Reise til USA - test, regler osv

Tråd i 'Reisemål' startet av rookietrader, 22. april 2021.

1. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det enkle er ofte det beste:)

snus_mumrikken liker dette
  2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,689
    Bonuspoeng:
    183
    Punktene du fant hos CDC er krav som uvaksinerte «may be required to attest to», så personlig ville jeg følt meg trygg ved å følge det man signerer på i attestation form.

Maggie liker dette
  3. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Godt mulig du får covid før avreise, slik ting ser ut nå.

Dersom det er tilstrekkelig tid mellom når du er friskmeldt/ute av karantene og flyvningen, kan du bruke 'documentation of recovery' for entry til USA. Erklæring ordnes via fastlegen. Da trenger du ingen test.

https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/...r_Vaccine_Order_110621_for_posting_UPDATE.pdf

4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,229
    Bonuspoeng:
    183
    Snart begynner man vel å arrangere covid-parties, akkurat som enkelte gjør med vannkopper for kidsa…

5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Har tenkt det samme ..
    Men den risikoen er jeg _absolutt_ ikke villig til å ta!

6. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,015
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har vært i Washington (D.C.) nylig og kan si litt om hvordan det er å være turist der nå?

Blir tur med barn om det blir, så da typisk museumer på The Mall, litt shopping, sightseeing og denslags.

Vet flere av museene er stengt mandag - onsdag o.l., men blir helgetur på oss.

Lnbre and Maggie like this.
  7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,551
    Bonuspoeng:
    293
    Flymuseet er stengt på grunn av oppussing frem til 3. mars
    https://airandspace.si.edu/visit?utm_source=siedu&utm_medium=referral&utm_campaign=reopen

8. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,473
    Bonuspoeng:
    183
    tobeornot999 and Eddie47 like this.
  9. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    ikke Washington, men var i Chicago sist helg.
    Meeeget rolig, spesielt på dagen.
    Litt turisme, og noe folk i typisk shopping og attraksjoner.
    Lite folk ute og spiste, bortsett fra lørdag kveld.
    Folk gik tidlig hjem

Eddie47 liker dette
  10. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,015
    Bonuspoeng:
    93
    Det har jeg fått med meg. Synd at barna ikke får sett en ekte månedrakt, men lite å gjøre med det.
    Har kombinert dette før, og satser på å gjøre det denne gangen også. Dette er i tillegg åpent hver dag.
    Høres bra ut (selv om det riktignok er en annen by). Opprinnelig plan var New York, men vaksinekrav for barn setter en stopper for det.

11. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,844
    Bonuspoeng:
    350
    Kom hjem derifra for en uke siden.
    Veldig lite folk ute i gatene og utrolig lite trafikk på motorveien fra flyplassen.
    Men alt av butikker og restauranter er åpne.

vi rakk flymuseet før de stengte, så brukte noen timer der før vi fløy hjem.

Det er et heftig smittetrykk (der også) om dagen….

12. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,473
    Bonuspoeng:
    183
    Smittetrykket i DC er faktisk på vei nedover nå, men som Tore sier, fremdeles høyt.

13. Sprinkle

Sprinkle Medlem

Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som tør gjette (eller vet) på når tid USA vil lette på testing ved innreise? Har planlagt reise med storfamilien over dammen i slutten av februar, håper i det lengste alle restriksjoner og test-regimer er over til da :rolleyes:

haifinn and Skarven like this.
  14. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Vil tippe det varer lenge. Har tur i mars og mai, og regner med å teste meg før begge turene.
    Jeg ser noe snakk om cruiseskip (som til nå har krevd at passasjerer er vaksinerte), og jeg vet det sitter en del folk på gjerdet som håper at de dropper kravet. Jeg derimot håper de fortsetter kravet om vaksinering i all fremtid. Så lenge de har nok kunder som er vaksinerte så er det bare en fordel og mindre risiko for cruiserederiene at alle gjestene er vaksinerte. Noe smitte vil garantert kunne snike seg ombord, selv om de tester alle på havna eller med supervised hjemmetest, men konsekvensene vil sannsynligvis bli små. Omikron eller fremtidige varianter vil kanskje gjøre at flere passasjerer blir smittet, men så langt ser det jo ut til at de som blir smittet ikke blir syke. De trår nok varsomt, for kjedelig om hele skipet havner i karantene og de ikke kan legge til land.

15. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror testregime vil være aktivt godt ut i mars, muligens enda lengre. Det virker som alle "elsker" testing av reisende, men i praksis er smitten over alt så det er flere som nå stiller spørsmål om hva poenget egentlig er.
    For fly industrien vil det være en fordel om all testing forsvinner, men enn så lenge er det politisk ukorrekt å la noen som potensielt er smitta fly. Men dette kan fort snu ;)

Sprinkle liker dette
  16. Sprinkle

Sprinkle Medlem

Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Støtter dere ja. Er redd vi blir hengende med testing i lang tid framover. Ser de landene i Europa som fjerner stort sett alt av restriksjoner fortsatt beholder testing ved innreise.

Slik det er nå vil det koste oss en formue bare i testing for hele familien ved avreise til USA :/

17. tadagast

tadagast Medlem

Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Beklagar om dette er svart på før, men eg klarar ikkje å finne ut kva som er løysinga vår for å kunne vise vaksinepass i USA (California). Dette er eit krav på fleire restaurantar og barar. Der har dei meg bekjent ingen nasjonal løysing og dei godtek sikkert ikkje EU sitt covid-vaksinepass? Har nokon her erfaring og praktiske forslag til løysingar?

18. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Litt usikker på hvorfor du drar den konklusjonen, EU-passet er jo det du bruker for å slippe inn i landet :)

Men som du sier så har de ingen nasjonal løsning og det ville tatt meg fem minutter å lage noe som jeg er 99% sikker på at ville blitt godtatt. Som regel en ekstremt overfladisk sjekk, tror det de ser på er at navnet på ID'en matcher vaksinebeviset du viser frem.

Siden under genererer et vaksinepass utfra EU-passet og kan legges i Wallet på en iPhone og det er det kun det jeg har vist frem på de to turene jeg har hatt over siden de åpnet i November i fjor.

https://covidpass.marvinsextro.de/

Var for øvirg i California i forrige uke.

tadagast, kaiarne and tobeornot999 like this.
  19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,803
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg printet ut mitt EU-pass da jeg var i California og Florida for et par uker siden.
    Det var ingen som spurte etter det. På de stedene hvor noen spurte, så var svaret "ja vi er vaksinert" nok.

Men, det kan jo hende du møter noen som er strenge. Vi har ikke noe annet enn EU-passet å vise til (som også gjelder for å komme inn i landet..), så du har ikke så mye valg?

tadagast, Eddie47 and tobeornot999 like this.
  20. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,206
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen utfordringer i desember heller. Den mest minnerike var da jeg skulle vise fra mobilen, den med et uhell var scrollet ned så kun QR-kode var synlig, og jeg ble ønsket pent velkommen :)

tadagast and Spielhaug like this.

Del denne siden