til Norge er også bare en QR-kode som blir scannet ved ankomst. Hvis det ikke er stor kø på teststasjonen på OSL, og man ikke har dårlig tid til en eventuell transitt må man regne med å sitte å vente på resultatet på flyplassen (20 minutter). Det er ingen karantene fra USA hvis man er vaksinert.
Noen som har oppdatert info på hvordan det er med 3 vaksinedoser? På sidene til CDC står det ingenting (som jeg finner) om det, og lurer derfor på om jeg bør printe vaksinepasset før jeg får tredje dose, så det ikke blir krøll i USA?
Koronasertifikatet inneholder kun dato for siste dose, så om man skal ut og reise mindre enn 14 dager etter dose 3 kan det være lurt å ta vare på en gammel kopi. "Vis utskriftsvennelig side" gir deg en fin PDF-fil.
CDC oppfordrer alle å ta boosterdose. De sier også at du er fullvaksinert etter to doser. Hvis du printer ut vaksinepasset før 3. dose vil du ikke få inn testresultatet før avreise.
Jeg har akkurat fundert på det samme og kommet frem til, ved hjelp av kyndige venner, at det lureste er å printe vaksinepasset før man får boosterdosen viss denne er under 14 (15) dager før avreise (til USA).
vurderer kommunal torsdag morgen. Her jeg bor testes du med hurtigtest, og må komme tilbake for ny test/pcr test dersom den første er positiv. Tenker hurtigtesten må da være mulig å få svar under 24 t? grunnlaget for å gjøre det slik er ikke for å spare de 1190,- men det er ingen private som tilbyr tjenesten i mitt nærområde
Slike tall flyr opp og ned hele tiden. Når vi dro den 10.12 var gjennomsnitt daglige smittet i hele Florida på ca 1600, på samme tid hadde Oslo alene høyere tall. Som nå er over 40K gjennomsnittlige per dag siste 7 dager. Vinden snur kjapt, snart er 4 bølge forhåpentligvis blåst over i Florida
Jeg tror ikke noe sted i USA er trygt med den veksten de ser nå: Drar om 11 uker selv, håper de har nådd peak før den tid og er på vei ned igjen.
Hvordan tror du smitten er i Cancún … det er vel nesten flere amerikanere og canadiere der enn mexikanere.